sheed napisał(a):
chcialem jeszcze spytac o ten termostat. Na wskazniku temperatury na zegarach mam zawsze ladnie 90 stopni. Czy to moze byc jakis czujnik?
Ewentualnie za termostatem juz sie troche rozgladam.
carlnova napisał(a):
Z tego co widać:
1. Termostat do wymiany natychmiast
2. Przycinająca się sztanga kierownic VTG w turbinie
3. Kąt wtrysku też mi nie pasuje, ale przy 90* C może być całkiem inny
4. EGR też pracuje z przycinkami.
Carlnova, chcialem sie jeszcze dowiedziec co oznacza dokladnie Twoja diagnoza z punktu 2 i 3? Czy wskazania sa az tak zle, ze musze cos z tym zrobic? I ewentualnie o czym myslec w takich przypadkach (o ile te wskazania powtorza sie z nowym termostatem lub czujnikiem)? przeczyszczenie, regeneracja, zakup nowych czesci..
pozdrawiam
Pkt.2
W logu 011 basic settings widać "taniec i skoki" ciśnień, ewidentnie spowodowane przycinającą się sztangą kierownic VTG.
Co należy zrobić ?:
a) sprawdzić dokładnie podciśnienie i połączenia N75 - regulator ciśnienia "grucha" na turbinie
b) zastosować tzw. regułę prawej stopy, czyli porządnie przepałować auto - być może pomoże (u mnie nie pomogło

)
c) spróbować rozruszać kierownice mechanicznie ciągnąc za cięgno w turbinie, uprzednio rozłączając sztangę.
d) wyczyścić kierownice demontując turbinę (masz w moim topicu jak to zrobić)
Kolejność dowolna
Pkt. 3
Raczej nic nie rób bo prawidłowa temperatura pracy silnika zdecydowanie wskaże inny kąt, w BS-ach na LATE jest prawidłowy, w 004 stat powinno być 2* ATDC (jest 0,8 - 1,2 * ATDC).
Mieści się w granicach tolerancji...
Co do Twojego ostatniego problemu - w topicu z diagnostyką meszruma masz pięknie opisane jak sprawdzić termostat, czujnik G2 i czujnik G62.
Dla przypomnienia:
G62 i termostat odpowiada za temperaturę na VAG-u
G2 odpowiada za temperaturę, którą widzisz na wskaźniku...
Zatem podwijaj rękawy i do roboty...
