.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.cze.2025 17:22:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: b4 1.9tdi - szarpie przy przyspieszaniu od 2tys obr!!
PostNapisane: 22.lis.2004 23:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2004 23:45:58
Posty: 2
Lokalizacja: warszawa
witam!!jak w temacie: b4 1.9tdi z 94r, gdy przyspieszam tak od okolo 2tys obrotow szarpie mi autem...nie wiem co to moze byc...pomozcie...wymienilem filtr paliwa-ponoc mialo pomoc, niestety nie pomoglo :/ z gory dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 00:03:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli szarpniecie to sie nazywa maksymalny moment obrotowy ;)
niektorzy twierdza ze wlasnie wtedy zalaczana jest turbina :056:
jesli to szarpanie cykliczne to moze byc pompa, wtryski i pare innych bardzo drogich zabawek :diabel:
opisz nam dokladnie to szarpanie ale pierw przywitaj sie przed milionami teoretykow i praktykow forumowych/klubowych ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 00:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Stawaim na zawór sterujacy turbiną. Ale dobrze jakbyś wydał 2zł i podjechał na Vag`a - wszystko sie wyjaśni !!

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: b4 1.9tdi - szarpie przy przyspieszaniu od 2tys obr!!
PostNapisane: 23.lis.2004 09:37:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
krawacik napisał(a):
witam!!jak w temacie: b4 1.9tdi z 94r, gdy przyspieszam tak od okolo 2tys obrotow szarpie mi autem...nie wiem co to moze byc...pomozcie...wymienilem filtr paliwa-ponoc mialo pomoc, niestety nie pomoglo :/ z gory dzieki za pomoc


Tak jak napisał Bilu, to jest moment uzyskiwania najwyższej sprawności silnika (tzw max moment obrotowy). Niemniej przyznam się że drżenie ustąpiło w moim motorku po zmianie wtrysków na AFN`owe. Nie wiem jak u Bila ale u mnie teraz jest to bardzo niewyczuwalne. :D
Wydaje mi się że jest to objaw niedokładnego dopalania mieszanki w cylindrach - to by tłumaczyło ustapienie tego objawu u mnie.
Niemniej profilaktycznie --> VAG lub VAS pomoże.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 10:32:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2004 23:45:58
Posty: 2
Lokalizacja: warszawa
wiec szarpie mi go praktycznie tylko na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania lub jezeli zdejme noge z gazu i znow chce przyspieszyc.A jezeli np wyczuje to szarpanie i przytrzymam gaz na stalym poziomie przez jakis czas ,wszystko sie wyrownuje i moge normalnie przyspieszac.To nie bedzie max moment obrotowy to jakas wada techniczna ale nie wiem calkowicei co moze byc grane.Jeszcze na wolnych obrotach wskazówka na obrotomierzu faluje delikatnie co tez po pewnym czasie pracy silnika ustaje.Wlalem taki plyn co mial mi przeczyscic wtryski ale nie pomoglo.
JEszcze mam jedno pytanie odnosnie temperatury silnika.Jaka ona powinna byc w dieslu???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 10:39:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
krawacik napisał(a):
wiec szarpie mi go praktycznie tylko na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania lub jezeli zdejme noge z gazu i znow chce przyspieszyc.A jezeli np wyczuje to szarpanie i przytrzymam gaz na stalym poziomie przez jakis czas ,wszystko sie wyrownuje i moge normalnie przyspieszac.To nie bedzie max moment obrotowy to jakas wada techniczna ale nie wiem calkowicei co moze byc grane.Jeszcze na wolnych obrotach wskazówka na obrotomierzu faluje delikatnie co tez po pewnym czasie pracy silnika ustaje.Wlalem taki plyn co mial mi przeczyscic wtryski ale nie pomoglo.
JEszcze mam jedno pytanie odnosnie temperatury silnika.Jaka ona powinna byc w dieslu???


Odnośnie falowania wskazówki obrotomierza - u mnie był taki objaw w chwili gdy odłaczył się czujnik temperatury. Po podłaczeniu spowrotem - działa jak nalezy. Co do temperatury w 1Zcie - 80 st to normalka. Rzadko u kogo pokazuje się więcej na budzikach.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 12:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
krawacik napisał(a):
wiec szarpie mi go praktycznie tylko na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania lub jezeli zdejme noge z gazu i znow chce przyspieszyc.A jezeli np wyczuje to szarpanie i przytrzymam gaz na stalym poziomie przez jakis czas ,wszystko sie wyrownuje i moge normalnie przyspieszac.To nie bedzie max moment obrotowy to jakas wada techniczna ale nie wiem calkowicei co moze byc grane.Jeszcze na wolnych obrotach wskazówka na obrotomierzu faluje delikatnie co tez po pewnym czasie pracy silnika ustaje.Wlalem taki plyn co mial mi przeczyscic wtryski ale nie pomoglo.
JEszcze mam jedno pytanie odnosnie temperatury silnika.Jaka ona powinna byc w dieslu???


no kolego - nie chcę Cię straszyć ale mam dokładnie to samo. Samochód w zakresie obrotów ok. 1700-2000 na IV i V biegu (wyłacznie) zaczyna dostawać tzw. zajęczych skoków. jak jest zimny - bardziej czuły. Przy puszczeniu gazu i leciutkim, czułym dodawaniem gazu uspokaja się. Obroty na jałowym czasami falują, po pewnej chwili znowu uspokaja się później odwrotnie i tak w kółko. Samochód nie wibruje jeżeli na każdym biegu będziesz go podciągał do 3000-3500 tys. obr. I TERAZ DIAGNOZA - uszkodzona pompa wtryskowa a dokładniej moduł sterujący wtryskiem paliwa. Mojemu bratu wydmuchało właśnie uszczelkę między tym modułem a pompą, lecz niestety samej uszczelki się nie dokupi. sprzedawana jest tylko z całym modułem. Koszt nowego ok. 1200-1500 zł. Używkę bardzo trudno znaleźć. Ponoć jakiś zakład pod Poznaniem zobowiązuje się regenerować ten element (ok. 450 zł) i daje gwarancję. Podpinanie pod VAGa nic nie wykazuje. Kolega "art" z grupy dyskusyjnej pl.misc.samochody ma to samo. Chesz to poczytaj:

http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr ... 26rnum%3D1

i tu:

http://groups.google.pl/groups?q=Zakupi ... .pl&rnum=2

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 12:56:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
baskecior napisał(a):
Co do temperatury w 1Zcie - 80 st to normalka. Rzadko u kogo pokazuje się więcej na budzikach.


u mnie po wymianie termostatu trzyma 92 st. - nawet w te ostatnie mrozy. wcześniej max. 65 st. (nawet w korkach)

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
krawacik napisał(a):
wiec szarpie mi go praktycznie tylko na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania lub jezeli zdejme noge z gazu i znow chce przyspieszyc.A jezeli np wyczuje to szarpanie i przytrzymam gaz na stalym poziomie przez jakis czas ,wszystko sie wyrownuje i moge normalnie przyspieszac.To nie bedzie max moment obrotowy to jakas wada techniczna ale nie wiem calkowicei co moze byc grane.Jeszcze na wolnych obrotach wskazówka na obrotomierzu faluje delikatnie co tez po pewnym czasie pracy silnika ustaje.Wlalem taki plyn co mial mi przeczyscic wtryski ale nie pomoglo.


jeżeli to taka żabka jak dodajesz gazu z niskich obrotów to ja bym sie
nie przejmował... u mnie to samo czasami od dawna i nic sie nie dzieje...
silniczek możesz miec po latach przymulony i to sie też dokłada...
nie zmieniaj tak szybko biegów albo po zmianie jak masz mało rpm
to wciskaj gaz wolniej... w końcu albo się spieszy albo nie...

natomiast w temacie obrotów falujacych jedź na VAGa u mnie sie okazało
że miałem dawke za małą ale na rozgrzanym silniku... prosta regulacja
i do dzis spokój... to było jeszcze przed modem...

PS szarpniecie z tytułu przyspieszania to chyba koledzy traktorzyści chcieli by mieć :P :wink:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:14:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Deny napisał(a):
Samochód nie wibruje jeżeli na każdym biegu będziesz go podciągał do 3000-3500 tys. obr.


można jeżdzić poniżej 3000 aczkolwiek na seryjnym programie to już
psj ale po co? palic mniej nie będzie...

Deny napisał(a):
I TERAZ DIAGNOZA - uszkodzona pompa wtryskowa a dokładniej moduł sterujący wtryskiem paliwa. Mojemu bratu wydmuchało właśnie uszczelkę między tym modułem a pompą, lecz niestety samej uszczelki się nie dokupi. sprzedawana jest tylko z całym modułem. Koszt nowego ok. 1200-1500 zł. Używkę bardzo trudno znaleźć.


to uszkodzony nastawnik, pompa czy wydmuchana uszczelka?

_całą pompę_ do 1Z wyglądająca jak nówka (wieloletniej pompy sie
tak chyba nie doczyści) znalazłem za 1200 pln...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
eomaciu napisał(a):

to uszkodzony nastawnik, pompa czy wydmuchana uszczelka?

_całą pompę_ do 1Z wyglądająca jak nówka (wieloletniej pompy sie
tak chyba nie doczyści) znalazłem za 1200 pln...


nastawnik, uszczelka - jeden grzyb - i tak całość trzeba wymieniać. nie wiem dokładnie co, ponieważ servisant wyciągnął ten moduł i stwierdził że uszczelka puściła. podmienił moduł na nowy i problemu już nie ma. dodam tylko że tym passacikiem nie dało się już jeździć. na początku też tylko na 4 i 5 biegu, a po 2 latach takiego jeżdżenia już na wszystkich biegach. Samochodem tak trząsło że po tych dwóch latach kupa alementów zawiechy do wymiany.

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
może wyciągał od was kasę... ja miałem samą uszczelke też zmienianą
bo sie okazało że cieknie... a sam nastawnik był dobry...

uszczelka rzecz jasna z innej uszkodzonej pompy...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:32:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
eomaciu napisał(a):
może wyciągał od was kasę... ja miałem samą uszczelke też zmienianą
bo sie okazało że cieknie... a sam nastawnik był dobry...

uszczelka rzecz jasna z innej uszkodzonej pompy...


a można wiedzieć gdzie można zakupić samą uszczelkę ? też miałeś takie objawy jak my ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 14:27:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
mam cały czas ale to zjawisko rzadkie i zawsze wyraznie widac ze dostaje
zadyszki - zlbo zamało obrotów albo za duzo gazu wiec nic z tym nie
robie... uznaje za bład kierowcy...

uszczelkę dostałem u marka tdi-tuning.pl ale myslę że to nie jedyne
miejsce... wystarczy mieć warsztat który duzo robi diesli...
powini zostawiac sobie cześci zamienne...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 10:31:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
eomaciu napisał(a):
mam cały czas ale to zjawisko rzadkie i zawsze wyraznie widac ze dostaje
zadyszki - zlbo zamało obrotów albo za duzo gazu wiec nic z tym nie
robie... uznaje za bład kierowcy...

uszczelkę dostałem u marka tdi-tuning.pl ale myslę że to nie jedyne
miejsce... wystarczy mieć warsztat który duzo robi diesli...
powini zostawiac sobie cześci zamienne...


może pomożecie w tym temacie i doradzicie gdzie w Warszawie mogę liczyć na fachową obsługę (regeneracja tego modułu) i za w miarę rozsądne pieniądze bo niedługo "zatzęsie" mnie na amen

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 10:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
www.tdi-tuning.pl
www.diagtronik.pl
www.unitronic.pl
www.auto-rama.otv.pl

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 11:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
gdyby to był nastawnik to raczej na wolnych obrotach telepało by autkiem ale nie upieram się choć może to być wina trzeciego wtryskiwacza. Tak na początek to sprawdż kabelek od tego wtrysku czy gdzieś nie przetarła sie izolacja na nim pod osłona silniczka :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 12:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
zbyszek napisał(a):
gdyby to był nastawnik to raczej na wolnych obrotach telepało by autkiem ale nie upieram się choć może to być wina trzeciego wtryskiwacza. Tak na początek to sprawdż kabelek od tego wtrysku czy gdzieś nie przetarła sie izolacja na nim pod osłona silniczka :)


na wolnych często telepie tzn. leciutko falują obroty 900-950 obr./min. i przez to wprawia budę w trzęsawkę. Wtryski wszytskie OK (po regeneracji i sprawdzane na VAGu)

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 13:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
falowanie obrotów też miałem i tez mi mówiono że pompa do wymiany...
okazało się że wystarczy wyregulować dawkęna rozgrzanym silniku -
kontrola vagiem w trakcie jazdy 2 minuty regulacji i jest ok

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 14:36:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Deny napisał(a):
zbyszek napisał(a):
gdyby to był nastawnik to raczej na wolnych obrotach telepało by autkiem ale nie upieram się choć może to być wina trzeciego wtryskiwacza. Tak na początek to sprawdż kabelek od tego wtrysku czy gdzieś nie przetarła sie izolacja na nim pod osłona silniczka :)


na wolnych często telepie tzn. leciutko falują obroty 900-950 obr./min. i przez to wprawia budę w trzęsawkę. Wtryski wszytskie OK (po regeneracji i sprawdzane na VAGu)


U mnie falowanie obrotów zostało wyleczone po zmianie wężyków podciśnieniowych (egr wariował). ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: