.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 18:49:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 AKE] Econ pali się na stałe.
PostNapisane: 18.cze.2007 14:16:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
Na samym początku użyłem opcji szukaj ale identycznego przypadku nie znalazłem tylko podobne. Dziś jadąc na uczelnię zauważyłem (a właściwie zrobiły to moje gruczoły potowe :D ) że klima nie działa. Jako, że bystry jestem ( i skromny :diabel: ) zauważyłem, że świeci się ECON. Jakie było moje zdziwienie gdy nacisnąłem go i sprężarka się nie włączyła. Na zgaszonym wszystko jest OK po odpaleniu słychać jakiś przekaźnik i włącza się ECON. Po powrocie do domu pierwsze to www.audiklub.pl i szukam odpowiedzi. Poczytałem zszedłem do garażu:

- sprawdziłem bezpieczniki
- pod maską zauważyłem że przy chłodnicy są 2 wentylatory większy i mniejszy ( ten nie kręci sie nawet na zapalonym silniku)

Moje pytanie co robić? Jechać do ASO podłączyć niunie pod vag? (muszę go kupić w końcu) Czy może do jakiegoś zakładu od klimy, a może samodzielna naprawa - tylko czego? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 15:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Słabo chyba szukałeś.Tu mamy wszystko :peace:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=61037

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 15:46:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
To nie jest ten sam problem - niestety :/ . Ziper -> poszukaj dokładniej. Pamiętam, że całkiem niedawno był na Forum omawiany identyczny problem do Twojego (co wcale nie znaczy, że przyczyna była taka sama :!: )

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 16:14:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
Piotruś napisał(a):
To nie jest ten sam problem - niestety :/ . Ziper -> poszukaj dokładniej. Pamiętam, że całkiem niedawno był na Forum omawiany identyczny problem do Twojego (co wcale nie znaczy, że przyczyna była taka sama :!: )

:peace:

Czytałem Twój tutorial o czyszczeniu wiatraka klimy. To jest ten mały między chłodnicami a obudową rozrządu :?: Bo on nie chodzi więc przeczyszczę go, i tu kolejne zapytanie. Opisywałeś wymianę w passacie czy w A6 też wyjdzie bez ruszania przodu :?: Z góry dzięki za odpowiedź.

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 16:39:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zostaw (póki co) ten wiatrak w spokoju. Nie będzie się włączał dopóki nie uruchomisz sprężarki (econ Ci nie gasnie bo kompresor nie startuje). Przyczyny mogą leżeć po stronie elektrycznej, brak czynnika lub uszkodzone sprzęgło w kompresorze ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 16:48:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
Piotruś napisał(a):
Zostaw (póki co) ten wiatrak w spokoju. Nie będzie się włączał dopóki nie uruchomisz sprężarki (econ Ci nie gasnie bo kompresor nie startuje). Przyczyny mogą leżeć po stronie elektrycznej, brak czynnika lub uszkodzone sprzęgło w kompresorze ... .

Dzięki wielkie Piotruś za radę. Czyli jutro jakiś serwis od klimatyzacji odwiedzę. Czynnika nie wiem ile jest ale auto chlodzilo (moje subiektywne odczucie) Jeszcze raz dzięki. :peace:

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 19:31:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
No i byłem dziś w ASO w Łodzi (Idczak). Ogólnie to wiedza mechaników jest powalająca. Pierwszy przyszedł i postawił diagnozę, że nie włącza się sprężarka. Kurcze jak on na to wpadł. Zawołał jakiegoś innego tamten podłączył jednego kompa wyszło wszystko OK. Podłączył drugiego, powiedział, że jest uszkodzony sterownik, bo nie ma komunikacji z klimą. Spytał się czy nabić ją i czy zamówić serownik (ok. 3000 zaśpiewał :galy: ) Powiedziałem, że sterownika nie wymieniamy, ale kazałem ją nabić. Wyjechałem z serwisu patrzę ECON ciągle się pali. Mówię sobie a co mi szkodzi nacisnąć jeszcze raz, pstryk i patrzę wszystko działa jak należy. Zastanawiam się czy dawać im rozrząd do roboty. Bo ogólnie ten serwisant który mnie akurat obsługiwał to za bardzo mi się wydaje nie znał. Dobrze, że akurat nie mieli tych sterowników na stanie. A tak wogóle ASO powiedziało, że brak czynnika nie spowoduje rozłączenie sprężarki. Pozdrawiam

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 19:56:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wykonali chociaż test szczelności i wymienili olej czy napełnili "na pałę" :galy: :?:

ziper87 napisał(a):
A tak wogóle ASO powiedziało, że brak czynnika nie spowoduje rozłączenie sprężarki. Pozdrawiam


:cry2:
... z czego łatwo wywnioskować, że sprężarka klimy jest o niebo mądrzejsza niż mechanik w ASO .

Żenada ... .

PS: Jeśli nie robili testu na szczelność (a bez powodu gaz Ci się nie ulotnił), to w krótszym/dłuższym czasie klima ponownie przestanie działać. Tak przynajmniej z Twojego opisu wynika, że układ był "pusty". Chyba, że pomogło "ruszanie kabelkami" na złączkach. No ale wtedy nie byłoby potrzeby napełniania układu ... . :okulary2:

:607: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 19:59:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
ziper87 napisał(a):
No i byłem dziś w ASO w Łodzi (Idczak). Ogólnie to wiedza mechaników jest powalająca...


1. Brak czynnika powoduje rozłaczenie - jest tam czujnik elektroniczny podający informację o ciśnieniu gazu - nie da się go zewrzeć na krótko bo jest to element elektroniczny a nie mechaniczny (jak w starych instalacjach).
2. Skoro gaz uciekł to albo masz gdzies nieszczelność, albo wiatrak Ci się nie kręci (bądź chłodnica brudna) i masz za wysokie ciśnienie w układzie.
3. Ściągneli stary gaz i nabili nowego? Ten układ jest wrażliwy na odpowiednią ilość czynnika i oleju - jeśli zrobili inaczej jedź tam, gdzie zrobią tak jak Ci mówię - ma być dokładnie tyle ile potrzeba.
4. Nie mogli się komunikować z klimą bo widocznie mieli stary sprzęt albo dwie lewe ręce :)
5. Za idealny sterownik na allegro zapłaciłem 150 zł (nawet klawisze były idealne) od auta z 2003 roku...
6. Idczakowi gratulujemy fachowców :D

Koniecznie wypłucz myjką wysokociśnieniową chłodnicę klimy z zewnątrz oraz między chłodnicami!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 06:37:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
Chłodnicę już wypłukałem wczoraj. Ogólnie wyciągnęli stary olej wlali nowy to samo z gazem. Na szczęście mieli taką fajną maszynę którą tylko włączyli a ona sama pokazywała ciśnienie i wszystko sama robiła (taka całkiem fajna oryginalna VW Audi).Zobaczymy jak wyleci niedługo to pojadę na szczelność wtedy.A wiatrak muszę zobaczyć bo nawet nie patrzyłem. On się musi kręcić cały czas jeśli włączona jest sprężarka dobrze rozumiem? A co do fachowców z ASO - No Comment. Podłączyli VAS czy coś takiego i tam nie było od razu w menu diagnostyki układu klimy tylko trzeba było coś wybrać. Zanim to znalazł miałem za darmo zbadane prawie wszystkie opcje :D Do nich to tylko żarówki można jechać wymieniać.

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 08:12:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dodam jeszcze, że przepływomierz sprawdzają tylko w testach statycznych - nie widzą potrzeby sprawdzenia go pod obciążeniem :/
Ale uznali reklamację, więc powstrzymam się od dalszych komentarzy...
Nasze ASO fajne jest... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2007 21:46:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Ziper,

Ta srebrna A6 w Avancie parkowana w weekendy na Uniwerku to Twoja?
Bo jak tak to ja stawiam swoją tuż obok.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 18:04:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
Wlasnie dzisiaj stalo mi sie cos podobnego po 5-10 min postoju na wlaczonej klimie zapalil sie ECON i nie dalo sie go zgasic więc pojechalem do kolegi na VAGa wyskoczyl jakis blad o sterowniku klimy sporadycznie - po skasowaniu wszystko dziala ale spojrzalem tez na wentylator klimy i STOI :( .
ale powiedzial mi ze to tylko czujnik od wentylatora padl i ze mozna tak jezdzic - MOZNA :?:

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 18:26:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Można ale w gdy ciśnienie w układzie wzrośnie(np stanie w korku) to czujnik wyłączy kompresor.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 11:41:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2007 22:29:58
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
A zawór bezpieczeństwa będzie upuszczał czynnik do atmosfery aby zmniejszyć ciśnienie jeżeli za bardzo wzrośnie :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 23:29:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
Roger_35 napisał(a):
Ziper,

Ta srebrna A6 w Avancie parkowana w weekendy na Uniwerku to Twoja?
Bo jak tak to ja stawiam swoją tuż obok.

Pozdrawiam


no niestety, moja to limo. No i nie parkuję w weekendy tylko w dni powszednie :peace:

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 11:11:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ziper87,

bardzo musisz nie lubić swojego auta skoro jeździsz do Idczaka. nie mogli się połączyć z 08 [Auto-HVAC], gdyż nie mają ani jednego diagnosty na etacie [ostatni - bardzo niebystry - zwolnił się w kwietniu]. 08, jak i 35 wymaga zmiany opóźnienia w łączu diagnostycznym [nawet w VAS'ie]...
to nawet meszrum wie, ale Idczak już nie... :):

czy razem olejem/czynnikiem zaaplikowali Ci barwnik?

w Łodzi masz http://www.auto-klimatyzacja.pl/ .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 15:18:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
meszrum napisał(a):
ziper87,

bardzo musisz nie lubić swojego auta skoro jeździsz do Idczaka. nie mogli się połączyć z 08 [Auto-HVAC], gdyż nie mają ani jednego diagnosty na etacie [ostatni - bardzo niebystry - zwolnił się w kwietniu]. 08, jak i 35 wymaga zmiany opóźnienia w łączu diagnostycznym [nawet w VAS'ie]...
to nawet meszrum wie, ale Idczak już nie... :):

czy razem olejem/czynnikiem zaaplikowali Ci barwnik?

w Łodzi masz http://www.auto-klimatyzacja.pl/ .


szczerze powiem, że nawet nie wiem. Podłączyli 2 węże koło aku z taką maszyną od klimy. I czekałem z 30 minut. Autko wręcz kocham dlatego myślałem, że Idczak, ale coraz mniej mi się on podoba. A Bursiak VW na Pabianickiej? Bo w razie czego muszę mieć alternatywę dla tych zdzierców.

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: