marcinabc napisał(a):
Witam wszystkich.
Parę dni temu kupiłem Audi B4 80 TDI Avanti 1993r. 188 tyś przebieg- oczekiwane przez miesiące. No i pojawiają się pytania. Instrukcję mam po niemiecku i nic nie czaje- jak by miał ktoś polską zeskanowaną - będę wdzięczny za kontakt.
I mam parę pytań za odp. będę wdzieczny:
1- jak czasami jadę to zapala mi się kontrolka "CHECK" (chyba z rysunkiem turbiny) po wyłączeniu silnika i zapaleniu gaśnie i za kilkanaście minut ta sama systacja- na jedzdzie próbnej nie zapalała się - teraz już za późno na reklamacje. Czy to turbina się sypie?
2- Jak włącze światła mijania nie świeci się żadna kontrolna na desce- tylko obrotomierz i "prędkość", stan paliwa, temp. jest podświetlona - a gdzie kontrolka świateł - spalona żarówka czy nie ma?.
3- Czy we wszystkich audi żeby przyspieszać ("normalnie") trzeba pedał do końca wciskać - co prawda autko idzie jak rakieta ale pedał jest w podłodze- wcześniej jezdziłem 1.6 D Escorte-m tam było trochę inaczej.
Pozdrawiam
1. Silnik wchodzi w tryb awaryjny. Podjedź do warsztatu , VAG`a w dupkę i czytaj kody błędów.
2. B4 nie ma sygnalizacji świateł mijania, powinno właczyć się jedynie podświetlenie tablicy rozdzielczej (to samo na postojowych).
3. Tryb awaryjny sygnalizowany lampką "check" jest efektem tego co opisujesz w punkcie 3. Twój silnik powinien miec od 182 Nm - jesli przpływka Boscha, do 202 Nm - przepływka Pierburga. Ten silnik powinien jechać od delikatnego dotknięcia pedału przyspieszenia. Turbiny w tych samochodach są niezniszczalne (chyba że jeździłeś bez oleju lub nie studziłeś turbiny).
Sugeruję Ci porządną diagnostykę auta w warsztacie, w którym pracują profesjonaliści.
Polecam również lekturę 10 przykazań dla diesla (opcja "szukaj").
O tych silnikach na tym forum jest mnóstwo materiału, zapraszam do lektury.
Powodzenia przy reanimacji 1Z`a.