.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 06:25:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nawiew - hałasowanie dmuchawy
PostNapisane: 11.mar.2005 14:29:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:08:33
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Witam wszystkich grupowiczów !

Mam taki oto debiutancki problem

Auto - S4 '92 Avant 2.2T Quattro klima aut.

Objaw - po ok 0.5h do 1h dmuchawa zaczyna buczec.

Pytania:

1. Czy ktos wie jak i ktoredy dostac sie do silnika
nawiewu?

2. Przegladalem archiwum forum pod tym katem- ktos
wspomnial, ze robil to w C4 (powinno byc podobnie)
ale ogolnie mowa byla o b4 (gdzie ponoc jest inaczej)
Czy mozna dostac jakas instrukcje/zdjecia/step by step
jak dostac sie do napedu nawiewu zeby go przesmarowac?

Z gory dziekuje za wszystkie sugestie i pozdrawiam

_________________
S4 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2005 15:11:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Pewnie zaciera sie łozysko w silniku dmuchawy. Musisz zdemontować podszybie , (dla wygody zdjac maske), i wyjąc chłodniczke od klimy i dopiero dobierzesz sie do silnika.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2005 15:12:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie jest podobnie - piszczy. Aby się tam dostać trzeba rozmontować całe podszybie i wyjąć nagrzewnicę... W sumie nic wielkiego, ale 5-6 godzin roboty napewno :peace:

Aha, wodę z nagrzewnicy trzeba będzie niestety spuścić...

EDIT: Mały - pisaliśmy w tym samym czasie... Maski raczej nie trzeba ściagać... W C4 otwiera się dość wysoko i można sobie poradzić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 09:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:08:33
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Dzięki za odpowiedzi. Widać z tego parę rzeczy:

a) Trzeba do wiosny poczekac bo nie mam gdzie tego robic
b) ASO audi sie nie zna, bo twierdzili, ze trza
od kabiny od srodka rozbierac.. a tam od strony podszybia
jest zupelnie dobry dostep - wiec troche mnie to dziwilo...

Przy okazji - wiecie moze :

CZY i jesli tak to GDZIE jest w Audi S4 filtr
kabinowy/pylkowy?

Dzieki i pozdrawiam

_________________
S4 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 09:31:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jeśli jest, a wcale być nie musi, to jest na podszybiu z prawej strony auta (tam gdzie klima)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 20:25:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Ja kiedys mialem taki problem wC4 po okolo 30 min. zaczynalo piszczec lozysko-spryskalem lekko lozysko i odziwo przestalo-myslalem to mam spokoj na tydzien moze dwa.

Po czterech latach autko sprzedalem a lozysko dalej bylo ciche :)
Moze warto sprobowac jakis WD40 albo cos podobnego,zrobic przedluzke tej rureczki bo jedna to za malo (do C4) i probowac w koncu nic nie ryzykujesz.

Jesli trzeba wyjac dmuchawe to trzeba rozbebeszyc od kabiny-tak przynajmniej pisze w "ELZIE".I tak mi zreszta w ASO kiedys powiedzieli.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Ostatnio edytowano 14.mar.2005 20:38:51 przez oles, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 20:30:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A którędy pryskałeś?? Tam gdzie czujnik jest mocowany na dwa wkręty?? Bo ja pryskałem i spokój był... na 2-3 godziny :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 20:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Z tym celowaniem to bylo roznie-ale probowalem po zdjeciu tego polaczenia elastycznego-ten czujnik HELLA tez rozbieralem.Ale to bylo 6 lat temu szczegolow nie pamietam ale wiem ze musialem polaczyc chyba 3 roreczki i celowalem tak troche na oslep.Ale widocznie trafilem bo sie uspokoilo na zawsze.

A byl to produkt firmy KF - bo tylko taki uzywam w pracy ;-)
I u mnie zaczynalo piszczec jezeli wlaczylem kompresor klimy-widocznie po schlodzeniu tej oski zaczynalo piszczec.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 20:47:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Hehe, to jest FAZA 1. FAZA2 wygląda tak, że piszczy prawie na okrągo :zly: i tylko dobre Audio to zagłusza :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 20:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Na szczescie moja szczepionka na FAZE 2 podzialala :) .
Bo mi sie nie usmiechalo rozbebeszac calej kabiny.
Probowalem mimo wszystko wyjac dmuchawe przez podszybie ale razem z wiatrakiem nie dalem rady.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 14:13:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
Pare dni temu naprawilem silnik dmuchawy. Podam pare wskazowek na poczatek. Jezeli bede mial chwile opisze caly proces naprawy.
Chce zaznaczyc i podziekowac uzytkownikowi naszego forum o nicku HANS. Jego uwagi dotyczace wyjecia parownika z dmuchawa byly ogromnie przydatne.
Po pierwsze to nie psikajcie zadnym WD40 - wysusza, a po pewnym czasie psikane czesci zaczynaja rdzewiec. Najlepszy jest olej. Jednak trafic dokladnie w tuleje lozyskowa bez demontazu jest prawie niemozliwe. Caly problem swiszczenia dmuchawy polega na tym ze wyrabiaja sie tulejki na osi silnika. Mozna je jednak wymienic na NOWE (koszt 8 zł/szt) . Wtedy mozemy zapomniec o problemach z glosna dmuchawa. Koszt nowego silnika to 890 PLN w ASO, uzywany ok 500 PLN.
W wolnej chwili opisze caly proces wymiany tulejek. Pozdrawiam

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 14:18:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:08:33
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
No to czekam z niecierpliwością...

Napisz choć :
ile czasu zajęło Ci to zajęcie...

ile piwa trzeba wypic ;)

Dzięki i czekam na pełny opis

Pozdrawiam

Łukasz W.

_________________
S4 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 14:41:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
Caly dzien sie z tym meczylem wliczajac w to poszukiwania sklepu z czesciami do alternatorow. Wieczorem usiade i napisze pelny opis.

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 23:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
Opis naprawy silnika dmuchawy - AUDI C4
Cel: Wyeliminowanieswiszczenia, piszczenia, buczenia... (itd) wydobywajacego sie z otworow wylotowych powietrza :D
Potrzebne narzedzia:Srubokrety, mlotki, klucze, nitownica, wiertarka ...
Demontaż nagrzewnicy: zaczynamy od strony kabiny. Odkrecamy polke pod kierownica oraz demontujemy schowek po stronie pasazera. Wyciagamy "kolanka" nawiewow. Odkrecamy nawiewy dolne po stronie kierowcy i pasazera. Wyciagamy gume nawiewu tylnego. Nastepnie rozlaczamy dwa zlacza elektryczne znajdujace sie centralnie za radiem. Mozna sprobowac zrobic to bez demontazu radia jednak sprawniej jest przy wyciagnietym grajku.
Teraz kolej na demontaz od strony silnika. Podnosimy maske na max i demontujemy wycieraczki oraz plastiki podszybia. WYcieraczki demontujemy wraz z silnikiem. Nastepnie odlaczamy wszelkie przewody oraz rurki polaczone z centralnie polozona nagrzewnica. Nastepnie rozkrecamy tasme oplatajaca nagrzewnice. Jezeli samochod posiada klime wyciagamy gume laczaca ja z nagrzewnica. Teraz odkrecamy przewody wodne podpiete po prawej stronie do nagrzewnicy. Troche wody wyplynie - bedzie konieczne odpowietrzenie ukladu wodnego.
Majac wszystkie przewody odlaczone lapiemy za nagrzewnice i zaczynamy ciagnac. Wielkosc przylozonej sily zalezy od wytrzymalosci gumowo-gabkowej uszczelki pod nagrzewnica. Wyciagamy nagrzewnice.
Po wyciagnieciu odkrecamy 3 srubki oraz zdejmujemy zawleczke w mocowaniu silnika. Wyciagamy silnik.
Przerwa na PIVKO
Popijajac ogladamy silnik.
Jezeli luzy na osi sa niewielkie wystarczy jedynie naoliwoc filc znajdujacy sie w oslonie tulejek silnika. Sa dwie sztuki. Robimy to za pomoca strzykawki. Dosyc duzo aby filc byl wilgotny. Wstrzykujemy olej i wycieramy wyplywajacy nadmiar. I tak kilka razy. Mozemy rowniez po takim manewrze podlaczyc silnik na krotko do akumulatora. Powinien byc slyszalny cichy swist jedynie.
Luzy o ktorych wspomnialem sprawdzamy lapiac za wiatrak i ruszajac prostopadle do osi silnika. Duze luzy powinny byc wyczuwalne.
Jezeli tak jest to zabieramy sie do rozebrania silnika na czesci pierwsze.
Naprawa Silnika
Zaczynamy od zdemontowania wiatraka. Podwazamy go z 2 stron srobokretami powoli sciagjac z osi. Teraz w zaleznosci ktora tulejka ma wiekszy luz (ja wymienialem obie) podwazamy "zabite" zaciski "nakladek". Teraz nalezy rozwiercic 4 nity (wiertlo 3 mm) ktore za prawdopodobnie sprasowane. Po rozwierceniu docieramy do tulejki. ktora jest wlozona w podkladke filcowa i stalowa sprezyne. Podkladke mozna zamoczyc w oleju. Mozna rowniez sprawdzic stan szczotek w silniku. Jezeli sa krotkie nalezy je wymienic. Koszt ok. 5 zł za/szt.
Teraz wsiadamy w drugi samochod i jedziemy z nasza tulejka do sklepu z czesciami do silnikow i alternatorow. Tam kupujemy nowa tulejke lub dwie. ;) .
Po powrocie wkladamy nowa tulejke, namoczony filc i stalowa sprezyne. Bierzemy nitownice i nitujemy rozwiercone otwory.
Nakladamy "nakladke" na silnik i dobijamy delikatnie mlotkiem. Teraz nalezy przy pomocy nabijaka poprawic "nabicia". To wszystko.
Jezeli wymieniamy obie tulejki to najpierw demontujemy z obu stron i po wymianie dopiero skladamy. Bedzie lepszy dostep.

Montaz
Teraz nalezy wszystko zmontowac postepujac w odwrotnej kolejnosci niz demontowalismy.
Po wymianie tulejek zauwazaylem lepsza prace dmuchawy na nizszych obrotach no i oczywiscie brak jakichkolwiek "swiszczen".
Dodam jeszcze, ze przed wlozeniem nagrzewnicy w krawedz wneki gdzie znajduje sie uszczelka polozylem niewielka ilosc silikonu aby zapobiec ewentualnym przeciekom. Wyczyscilem rowniez otwor odplywowy znajdujacy w miejscu polaczenia nagrzewnicy z klima.

Mam nadzieje ze moj opis pomoze tym ktorzy maja klopot z glosna dmuchawa.
Na koniec chcialem jeszcze raz podziekowac Hans'owi za pomoc "wirtualna" w demontazu nagrzewnicy. Jego uwagi pozwolily mi zaoszczedzic wiele czasu.

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: