.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 15:52:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: wyje pompa po mroznej nocy
PostNapisane: 08.lut.2005 16:44:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
Witam

Mamy nie zle mrozy :) Ostatnio jak dochodzi do -20 to z rana wyje mi pompa przy skrencie. Tzn tak mysle ze to pompa bo dzieje sie tylko tak przy skrencie. Ale nie trwa to dlugo. Jak sie nagrzeje to jest do jakis gora 2 min i juz tego nie ma. Napewno olej jest duuuzo gesciejszy przez zimno. Czuc to tez w skrzyni bo ciezej chodzi. Ale nie mialem pisać o skrzyni tylko o mojej pompie. Nie wiem jak to bedzie jak bedzie cieplej ale mam nadzieje ze sie poprawi. Czy moze sie cos stac jesli odrazu bede jezdzil i skrecal bez zagrzania silnika? Czy powinienem jakos na to zareagowac?

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 18:56:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Przypuszczam że masz nie taki olej (troszke geściejszy), lepiej chwile rano poświecić na rozgrzanie auta nie( skręcać) w sumie to lepiej dla pompy skrzyni i oczywiście silnika.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 19:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
jesli chodzi o pompe wspomagania to mam tam wlany czerwony plyn. moze bedzie ok. w kazdym badz razie na poczatku jazdy (po mroznych nocach i postoju w takowych warunkach) bede troche grzal silnik (przynajmiej z 2 min)

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 21:14:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
I w tym tkwi problam bo powinien być "zielony", masz zalany ATF audi powinno mieć zielony znień płyn i pomódl sie zeby układ się nie rozszczelnił bo wtedy będzie troche roboty.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 21:37:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dlaczego ludzie przekonują się do wydania w sumie malej kaski na zielony płyn dopiero jak im pompa siądzie lub jeszcze maglownica? To jest normalnie standard, ze w Polsce dewastuje sie Audiczki czerwonym olejem... :/ Jak oglądam jakąś Audiczkę przy zakupie i widzę czerwony płyn....to statystycznie patrząc, właściciel auta dusi każdy grosz na eksploatację auta i można spodziewać się wszystkiego... :(:

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 21:39:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
mały v8 napisał(a):
I w tym tkwi problam bo powinien być "zielony",.


nie zawsze musi byc zielony....
moze być i czerwony...
nie wiemy jaki masz zbiorniczek czy zakrętka jest zielona
czy czerwona

w b3 napewno był zielony
w b4 ręki bym nie dał uciąć...
a poresztą nawet jak masz zielony to po layach on sie robi brązowy...
i wydaje sie ze był czerwony...:)
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 22:15:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
kefir200 napisał(a):
Dlaczego ludzie przekonują się do wydania w sumie malej kaski na zielony płyn dopiero jak im pompa siądzie lub jeszcze maglownica? To jest normalnie standard, ze w Polsce dewastuje sie Audiczki czerwonym olejem... :/ Jak oglądam jakąś Audiczkę przy zakupie i widzę czerwony płyn....to statystycznie patrząc, właściciel auta dusi każdy grosz na eksploatację auta i można spodziewać się wszystkiego... :(:
Mądrego aż miło posłuchac :peace: , jednak nieraz to czysta nieświadomośc, jak zachodzisz do sklepu to każdy radzi ATF i tyle, a co do czerwonego płynu w audi to szczerze powiem nie widziałem czerwonych nakretek na zbiorniczkach, nawet na dolewke lepiej zalac Boxol do koparek niz ATF,.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 22:56:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
do b4 też tylko zielony.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 22:59:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
hmmm modle sie zeby sie nic jej nie stalo. ja jestem "zielony" jesli chodzi o tematyke techniczna. ucze sie od was chlopaki. w sumie to pojechalem wymienic przed 2 miesiacami plyn bo bylo malo a mailem jakis jasny (chyba zolty). W warsztacie powiedzieli mi ze wwszyscy jezdrza na czerwonym i nic sie niedzieje. Wiec i ja powiedzialem zeby mi zalali i bylo dobrze. Hmmm jednak ja jesli chodzi o tak male roznice w cenie to nie oszczedzam kaski. Po prostu jestem zielony :) Kurde czyli powinienem zalac teraz zielony. hmmm mam nadzieje ze sie mu nic nie stanie.

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 22:59:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
a jak sie ten zielony nazywa ??

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 01:00:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Potwierdzam ze jest zielony, nie wiem jakiej jest firmy bo tylko raz dolewalem u mechanika jak kupilem auto i nie ma wyciekow.
Mechanik powiedzial ze jest to orginalny plyn i ze jest dosc drogi.
Czerwony jest chyba stosowany w automat skrzyniach choc nie jestem pewien.

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 01:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Masz zrację. Czerwony ATF jest do automatow. A ten zielony nazywa sie Febi i jest w takich bialych butelkach po 2 litry. Oznaczenie 60...coś tam ;) 4 cyferki. Możesz kupić też w ASO, ale ten to to samo. Spuść ten co masz ile się da i wlej Febi. Bedzie ok. Jak po takiej operacji, po 3000km, wylałem znowu i zalałem jeszcze raz zielonym.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 06:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Przez ten czerwony kiedyś załatwiłem maglownicę na mrozie.Zielony Febi może nie jest we wszystkich sklepach dostępny i proponują ten czerwony płyn.Zawsze po odpaleniu silnika na dużym mrozie zostawiam go na jakiś czas , żeby popracował, bez kręcenia i gazowania.

Pozdrawiam

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 07:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 21:33:09
Posty: 80
Lokalizacja: kujawy
do b4 FEBI 6162 w sklepie motoryzacyjnym 20-25zł za litr :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 08:34:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
aha czyli powinienem teraz bezwlocznie wymienic na febi. OK zrobie to moze jeszcze dzisiaj. Tylko mam pytanie. Jesli sa wycieki to gdzie ? Bo przy wezykach od zbiorniczka jest wilgotno i pod spodem. Ale mysle ze to nie bedzie tu tylko gdzies pod spodem tak ?

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 10:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
ile powinienem kupic tego oleju ?

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 11:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
jest jedna zabawna rzecz :
zielony płyn w ASO Skody kosztuje 60zł
w Audi ASO - 84 zł
A jest to ten sam płyn tylko logo wiodące na etykiecie jest zmienione
nawet numer został ten sam

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 15:24:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Mnie tez piszczala pompa niby...ale okazalo sie ze pasek mi sie po rolce slizga. Wystarczylo z napinacza skorzystac i juz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 09:17:27 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Niekótrzy na zlocie słyszeli co się dzieje z pompą na dużym mrozie przy czerwonym ATFie. Jutro jadę wymienić swój. Najlepiej przepłukać układ zielonym spuścić jeszcze raz i dopiero zalać ostatecznie płyn.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 13:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2003 13:44:07
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa-okolice
Mam dokładnie to samo, przez niewiedzę zmieniając płyn w układzie wspomagania zgodziłem się na ATF. Na stronie http://www.febi.com/ podają, że ten zielony 6162 stosowany jest do BMW, a w audi, wv i skoda żółty (6161). Może w nowszych modelach jest żółty, a do B4 ma być zielony na 100%??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: