Opis naprawy silnika dmuchawy - AUDI C4
Cel: Wyeliminowanieswiszczenia, piszczenia, buczenia... (itd) wydobywajacego sie z otworow wylotowych powietrza
Potrzebne narzedzia:Srubokrety, mlotki, klucze, nitownica, wiertarka ...
Demontaż nagrzewnicy: zaczynamy od strony kabiny. Odkrecamy polke pod kierownica oraz demontujemy schowek po stronie pasazera. Wyciagamy "kolanka" nawiewow. Odkrecamy nawiewy dolne po stronie kierowcy i pasazera. Wyciagamy gume nawiewu tylnego. Nastepnie rozlaczamy dwa zlacza elektryczne znajdujace sie centralnie za radiem. Mozna sprobowac zrobic to bez demontazu radia jednak sprawniej jest przy wyciagnietym grajku.
Teraz kolej na demontaz od strony silnika. Podnosimy maske na max i demontujemy wycieraczki oraz plastiki podszybia. WYcieraczki demontujemy wraz z silnikiem. Nastepnie odlaczamy wszelkie przewody oraz rurki polaczone z centralnie polozona nagrzewnica. Nastepnie rozkrecamy tasme oplatajaca nagrzewnice. Jezeli samochod posiada klime wyciagamy gume laczaca ja z nagrzewnica. Teraz odkrecamy przewody wodne podpiete po prawej stronie do nagrzewnicy. Troche wody wyplynie - bedzie konieczne odpowietrzenie ukladu wodnego.
Majac wszystkie przewody odlaczone lapiemy za nagrzewnice i zaczynamy ciagnac. Wielkosc przylozonej sily zalezy od wytrzymalosci gumowo-gabkowej uszczelki pod nagrzewnica. Wyciagamy nagrzewnice.
Po wyciagnieciu odkrecamy 3 srubki oraz zdejmujemy zawleczke w mocowaniu silnika. Wyciagamy silnik.
Przerwa na PIVKO
Popijajac ogladamy silnik.
Jezeli luzy na osi sa niewielkie wystarczy jedynie naoliwoc filc znajdujacy sie w oslonie tulejek silnika. Sa dwie sztuki. Robimy to za pomoca strzykawki. Dosyc duzo aby filc byl wilgotny. Wstrzykujemy olej i wycieramy wyplywajacy nadmiar. I tak kilka razy. Mozemy rowniez po takim manewrze podlaczyc silnik na krotko do akumulatora. Powinien byc slyszalny cichy swist jedynie.
Luzy o ktorych wspomnialem sprawdzamy lapiac za wiatrak i ruszajac prostopadle do osi silnika. Duze luzy powinny byc wyczuwalne.
Jezeli tak jest to zabieramy sie do rozebrania silnika na czesci pierwsze.
Naprawa Silnika
Zaczynamy od zdemontowania wiatraka. Podwazamy go z 2 stron srobokretami powoli sciagjac z osi. Teraz w zaleznosci ktora tulejka ma wiekszy luz (ja wymienialem obie) podwazamy "zabite" zaciski "nakladek". Teraz nalezy rozwiercic 4 nity (wiertlo 3 mm) ktore za prawdopodobnie sprasowane. Po rozwierceniu docieramy do tulejki. ktora jest wlozona w podkladke filcowa i stalowa sprezyne. Podkladke mozna zamoczyc w oleju. Mozna rowniez sprawdzic stan szczotek w silniku. Jezeli sa krotkie nalezy je wymienic. Koszt ok. 5 zł za/szt.
Teraz wsiadamy w drugi samochod i jedziemy z nasza tulejka do sklepu z czesciami do silnikow i alternatorow. Tam kupujemy nowa tulejke lub dwie.

.
Po powrocie wkladamy nowa tulejke, namoczony filc i stalowa sprezyne. Bierzemy nitownice i nitujemy rozwiercone otwory.
Nakladamy "nakladke" na silnik i dobijamy delikatnie mlotkiem. Teraz nalezy przy pomocy nabijaka poprawic "nabicia". To wszystko.
Jezeli wymieniamy obie tulejki to najpierw demontujemy z obu stron i po wymianie dopiero skladamy. Bedzie lepszy dostep.
Montaz
Teraz nalezy wszystko zmontowac postepujac w odwrotnej kolejnosci niz demontowalismy.
Po wymianie tulejek zauwazaylem lepsza prace dmuchawy na nizszych obrotach no i oczywiscie brak jakichkolwiek "swiszczen".
Dodam jeszcze, ze przed wlozeniem nagrzewnicy w krawedz wneki gdzie znajduje sie uszczelka polozylem niewielka ilosc silikonu aby zapobiec ewentualnym przeciekom. Wyczyscilem rowniez otwor odplywowy znajdujacy w miejscu polaczenia nagrzewnicy z klima.
Mam nadzieje ze moj opis pomoze tym ktorzy maja klopot z glosna dmuchawa.
Na koniec chcialem jeszcze raz podziekowac Hans'owi za pomoc "wirtualna" w demontazu nagrzewnicy. Jego uwagi pozwolily mi zaoszczedzic wiele czasu.