.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 14:52:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 Avant 2.5 V6 TDI 98'] Prosba o ocene logow VAG-a
PostNapisane: 26.cze.2007 00:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
czesc,
chcialbym Was prosic o ocene logow VAG-a. Wiem juz, ze termostat troche nie teges. Czy widzicie cos wiecej?
Logi sa tutaj:
http://www.icm.edu.pl/~sheed/a6/logi.html
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 08:48:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Sheed, logi nie są miarodajne ze względu na zbyt niską temperaturę pracy silnika podczas wykonywania logów.
Z tego co widać:

1. Termostat do wymiany natychmiast
2. Przycinająca się sztanga kierownic VTG w turbinie
3. Kąt wtrysku też mi nie pasuje, ale przy 90* C może być całkiem inny
4. EGR też pracuje z przycinkami.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 12:20:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
trzeba by jeszcze sprawdzić u kolegi sheeda ten termostat, bo na wskaźniku ma 90, więc być może tylko czujnik, chociaż znając przypadłości tej motorowni to na 90% termostat :/
a szkoda bo rozrząd dopiero co robiony
PS
sheed, miałeś sprawdzić fakturę czy masz tam termostat :?:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 14:37:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
czesc SebMis,
niestety nie byl robiony. Szukam warsztatu co zrobi to jak najmniej inwazyjnie. Moze ktos z klubowiczow mial jakies doswiadczenia tego typu?
"Jak wymienic termostat nie zdejmujac rozrzadu?"
SebMis mowil mi ze juz bylo tutaj o tym. Szukalem, jeszcze nie natrafilem, jakby ktos pamietal gdzie to bylbym bardzo wdzieczny za link.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 14:48:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Oj, jak dobrze pamiętam trzeba rozrząd rozpiąć... w benzynowym 2.8 to już jest opatentowane, ale w 2.5 TDI z tego co pamiętam nie było takiego wątku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 15:23:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Oj, jak dobrze pamiętam trzeba rozrząd rozpiąć


Potwierdzam - tak jest najszybciej i najbezpieczniej (moim zdaniem). Naturalnie nie ma potrzeby zdejmowania całego paska i demontażu pasa przedniego. Wystarczy zdjąć górne obudowy rozrządu, pozakładać blokady i poluzować (albo zdjąć całkowicie) koła zębate z wałków. Cała operacja ok. 1,5 - 2 h.
:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 15:55:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wymieniałem termostat w AFB. Demontowałem cały pas przedni, ale paski pozostały na swoim miejscu.
Druga droga - wg. wskazówek Piotrusia. Niestety nie dysponowałem blokadami itp. dlatego też nie przyglądałem się czy wejdą mi tam łapki - moze być bardzo ciężko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 19:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
chcialem jeszcze spytac o ten termostat. Na wskazniku temperatury na zegarach mam zawsze ladnie 90 stopni. Czy to moze byc jakis czujnik?
Ewentualnie za termostatem juz sie troche rozgladam.

carlnova napisał(a):
Z tego co widać:

1. Termostat do wymiany natychmiast
2. Przycinająca się sztanga kierownic VTG w turbinie
3. Kąt wtrysku też mi nie pasuje, ale przy 90* C może być całkiem inny
4. EGR też pracuje z przycinkami.


Carlnova, chcialem sie jeszcze dowiedziec co oznacza dokladnie Twoja diagnoza z punktu 2 i 3? Czy wskazania sa az tak zle, ze musze cos z tym zrobic? I ewentualnie o czym myslec w takich przypadkach (o ile te wskazania powtorza sie z nowym termostatem lub czujnikiem)? przeczyszczenie, regeneracja, zakup nowych czesci..
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 20:26:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
sheed napisał(a):
chcialem jeszcze spytac o ten termostat. Na wskazniku temperatury na zegarach mam zawsze ladnie 90 stopni. Czy to moze byc jakis czujnik?
Ewentualnie za termostatem juz sie troche rozgladam.

carlnova napisał(a):
Z tego co widać:

1. Termostat do wymiany natychmiast
2. Przycinająca się sztanga kierownic VTG w turbinie
3. Kąt wtrysku też mi nie pasuje, ale przy 90* C może być całkiem inny
4. EGR też pracuje z przycinkami.


Carlnova, chcialem sie jeszcze dowiedziec co oznacza dokladnie Twoja diagnoza z punktu 2 i 3? Czy wskazania sa az tak zle, ze musze cos z tym zrobic? I ewentualnie o czym myslec w takich przypadkach (o ile te wskazania powtorza sie z nowym termostatem lub czujnikiem)? przeczyszczenie, regeneracja, zakup nowych czesci..
pozdrawiam


Pkt.2

W logu 011 basic settings widać "taniec i skoki" ciśnień, ewidentnie spowodowane przycinającą się sztangą kierownic VTG.
Co należy zrobić ?:
a) sprawdzić dokładnie podciśnienie i połączenia N75 - regulator ciśnienia "grucha" na turbinie
b) zastosować tzw. regułę prawej stopy, czyli porządnie przepałować auto - być może pomoże (u mnie nie pomogło :/ )
c) spróbować rozruszać kierownice mechanicznie ciągnąc za cięgno w turbinie, uprzednio rozłączając sztangę.
d) wyczyścić kierownice demontując turbinę (masz w moim topicu jak to zrobić)

Kolejność dowolna :diabel:

Pkt. 3

Raczej nic nie rób bo prawidłowa temperatura pracy silnika zdecydowanie wskaże inny kąt, w BS-ach na LATE jest prawidłowy, w 004 stat powinno być 2* ATDC (jest 0,8 - 1,2 * ATDC).
Mieści się w granicach tolerancji...

Co do Twojego ostatniego problemu - w topicu z diagnostyką meszruma masz pięknie opisane jak sprawdzić termostat, czujnik G2 i czujnik G62.

Dla przypomnienia:

G62 i termostat odpowiada za temperaturę na VAG-u
G2 odpowiada za temperaturę, którą widzisz na wskaźniku...

Zatem podwijaj rękawy i do roboty... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 09:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
mam nadzieje sheed że zamówiłeś już fejsa, jeśli nie to zrób to jak najszybciej i możemy się umówić na ewentualne szkolonko ;)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 13:06:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
no tak, chyba teraz moge sobie juz zamowic, bo zbliza sie pierwszy :-)
dzieki za propozycje. chetnie skorzystam ze szkolenia. Heineken to calkiem dobre piwo..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 10:05:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
ok,bede zabieral sie za ten termostat. Powiedzcie czy 550 zlotych za robocizne wymiany termostatu to dobra cena? Jak myslicie? Czy znacie jakies miejsce w W-wie gdzie zrobia to taniej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 10:11:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dla mnie niedrogo... ;)
W życiu nie chciałbym tego robic za takie pieniądze :/ :(
...a nie możesz wymusić jakichś ustępstw na gościach, którzy wymienili Ci rozrząd bez wymiany termostatu ?
Przeciez to ewidentnie ich błąd... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 10:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
no wiem, troche porazka z tym termostatem.
Problem polega na tym, ze rozrzad robilem w ASO. Podejrzewam ze jak pojde do nich i poprosze o jakies ustepstwo to i tak wycisna ze mnie wiecej niz ten zaprzyjazniony warsztat do ktorego teraz jezdze i zapewne bede juz jezdzil.
Wizyta w ASO to jednak chyba zawsze nerwy i skurcze. Czytalem ostatnio jeden z postow (chyba Twoj) o gwarancji przeplywki w ASO. Tragedia.
Tak jak mi to wylozyl SebMis to teraz juz widze, ze byl to tez niestety moj blad, bo nie wiedzialem ze wymiana termostatu to w AKNach takie wielkie halo. A jak bym wczesniej czytal AKP to moze bym sobie teraz mogl na co innego wydac :-(
Jeszcze jedno mnie caly czas dreczy pytanie. Napisales mi, zebym wymienial "natychmiast!". Co sie moze stac z moim Audi, jesli bede tak jezdzil na niedogrzanym silniku? Oczywiscie bedzie mi wiecej palil, ale czy cos jeszcze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 10:53:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Sheed, napisałem Ci natychmiast, bo mi szkoda Twojego motorka... ;)
Jazda na niedogrzanym silniku to nic dobrego, oprócz zwiększonego zużycia paliwa, następuje tez zwiększone zużycie podzespołów, bo silnik nie pracuje w normalnej temperaturze pracy.
Zjawisko zacznie się nasilać wraz z nastaniem jesiennych chłodów...
Nie ma na co czekać...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 11:16:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Hej ;) .

carlnova napisał(a):
Dla mnie niedrogo... ;)
W życiu nie chciałbym tego robic za takie pieniądze :/ :(


Widzisz Carl-u - to wszystko zależy jak podejść do zagadnienia... .
Jeżeli będą (zupełnie w tym przypadku niepotrzebnie) demontowali cały rozrząd, włącznie z pasem/wzmocnieniem czołowym - cena jest "umiarkowana" i "wychodzi" na poziomie ok. 80 PLNów za / 1 rbh .
Hmm - jak na zajęcie nie wymagające specjalistycznego sprzętu - niezła kasa (dla wykonawcy) i ja chciałbym zarabiać ok. 500 zł / 8h "na czysto" ... .

Rzecz sprowadza się jednak do tego, że wymiana termostatu wcale nie wymaga obligatoryjnego demontażu całości "rozrządu ... i bez jakiejkolwiek "koniny" czy "druciarstwa" wymienia się go "rozpinając" jedynie górne koła (te na wałkach rozrządu i VP44), a po całej "operacji" należy skontrolować napinacz(e) i zweryfikować początek wtrysku. Wystarcza na to wszystko około 2h fachowej roboty (niechby było nawet 3 rbh ...) i "po meczu". Jedyny warunek - ale tak samo konieczny w opcji pierwszej z demontazem całości - to posiadanie "blokad".
Zakładając 3 godziny pracy - otrzymujemy cenę: 180 zł / 1 rbh :!: :!:

Jeżeli to nie jest drogo, to ja jestem żebrakiem .... :galy: . Dla mnie 180zł/1rbh to cena z kosmosu (drożej od ASO !!).


carlnova napisał(a):
...a nie możesz wymusić jakichś ustępstw na gościach, którzy wymienili Ci rozrząd bez wymiany termostatu ?
Przeciez to ewidentnie ich błąd... :/


Niczego nie osiągnie. Instrukcja serwisowa nie "wymusza" wymiany termostatu podczas prac z "rozrządem" ... .

;) :galy: :peace:

PS:Baaardzo ale to naaaaprawdę baaaardzo chciałbym wiedzieć jaką "metodą" warsztat będzie faktycznie wymieniał termostat ......... :galy: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 11:29:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Widzisz Carl-u - to wszystko zależy jak podejść do zagadnienia... .
Jeżeli będą (zupełnie w tym przypadku niepotrzebnie) demontowali cały rozrząd, włącznie z pasem/wzmocnieniem czołowym - cena jest "umiarkowana" i "wychodzi" na poziomie ok. 80 PLNów za / 1 rbh .
Hmm - jak na zajęcie nie wymagające specjalistycznego sprzętu - niezła kasa (dla wykonawcy) i ja chciałbym zarabiać ok. 500 zł / 8h "na czysto" ... .



Piotruś, przyjacielu... ;)
Powiedziałem "niedrogo" w kontekście mojej własnej oceny wartości tej operacji, przeliczając to na rbh wychodzi, że masz rację jak zwykle... :):
Gdyby carl mieszkał bliżej Ciebie, zarabiałbyś 180 PLN/rbh - gwarantuję... :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 11:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
a czy nie moglibyscie otworzyc ASO? przyjezdzalbym do Was codziennie :-)
przed chwila zadzwonilem do tych moich partaczy z ASO i gosc powiedzial, ze termostatu sie zwykle nie wymienia przy wymianie rozrzadu. w kazdym razie potwierdzilo sie ze u mnie tego nie robili. co za buraki. u nich wymiana termostatu kosztuje zatem ponad tysia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 11:59:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
:P ;) :peace:

carlnova napisał(a):
Gdyby carl mieszkał bliżej Ciebie, zarabiałbyś 180 PLN/rbh - gwarantuję... :diabel: :peace:


Emigracja zarobkowa jest "na fali", moje jedyne ukochane do szaleństwa dziecko potrzebuje jodu jak tlenu ... . Hmmm ... . Może ja się przeniosę w Twoje okolice ... :galy: :diabel: :peace:

sheed napisał(a):
a czy nie moglibyscie otworzyc ASO? przyjezdzalbym do Was codziennie :-)


Jak będę chciał stracić "opinię" - wtedy zastanowię się nad autoryzacją ... :): :diabel: .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 23:33:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
nie wiem teraz czy sie cieszyc czy plakac :P
zaczal cos kapac ze mnie olej. wadliwa uszczelka znajduje sie pod rozrzadem. No to teraz to mi od razu termostat wymienia, he he
wymienie rowniez odme co by miec czyste sumienie.. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: