.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.cze.2025 07:53:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Problem z check system
PostNapisane: 17.wrz.2006 21:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Od samego początku mam problem z chceck system ponieważ wyświetla mi olejarkę a dziś zatankowałem niunie do 3/4 i po odpaleniu zaczęła się świecić rezerwa i musiałem uruchomić samochód ponownie i wszystko ustało. Dodam ze czasami zacina się wskaźnik paliwa a rzadko kiedy działa normalnie wskaźnik temp. Elektryk mówi ,że to wina stabilizatora napięcia zestawu wskaźników. Czy jeśli to check system to chyba lepiej wymienić cały zestaw wskaźników czy starać się naprawić obecny?

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4] Problem z check system
PostNapisane: 17.wrz.2006 21:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
misQ napisał(a):
Od samego początku mam problem z chceck system ponieważ wyświetla mi olejarkę a dziś zatankowałem niunie do 3/4 i po odpaleniu zaczęła się świecić rezerwa i musiałem uruchomić samochód ponownie i wszystko ustało. Dodam ze czasami zacina się wskaźnik paliwa a rzadko kiedy działa normalnie wskaźnik temp. Elektryk mówi ,że to wina stabilizatora napięcia zestawu wskaźników. Czy jeśli to check system to chyba lepiej wymienić cały zestaw wskaźników czy starać się naprawić obecny?
najpierw daj elektronikowi licznik żeby przejrzał czy zimnych lutów nie załapał. Najpierw sprawdź najprostsze rzeczy a dopiero baw sie dalej

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 21:33:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Tak tylko kiedy? Od poniedziałku do niedzieli pracuje do 22 i praktycznie nie mam czasu żeby oddać zegary. A Jeszcze w ten weekend będe miał czas to muszę jechać.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 21:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
A gdzie we Wrocławiu można naprawić licznik?

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 17:12:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
demontujesz liczniki i jedziesz do pracy bez nich

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 18:38:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sprobuj wyciagnac zegary, wypiac wtyczki i wpiac je spowrotem. Kiedys podobne objawy mial kumpel (inna marka samochodu) i tu byla przyczyna. Po prostu styki zasniedzialy i nie za dobrze laczyly. Wystarczylo poruszyc i dziala. U Ciebie beda albo wlasnie te wtyczki, albo jakies zimne luty na plytce zegarow.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 21:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Zegary miałem wypięte bo elektryk obracał stabilizatora napięcia zestawu wskaźników i pomagało ale był jeden problem. Miałem wtedy o jakieś 30 litrów za dużo paliwa. Muwił ,że jak go wymienie to powinno być ok. Tylko nei wie gdzie go można kupić i ile to kosztuje bo straszył mnie ,że coś ok.80zł.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 09:04:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Oryginal jest ciezko dostac i pewnie bedzie drogi. Ale mozna kupic zamiennik w kazdym sklepie elektronicznym. Popros o stabilizator napiecia na 10V. Ma on oznaczenie LM7810. Tylko uwaga! Musisz wtedy zamienic miejscami nozki! Srodkowa jest podpieta tak samo, ale te skrajne sa na odwrot. Po prostu trzeba go wsadzic odwrotnie. Albo musisz pokrzyzowac nozki (pamietajac o ich zaizolowaniu), albo po prostu wsadzic go odwrotnie (blacha do gory). Taki stabilizator kosztuje cos kolo 1,5 zl.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 15:01:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Dlaczego 10V? Myślałem, że tam ma być 10 amperowy stabilizator napięcia na 12V.
Kiedyś wymieniałem to w B3. W serwisie Audi w Koszalinie u p. Dudojcia zaśpiewali za tą część 200!.
Poszukałem odpowiednika i zapłaciłem jakieś śmieszne grosze i to z dostawą do domu.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 15:12:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ma byc stabilizator na 10V. Gdyby mial byc na 10A, to by byl z 10 razy wiekszy :-) A do tego duuuzy radiator :-)
Chodzi o to, zeby uniezaleznic wskazania od napiecia w sieci. Jak wiadomo akumulator ma napiecie okolo 12V w zaleznosci od naladowania. Troche rozladowany moze miec 11,5V a w pelni naladowany okolo 12,7V. I takie napiecie panuje w instalacji przy niepracujacym silniku. Dodatkowo wlaczenie np swiatel powoduje spadek tego napiecia. Gdy uruchomisz silnik napiecie wzrasta do okolo 14V jakie daje alternator. I gdyby nie bylo tego stabilizatora to wskazania by sie zmienialy razem ze zmianami napiecia w instalacji. Dzieki stabilizatorowi wskazniki i czujniki sa zasilane caly czas tymi 10V. (oczywiscie gdy napiecie w instalacji nie jest mniejsze od 11V.
Co do ceny tego elementu, to w serwisie sobie doliczaja te 195zl za sciagniecie z magazynu :-) Nie daj sie oszukac. Tak jak pisalem w kazdym sklepie elektronicznym mozna kupic zamiennik. Tylko pamietaj o nozkach. Trzeba albo je pokrzyzowac, albo wsadzic do gory nogami (blaszka do gory a nie do obudowy). Ten zamiennik ma ta blaszke grubsza, ale za to krotsza. Nie przejmuj sie tym. Po prostu zostaw troche dluzsze nozki :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 15:19:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Sprawdzę to co piszesz. Zmieniałem to cudo 8 lat temu ale wydawało mi się, że jest 10A/12V. Też się wówczas zdziwiłem.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 16:37:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Jutro idę do sklepu po ten stabilizator bo już mam dość tych kaprysów zegarów. A możecie podać dokładne dane? Bo babka w sklepie nawet nie wie czy to jest dioda czy żarówka bez oprawki i sam będę musiał szukać.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 16:44:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nie jest to ani dioda, ani zarowka. Nie wiem co to za sklep, w ktorym nie wiedza co to jest stabilizator :-)
Symbol to LM7810 lub po prostu 7810.
Tutaj masz opis tego stabilizatora: http://www.ortodoxism.ro/datasheets/unisonic/LM7824.pdf
Wyglada to jak mocniejszy tranzystor.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 16:49:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Tak to jest jak babcia co ma z 80 lat sprzedaje w sklepie elektronicznym.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 06:51:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Wiecie co? Chyba nie ma sensu bawić się z tymi zegarami. Wyglądają tak jak by się już kilka razy "kopciły" na druku jest trochę czarnego nalotu. Sprawdzę ten stabilizator a jak nie pomoże to chyba wyminie wskaźniki.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 08:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ja juz mam spokój z zegarami, po wizycie u elektronika zegary hulaja jak należe :P odpalam autko pojawia sie napis -> OK <- i potem cisza i spokój :):

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 12:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
misQ napisał(a):
Wiecie co? Chyba nie ma sensu bawić się z tymi zegarami. Wyglądają tak jak by się już kilka razy "kopciły" na druku jest trochę czarnego nalotu. Sprawdzę ten stabilizator a jak nie pomoże to chyba wyminie wskaźniki.


Nie poddawaj sie :-)
Posprawdzaj czy nie ma przepalonych sciezek. To ze gdzies sa okopcone, to znaczy, ze bylo jakies zwarcie. Mialem tak w starym C2. Gdzies sie zwarlo do tych metalowych mocowan za zegarami. Musialem wymienic stabiliztor (wlasnie na LM7810) i naprawic kilka sciezek (kawalek drutu, lutownica i 5 min roboty. Potem cala ta folie okleilem izolacja, zeby zabezpieczyc przed kolejnym zwarciem. Chodzi o to, ze w niektorych miejscach ta folia moze stykac sie z blachami nadwozia (a raczej wspornikami deski i zegarow) i po kilku/kilkunastu latach w koncu moze sie przetrzec. Jak sciezki bedace pod napieciem dotkna tych wspornikow (na nich jest masa) to zwarcie gotowe :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 13:55:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Może w takim razie faktycznie zaraz podejdę po ten stabilizator bo nie widziałem żeby to było w okolicach druku okopcone.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 13:24:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Znam regułę na wyświetlanie olejarki i wiem co zrobić ,żeby zgasła. Jadąc dzisiaj po nagrzaniu silnika i rozpędzeniu niuni do 120 -130 pojawia się olejarka i świeci się do tąd aż nie zdejmę nogi z gazu. Kiedy zdejmę nogę zaraz check system przestaje ją wyświetlać. Olej bierze ale w bardzo małych ilościach.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 21:37:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2007 13:30:45
Posty: 36
Lokalizacja: wrocław
2 lata malem prpoblem z olejarka w aucie Monstera. dzisiaj rokręciłem te cholerne zegary, przelutowałem połaczenia i ściezki . Pierwszy raz zobaczyłem na zegarzez duży napis OK.. Dziala !!!!

_________________
A100 C4 AAR Zabytek
A6 2,5 TDI QUATTRO AVANT AEL junior
A8 D3 4.2 Potwór
Skoda Superb 2.0 TDI 173KM , DSG , full wypas
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron