.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.cze.2025 15:01:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Terkotanie w silniku
PostNapisane: 21.cze.2006 21:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 14:37:00
Posty: 13
Witam

Obiekt:
C4 2.0E AAD, Motronic, 170k przebiegu (prawdopobonie wiecej, moze duzo wiecej)

Objaw:
- po nagrzaniu silnika (ok 30km jazdy) zaczyna terkotac na jalowym (na biegu tez ale tylko gdy w ogole zdjeta noga z gazu). Po lekkim dodaniu gazu (obr do 1000-1100) wszystko wraca w 100% do normy.

Kiedy sie pojawilo:
- zauwazylem ok miesiac po wymianie oleju, 2 tygodnie po wymianie lozysk w alternatorze, 3 tygodnie po wymianie rozrzadu i paru innych dupereli. Nie wiem na jakim oleju jezdzil poprzedni wlasciciel. Ja z racji przebiegu i tego, ze autko juz bierze nieco oleju (ca. 1l/1500km przy dosc spokojnej jezdzie) zalalem mineralnym. I tu jest bol bo w sumie dokladnie nie jestem pewien jakim, gdyz wymienilem olej w niemieckiej stacji obslugi. Wiem tylko, ze Elf 15W/40. Do tej pory dolewalem Elf Sporti 15W/40, bo nie bardzo mi sie chce jezdzic za kazdym razem po olej do niemiec. Mozliwe a nawet prawdopodobne, ze w niemczech wlali mi zwyklego Elfa Mineral, ktory cechuje sie nieco wieksza gestoscia od Sporti. Pisze o oleju, ale nie ma co sie sugerowac tym. Moze powod jest zupelnie inny. Tego nie wiem.

Podejrzenie:
- popychacze (a moze nie?)
- wczesniej sadzilem, ze to lozysko w alternatorze. Kupilem tanie lozyska i myslalem, ze cos skopalem z wymiana i znow zaczynaja siadac. Tym bardziej, ze przy gaszeniu silnika mialem lekki pisk paska, chociaz naciagniety byl dosc mocno. Ale dzwiek nieco inny niz lozysko na moje malo doswiadczone ucho. Zdjalbym pasek i wykluczyl na 100% czy to nie pochodzi z alternatora czy pompy wspomagania, jednak w momencie gdy terkotanie sie pojawia silnik jest tak goracy, ze strach cokolwiek dotknac :P A prawodpodobienstwo, ze to osprzet raczej male. Ciezko mi jednoznacznie powiedziec czy to terkotanie pochodzi od popychaczy (zbyt male doswiadczenie).

Co sugerujecie?
Jesli to popychacze i tylko na niskich obrotach i rozgrzanym silniku to wg mnie moze miec cos wspolnego z cisnieniem oleju. I czytalem w innych postach, ze ludzie zmieniali z minerala na polsyntetyk i to niby pomagalo. Mi sie wydaje, ze raczej nalezaloby isc w druga strone, czyli zastosowac gestszy olej (co jest niemal rownoznaczne z jego nizsza klasa jakosci). Wyprowadzcie mnie z bledu. Jesli nie to ja od kolejnego 1000km zaczynam dolewac zwyly Elf Mineral zamiast Elf Sporti. Ale czy to w ogole ma sens?

Z gory dzieki za wszelkie sugestie.

PS Ile moze kosztowac sprawdzenie cisnienia sprezania i oleju?

_________________
Audi 100 C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 22:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Odgłosy samoregulatorów zaworowych a osprzętu to dwie rózne bajki, dla zwykłego mechanika to nie problem odróżnić tych dwóch rzeczy.
Co do kosztów pomiaru ciśnień to nie wyjdzie cię więcej jak 60-80PLN.

Na pytanie co tam w trawie piszczy nikt ci nie napisze gotowca bo tego nie słyszy, najbardziej możliwe że hałasują samoregulator(y), pompa wspomagania, pęknięty kolektor wydechowy itp. itd...

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: