.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 08:41:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AEL] Problem z klimą
PostNapisane: 02.sie.2008 22:34:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.paź.2007 14:07:48
Posty: 16
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie znalazłem postów,które odzwierciedlają mój problem,dlatego nowy temat.
Dwa miesiące temu kupiłem wymarzoną C4 a6.Wszystko dziłało jak książka pisze.No i przyszedł czas na urlop,a wraz z nim problem z klimatronikiem.Gdy tylko przekroczyłem granice Chorwacji,klima była niezbędna(na termometrze 40 stopni),no i po ok.3 godzinach jazdy klima odmówiła posłuszeństwa.Udawało mi się ją włączyć tylko rano,gdy temperatura wynosiła jakieś 20 stopni,pracowała jednak tylko 30 sekund...i na cały dzień z głowy.Następnego dnia to samo,aż do powrotu do Polski.Tu się troche polepszyło,tzn.gdy nie ma upału chodzi,a w okolicach 30 stopni znów zonk.Zwariować można :506:
Gdy chodzi,mam wrażenie,że kompresor jest zbyt głośny,a po wyłączeniu niemiłosiernie śmierdzi z nawiewów,
Jeśli ktoś miał podobny problem,prosze o wskazówki.Jak narazie usłyszałem od "fachowca",który robił przegląd klimy przed urlopem,że winien jes pewnie jakiś czujnik :/ ,ale jaki????? :banghead:


Tematy nazywamy zgodnie z regulaminem...

Poprawiłem


Heveliusz

_________________
C4 '97 A6 AEL 2.5 TDI :)
C4 '92 AAR 2.3 B+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 05:59:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Usuń syf między chłodnicą klimy a wody i problem pewnie zniknie. Czujnikiem sobie na razie głowy nie zawracaj.
Co do zapachu to na skraplaczu pewnie masz pleśń i grzyba. W kanałach zapewne też. Czyszczenie klimy co rok to podstawa jeśli nie chcesz się gronkowca nabawić. Oczywiście wymiana filtra przeciwpyłkowego również obowiązkowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 09:33:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
co do czujnika to bym tak nie odpuszczal u mnie klima raz chodzila raz nie a potem przestala wogole i nie dzialala jakis miesiac az zaczolem cos tam dlubac przy aycie i przy okazji czujnik dostal odemnie pare razy kluczem nasadowym i zaczol dzialac spowrotem cos po prostu nie laczylo w nim teraz dziala jak nalezy a tez myslalem ze pompa padla albo chlodziwo ucieklo a tu taki drobiazg ,czujnik jest w prawym dolnym rogu chlodnicy klimy u mnie nie wiem jak u ciebie odchodza od niego 2 kabelki ,puknij go kilka razy moze pomoze ,jak nie to od sprawdzenia cisnienia w klimie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Ostatnio edytowano 03.sie.2008 22:10:48 przez mariuszj0808, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 10:07:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2006 20:12:05
Posty: 86
Lokalizacja: Lublin / Kraków
Auto: A6 C6 4.2 BAT
Panowie albo może taki szybki test.

Jak będziesz jechał samochodem i nagle Ci się rozłączy klima to stań na poboczu, otwórz mache i dotknij gołą ręką chłodnicy klimy. Jeśli nie jesteś w stanie położyć ręki na chłodnicy klimy to znaczy że chłodziwo jest zbyt gorące i aby sprężarka nie uległa zniszczeniu czujnik temperatury chłodziwa wyłącza sprężarkę . Czyli wszystko działa poprawnie poza wiatrakami które prawidłowo nie chłodzą chłodnicy. Nie wiem jak w 2.5 TDI ale w moim 2.7T mam dwa wiatraki które wieją na chłodnice klimy ( nie liczę wiskozy ). Bardzo często jest tak że któryś z wiatraków nie działa prawidłowo.

Jeśli to nie pomoże to może faktycznie posprawdzaj kostki na klimie oraz na sprężarce.

_________________
........:: Wisznu ::........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 14:26:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.paź.2007 14:07:48
Posty: 16
Lokalizacja: Bolesławiec
Dziękuje za wskazówki. :peace: Posprawdzam wszystko i dam znać czy poskutkowało.
Pozdrawiam Klubowiczów

_________________
C4 '97 A6 AEL 2.5 TDI :)
C4 '92 AAR 2.3 B+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 14:46:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
W C4 '94 miałem podobny objaw. Okazało się że na płytce z jakimiś calakami (chyba) był rozłączony jakiś lut. Płytka ta znajduje się z przodu po lewej stronie patrząc z kabiny i trzeba zdjąć płytę od spodu aby się do niej dostać. Tak miałem wC4. W razie czegoś to może być jakiś trop. Pozdrawiam.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 15:08:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.paź.2007 14:07:48
Posty: 16
Lokalizacja: Bolesławiec
Co masz na myśli?Komore silnika,czy pod konsolą?No i jaka płyta?

_________________
C4 '97 A6 AEL 2.5 TDI :)
C4 '92 AAR 2.3 B+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: