Castrol to bardzo dobry olej ,mobil teraz też nie jest zły ,oczywiście powinien to być gatunek o oznaczeniach zgodnych z wymaganiami producenta silnika.
Natomiast im silnik starszy ,o większym przebiegu tym bardziej zalecany jest półsyntetyk czy nawet mineralny ze względu że uszczelki,uszczelniacze są bardziej stwardniałe,zużute i może się pocić.Szczególnie minerał ma tendencje do wytwarzania swego rodzaju osadu co zmniejsza "pocenie" a syntetyk jest bardziej przenikalny. Wlanie syntetyku do np starego auta miało by tylko sens gdyby silnik był po remoncie(wym. uszczelki,uszczelniacze,pierścienie itd to co trzeba)
Przy 142 tyś możesz śmiało wlać 10W/40 np:gtd,gtx7 spełniają wymagania producenta....jest jeszcze taki fajny olejek tej firmy ale droższy RX 10W/60
na tą firmę nienarzekam ,od paru lat rozbieram silniki po tym oleju i widać małe zużycie części, niezle też utrzymuje czystość.Nad 0W,5W bym się zastanowił bo przebiegi są przeważnie zaniżane ,niekiedy sporo.Ciekawe od czego siadła turbina przy tak małym przebiegu...hmmm podejżane
Oto link dle chcących wiedzieć ciutko więcej o oleju
http://www.carman.pl/1024/pol/serwis_oleje.php
i należy bardzo pamiętać spełniał wymagania producenta
