.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.lip.2025 00:47:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c4 ] klimatronik/lusterka- żarówki- foto story
PostNapisane: 10.sty.2008 14:34:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
właśnie niedawno bawiłem się z wymianą żaróweczek w panelu regulacji lusterek
oraz w klimatroniku. Zrobiłem małą dokumentację może komuś kiedyś posłuży.
A więc:
LUSTERKA
krok 1 to ściągnięcie ramki z klimatronika
Obrazek
krok 2 to odkręcenie śruby w celu wyjęcia przełącznika
Obrazek
krok 3 odpięcie kostki
Obrazek
krok 4 mamy wyciągnięty przełącznik
Obrazek
krok 5 żeby dostać się do środka trzeba ściągnąć obudowe zewnętrzną przełącznika
Obrazek
krok 6 przy rozkładaniu przełącznika należy uważać na malutkie kuleczki służące jako łożyska-
Obrazek
krok 7 wmiejce żarówek wlutowujemy diody ultraczerwone 12v (będą działać dłużej) sprawdzić należy biegunowość diód
Obrazek
krok 8 uważać żeby nie zrobić zwarcia
Obrazek
krok 9 w celu lepszego efektu przechodzenia światła można naklejić na światłowód folię aluminiową( od góry na otworach gdzie wychodzi światło)
Obrazek
krok 10 poskładać
Obrazek

A TERAZ KLIMATRONIK

krok1 należy równierz sciągnąć ramkę a następnie wykręcić 2 ruby imbusowe zaznaczone na zjęciu
Obrazek
krok 2 wysunąć panel . z tyłu znajdują się żarówki .zaznaczone strzałkami to podświetlenia przycisków , pozostałe to podświetlenia ekranów
Obrazek
krok 3 po wymianie nie świecących żarówek poskładać

POZDRAWIAM

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 21:03:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Masz założone orginalne radio? Nie mogę sobie poradzić z jego wyjęciem, jeśli mógłbym prosić o sugestię jak je wyjąć, będę wdzięczny. Wiem że są dwa otwory, do których należy włożyć płaski przedmiot, ale niestey nadal coś blokuje jego wyjęcie.

Pozdrawiam

Jarek

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 21:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Jeśli w pobliżu znajduje się kobieta, to ona będzie rozwiązaniem problemu... :peace:

Potrzebujesz płaski, metalowy pilnik do paznokci. Wsuwasz go w ten otwór i potem przyciągasz do środka (tak, żeby koniec odciągnął blaszkę na zewnątrz). Pociągasz lekko za radio i przytrzymujesz, żeby nie zaskoczyło spowrotem. Wsuwasz ten sam pilnik w drugą dziurkę odpowiednio odciągając blaszkę i masz radio na wierzchu... :diabel:

Jeśli to nie pomogło, to kup za 5zł wyjmaki :):

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 22:02:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Heveliusz napisał(a):
Jeśli w pobliżu znajduje się kobieta, to ona będzie rozwiązaniem problemu... :peace:


Dzięki wielkie, w tym przypadku powiedzenie: "Gdzie Diabeł nie może tam babę pośle" nabiera nowego znaczenia :)

Pozdrawiam

Jarek

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 22:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 17:57:48
Posty: 123
Lokalizacja: kielce
zwykły $ Witam i gratuluję świetnej prezentacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 08:17:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
Dzieki za story :-) bardzo fajne i na pewno sie przyda :-)
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 09:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
Dziekuje koledzy za pochlebną opinie na temat tego story. Co do radia to mama oryginalne. Poradziłem sobie z jego wyciągnięciem spiłowując w odpowiedni sposób nóż kuchenny mojej żony. Trochę krzyczała ale w końcu jej przeszło. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 11:43:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
:peace: :peace: :peace: Fotostory napewno sie przyda, mialem robic niedlugą tą operacje u siebie.

Napisz jeszcze jak bez wyłamania czegoś sciągnąc ramke klimatronica :?:
Z której strony podważyc :?:

Pozdro

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 12:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Ramkę ściągasz tak:

Najlepiej wyciągnąć radio i potem jest łatwiej, ale jeśli nie wyciągasz, to podważasz ramkę na rogu (płaskim śrubokrętem) i przytrzymujesz. Przesuwasz ten śrubokręt ok 1cm od brzegu panela i również na górze po prostu wyważasz ramkę z zatrzasku. Jak jedna wyskoczy, to z drugą nie będzie kłopotu...

Odradzam ciągnięcie za najbardziej giętkie elementy - cienki pasek nad i pod panelem, bo może pęknąć... Zatrzaski i zaciskki znajdują się 1cm od brzegu bocznego panela i tam przykładamy największą siłę...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 15:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
dokładnie tak jak mówisz heveliusz. Najlepiej wyciągnąć radio ale i bez tego też się da wystarczy tylko delikatnie w najgrubszych miejscach ramki czyli z boku podważyć i wyskoczy sama

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 15:40:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
albo od dolu po otwarciu popielniczki

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 16:11:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
hans napisał(a):
albo od dolu po otwarciu popielniczki

A kto mi zdradzi jak wyciągnąc popielniczke??Mam w niej syf po porzednim włąscicielu a chciałbym ja wyszorowac .
Foto sie przydało,szczegolnie do regulacji lusterek bo jeszcze tam nie wymieniłem bo nie wiedziałem jak to ugryść :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 18:07:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
popiołkę w A6??
Całość wyciągasz po zdjęciu ramki klimy (odkręcasz)...
Sam wkład wychodzi po perswazji ręcznej :)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 17:15:03 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Natchniony fotostory postanowilem wymienic/naprawic zarowki u siebie.
Operacja jest banalnie prosta i nawet mi, laikowi, sie udalo bez zadnych efektow ubocznch w postaci np. pekniec ramki.

Po drodze trafilem na 3 problemy:
Problem 1: Jak wyciagnac radio?
Do wyciagniecia radia przydaja sie scjalne klucze lub np pilniczek do paznokci, nie mialem niczego takiego pod reka. Mozna wyciagnac ramke i panel klimatronika bez wyciagania radia. Problem pojawia sie przy probie odpiecia klabi od klimatronika, trzeba troche na wczucie - koncowki maja od gory "pstrzyczki"/zwolnienie blokady, po nacisnieciu kable wychodza lekko. Najgrsze jest podlaczanie kabli po zakonczeniu, moze tylko u mnie sa takie krotkie, ale to bylo najgorsze. Zalecam todrobine cierplwosci i jakis spokojny kawalek w radiu.

Problem 2: Jak zdjac ramke aby jej nie polamac?
Najlepiej powazyc ramke na gorze i na dole na wyskosci uchwytow jakims nozem lub syzorykiem owinietym w reklamowke jednorazowa (nie zostawia zadrapan) - srubokret jest za szeroki i nie miescil sie w szpare. Wrzucilem kilka fotek, mam nadzieje, ze pomogaprzy zdejmowaniu ramki bez wiekszych zniszczen :)

ramka klimatronika, przod
Obrazek

ramka klimatronika, tyl
Obrazek

uchwyty ramki klimatronika
Obrazek



Problem 3: Jak wyciagnac spalone zarowki z klimatronika?
Sprawa wydaje sie prosta - srubokret, przekrecamy, wyciagamy spalnona, wsadzamy nowa, przekrecamy. Ale niestety nie jest tak rozowo. Korzystalem ze srubokreta z wymiennymi koncowkami i byl bardzo szeroki na poczatku, co uniemozliwialo odkrecenie starych zarowek. Po wielu kombinacjach alpejskich z roznym typem koncowek udalo mi sie wyciagnac spalone zarowki, ale przejsc jeszcze raz przez to samo przy wkladaniu...
Po co sie meczyc jesli mozna prosciej, przedni panel kimatronika przykrecany jest na 3 srobki (czerwone kolka).

Tyl klimatronika
Obrazek

Tyl klimatronika, do gory nogami
Obrazek

Po odkreceniu srubek nalezy rozpiac polaczenie z wyswietlaczem
Obrazek

Odpiecie przodu laczacego daje nam wygodny dostep do wyciagniecia starych i motazu nowych zaroweczek.
Obrazek

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 17:36:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
można i ten sposób. Ładne foto story speco. JA nie rozkreęcałem klimatronika ani nie odczepiałem go od wtyczek. Wziąłem zakrzywione szczypce i je wykręciłem od tyłu. No cóż "każdy sposób dobry jeśli skuteczny" pozdrawiam

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 19:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
No chłopaki, z nieba mi spadliście. Chciałem właśnie przeprowadzić operację wymiany żarówek w klimatroniku i nie bardzo wiedziałem jak. Dzięki bardzo.
A możecie jeszcze zdradzić jakie to żaróweczki kupić?

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 19:52:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
12v 1,2w w plastikowej oprawce lub 1,2w cało szklane i wlutowanie je w stare oprawki.pozdro

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 21:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
O.K. Dziękuje

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 23:48:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
te od podswietlania wyswietlaczy to 1.2W a te od klawiszy to 2W

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 01:55:08 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
zwykły $ napisał(a):
Ładne foto story speco.

Ladne to jest Twoje, moje to tylko drobne uzupelnienie.

zwykły $ napisał(a):
JA nie rozkreęcałem klimatronika ani nie odczepiałem go od wtyczek. Wziąłem zakrzywione szczypce i je wykręciłem od tyłu.

Jedyne czym dysponowalem to srubokret z wymiennymi koncowkami (widac go na jednym ze zdejec). Nasadka na koncowce jest szeroka i bardzo utrudniala odkrecenie - dalo sie, ale nie bylo to latwe. Dlatego szukalem innego sposbu na zamontowanie nowych zarowek i jakos tak wyszlo.

Dzieki temu mamy 2 rozne, dzialajace rozwiazania :)

Oby czesciej pojawialy sie takie fotostory...

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: