.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:46:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wskaźnik AFR
PostNapisane: 21.mar.2005 12:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Potrzebuje kupić i zamontowac wskaźnik AFR.
http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=89785
Wskaźnik bierze sygnał ze zwykłej sondy lambda? Jak wygląda sprawa montażu w V6?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 13:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
do v6 musiałbyś mieć 2. Te tanie AFR sobie odpuść. Kup sobie EGT i zapodaj, jeżeli już.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 14:32:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
EGT powiadasz. Jeden, czy też 2 wskaźniki. U mnie wydech łączy sie w jedną rure dopiero przy tylniej osi. Jakie byś zaproponował i jak jest z tą temp. spalin. Jak jest optymalna itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 19:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Leo za EGT porządne musiał by wysypać z 1500-1600zł, za AFR koło 800zł markowy, można też zrobić samemu koszt jakieś 30-50zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 20:30:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dawajcie szczegóły. Chciałbym sie z tym szybko uporać, bo furka czeka do pałowania :)) Strasznie kusi, a nie chce jej zrobić krzywdy :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 22:46:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie nie i jeszcze raz nie. Żadnego AFR opartego na seryjnych sondach Lambda! Jeżeli chcesz mieć dobrze - zapodaj EGT. AFR na hamowni obciążeniowej zmierzyć a potem opierać się na EGT.

Teraz są takie czasy - albo dobrze albo tanio. EGT oczywiście dobrze byłoby z dwoma czujnikami na każdy kolektor. To droga sprawa, pewnie, ale ja nie widzę inaczej. Przy takim strzale z nitro - musi być zabezpieczenie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 09:38:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Hmm, a gdzie tego szukać i czy wart sie w to bawić? Drgo, czyli ile?
Docelowo strzał ma być dużo większy, ale to za jakiś czas. Najp[ierw silniczkiem sie zajme.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 11:02:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ja nie widzę inaczej jak progresywny wtrysk podtlenku. I żeby max momentu było jak najwyżej, bo inaczej rozpierduchę zobisz z korbami i tłokami.
Możesz olać wskaźniki ale tylko wtedy, jezeli będziesz miał wystrojone na hamowni, albo na ulicy ale na podstawie wskazań EGT i AFR. Plus paliwo i chłodniejsze świece platynowe , co najmniej o 2 stopnie.

mam obawy co do Twojego silniczka, obym nie był złym prorokiem...

Ceny za EGT zaczynają się od 800-1000 zł. za sztukę, czyli 2x na 2 kolektory.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 11:11:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Elektronik jest już w drodze. Świeczki platynowe sie niestety nie nadają. Zmieniłem właśnie na chłodniejsze, irydowe DENSO więc to mam z głowy.
Po świętach zawitam do W-wy to sie umówie na jakieś hamowanie z pomiarami.
Rozmawiałem z kilkoma ludzmi, to praktycznie co 3 osoba proponuje pomiar AFR i EGT. Reszta mówi ze przy takim strzale nie ma potrzeby, bo jest wg zaleceń producenta :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 14:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Ja dobrze radzę, ostrożności nigdy za wiele.
Z tego co mi wiadomo, 2.8 V6 mają granice wytrzymałości około 250 KM.
Momentu chyba więcej jak 400 Nm nie zniesie. Więc uważaj.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 18:11:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Napisz ile strzelasz i na jakimy systemie, co do EGT to będe miał takie coś Obrazek dedykowane do silników V, 2 sondy, podwójny wyświetlacz. Jak jesteś zainteresowany pisz gg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 22:21:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na razie podobno +75 ... co do systemu to nie wiem jaki jest.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 08:09:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
+75PS NX Sport Compact.
Ta zabaweczka jest spoko, może sie na nią skusze.
Co do tej wytrzymałości, to też mi sie coś takiego o uszy obiło, ale czy to jest potwierdzona wiadmość?
Na Audiworld znalazłem uturbione V6 bez zmiany bebechów wyciągające ponad 250PS więc sam nie wiem jak to jest.

Czasem tak sobie myśle, że jak 1-wszo majowe wejście do UE i 8 miesięczne leżakowanie go nie zabiło, to nabieram ogromnego respektu do tej konstrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 09:42:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Co do wytrzymałości - tutaj chodzi o moment obrotowy, nie o konie. To nie jest silnik wysokoobrotowy, któremu zaszkodzą prędzej wysokie obroty niż moment. Jeżeli zapodasz mu 400 Nm przy 6000rpm to będzie miał wtedy ponad 360 KM :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 10:29:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Hehe, to fakt z obrotami trzeba uważać. Dokopałem sie na Audiworld, do tematów dotyczących właśnie NX. Strzał +75 jest najczęściej używany i dość bezpieczny. Chyba jednak zostane przy tym strzale, ewentualnie zejde na +50PS. Czas pokaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 17:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Na sport compacie niestrzelisz +75 bez kocyka, układ paliwowy też niewydoi, +50 to się zgodze. Sam planuje strzelać w okolicy +100 chodz czas pokarze może nową zabawke zagazuje :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 18:26:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kocyk grzewczy jest, a układ paliwowy nadąży :D
Poczytaj http://forums.audiworld.com/12v/ +75PS bez problemowo znosi V6 z seryjnym osprzętem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 20:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No...dzisiaj odbyły sie pierwsze testy mojego EGT własnej roboty. Moje EGT to ewolucja w dobrą stronę miernika cyfrowego z termoparą. Miernik z allegro, tani, laminat przecięty i wyświetlacz wstawiony w konsolę środkową w miejsce małego schowka. Termopara przedłużona przewodem jednoparowym telefonicznym. Porównanie z dwoma identycznymi miernikami z krótką orginalną termoparą wypadło ok. Przekłamań nie ma. Ma delikatne opóźnienie ale podczas jazdy zachowuje się ok. Muszę zmienić kondziorki w mierniku i będzie działać szybciej. Sonda bedzie mierzyć temperaturę spalin tuż za turbiną. Będzie wstawiona w rurkę do badania CO, tej wkręconej we flanszę za turbosprężarką. Pozwoli na wyłapanie zmian temperatury podczas modyfikacji silnika. I to wystarczy. Jedynie kłopot w tym, że temp będzie zaniżona, bo energia spalin już wykona pracę. Końcówka termopary w porcelance i wklejona płynnym szkłem.
Fotki niedługo na mojej stronie

P.S. Czas wykonania zadania 4h + 2 dni priorytetowej przesylki :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 21:21:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
To jeśli można to ja zamawiam 2szt :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 21:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Potestuję dokładniej. Robota banalna. Cena ok 20 PLN + 4 godzinki. No 5 z montażem. Czytałem o tym nie raz ale nikt nie odszedł na chwilę od komputera żeby taki mierniczek zrobić. To narazie wersja beta... :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: