.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lip.2025 12:47:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Air Bag - samodzielny montaż
PostNapisane: 30.lis.2008 13:36:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam.
Miałem niewielką kolizję i wywaliło puduszki. Mam zamiar kupić i samemu wmontować kierowcy i pasażera.
Jak wygląda to od strony elektrycznej.
Czy jak wmontuje używane poduszki na odłączonym akumulatorze i po wmontowaniu nie wywali mi ich z powrotem po przyłączniu aku?
Jeżeli nie to wystarczy skasować błędy poduszki czy trzeba też wymieniać sensor Air Bag
Co z czujnikami które dają sygnał do wybuchu AirBaga.

Powiem że szukam poduszki pasażera do 80 B4 z obiciem lekko wpadającym w granat, kierowcy jest masa.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 19:48:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
mi kiedyś normalnie podczas jazdy albo ....już nie pamiętam kiedy zapaliła się kontrolka od poduszki :P (( gdzieś czytałem że fabryka dawała termin ważności na materiał pirotechniczny może minął i pojawił się błąd...)) i tak dalej śmigam i mi to pasuje bo jakoś czuję się pewniej ....ale do rzeczy jak autko sie naprawiało to i tamto i po zbieżności jechał prosto ale kierownica musiała być skręcona więc trzeba było poprawić na wprost no to torks-a ? "ta gwiazdka" - dwie śrubki i poduszka zdjęta potem odkręcanie kierownicy i przestawianie sprawdzanie kierunków i całej reszty przełączników kierunków...potem ponowne podłączenie kabla do poduszki i skręcenie wszystko na podłączonym aku ale oczywiście zapłon wyłączony
a błąd na kompie ( kontrolka air bag) cały czas świeci i nie wybuchła w trakcie ani do dziś po operacji tak to u mnie wyglądało

aa a błędy się nie kasują ? jak się aku odłączy na dłuższy czas np. nockę .... coś takiego czytałem tylko nie wiem w którym kościele :D

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4] Air Bag - samodzielny montaż
PostNapisane: 09.sty.2009 15:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sebco napisał(a):
Witam.
Miałem niewielką kolizję i wywaliło puduszki. Mam zamiar kupić i samemu wmontować kierowcy i pasażera.
Jak wygląda to od strony elektrycznej.
Czy jak wmontuje używane poduszki na odłączonym akumulatorze i po wmontowaniu nie wywali mi ich z powrotem po przyłączniu aku?
Jeżeli nie to wystarczy skasować błędy poduszki czy trzeba też wymieniać sensor Air Bag
Co z czujnikami które dają sygnał do wybuchu AirBaga.

Powiem że szukam poduszki pasażera do 80 B4 z obiciem lekko wpadającym w granat, kierowcy jest masa.


Witam.
Zdobyłem poduszki wszystkie!
Moje pytanie ponownie:
Czy jak bede monotował poduszki na odłaczonym akumulatorze, to czy istnieje możliwość wywalenia poduszek po podpięciu akumulatora, skoro sensor airbag zarejestrował wybuch poduszek.
Gdzie znajduje się sensor airbag w Aud 80 B4 Avant?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:43:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 18:36:25
Posty: 21
zaczne od konca. Nie wiem jak w B4 ale w B5 sensor jest pod konsoleta srodkowa tam gdzie radio klima itp. pod kanalem srodkowym takze kupa rozbierania ale da sie sam to robilem :) druga sprawa podobno sensor idzie naprawic ale jest to raczej malo oplacalne bo naprawa ksoztuje wiecej niz uzywka na allegro. Akumulator radzilbym odlaczyc tak na wszelki wypadek zdejmij plusa tobie nei zejdzie dlugo a ustrzegniesz sie niespodzianki. Po naprawie kasowanko bledow i gotowe. A i sprawdz jeszcze czy ci napinaczy pirotechnicznych w pasach nie wywalilo bo wtedy tez do wymiany bo kontrolka nie zgasnie :) Pozdro napisz jak poszlo

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110 kucyków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 00:13:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
jokerrrrr napisał(a):
zaczne od konca. Nie wiem jak w B4 ale w B5 sensor jest pod konsoleta srodkowa tam gdzie radio klima itp. pod kanalem srodkowym takze kupa rozbierania ale da sie sam to robilem :) druga sprawa podobno sensor idzie naprawic ale jest to raczej malo oplacalne bo naprawa ksoztuje wiecej niz uzywka na allegro. Akumulator radzilbym odlaczyc tak na wszelki wypadek zdejmij plusa tobie nei zejdzie dlugo a ustrzegniesz sie niespodzianki. Po naprawie kasowanko bledow i gotowe. A i sprawdz jeszcze czy ci napinaczy pirotechnicznych w pasach nie wywalilo bo wtedy tez do wymiany bo kontrolka nie zgasnie :) Pozdro napisz jak poszlo


Nie jestem pewien, ale nie wiem czy mam napinacze pirotechniczne. Na dodatek pas nie wiemczy ma wpływ ale chyba nie miałem zapiętego a uderzenie było boczne tylko w koło przednie więc nawet na twarzy nie poczułem poduszek i jechałem 5km/h
Jeżeli rozumiem to wystarczy wymienić airbag sensor i skasować błedy co mogę sobie sam zrobić?
Koleś który się zajmuje ewentualną naprawą po crashu powiedział że naprawa polega na kasowaniu, ale nie zwykłym interfejsem i kosztuje 100zł
Spaliło mi jeszcze wtyczki w czasie wybuchu przy poduszce pasażera. Koleś który mi sprzedaje poduszke pasażera sprzedaję mi wtyczki z kabelkami więc będę musiał przylutować (spoko jestem elektronik), dla kierowcy wtyczki OK

Gdzie w B4 Airbag Sensor i czy są napinacze pirotechniczne?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 10:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Więc jest tak.
W B4 te dwie poduszki (kierowcy i pasażera) są sterowane jednocześnie z prostego sensora umieszczonego pod konsolą środkową (za popielniczką).
Po wymianie poduszek na pewno nic nie wystrzeli ale też nie będą działały ponieważ sensor zarejestrował wypadek (crash data). Wbrew opini różnych fachowców którzy się tym zajmują w tym modelu da się naprawić ten błąd uploadując nowy wsad (program) do sensora właśnie przez OBD. Należy też zwrócić uwagę na fakt że po wystrzale topią się plastiki na wtykach poduszki i trzeba to dopasować a najlepiej wymienić też przewody do poduszek (ale można sobie darować). czujnik uderzenia o który pytałeś jest w sensorze i nie uszkadza się. Na koniec aby rozwiać wątpliwości odnośnie pasów... w modelu B4 nie ma napinaczy pirotechnicznych, występują za to napinacze linowe.... czyli jest tam lina pociągnięta z dwóch pasów i zaczepiona o skrzynię biegów która w razie uderzenia cofa się napinając pasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 12:30:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Flasher napisał(a):
Więc jest tak.
W B4 te dwie poduszki (kierowcy i pasażera) są sterowane jednocześnie z prostego sensora umieszczonego pod konsolą środkową (za popielniczką).
Po wymianie poduszek na pewno nic nie wystrzeli ale też nie będą działały ponieważ sensor zarejestrował wypadek (crash data). Wbrew opini różnych fachowców którzy się tym zajmują w tym modelu da się naprawić ten błąd uploadując nowy wsad (program) do sensora właśnie przez OBD. Należy też zwrócić uwagę na fakt że po wystrzale topią się plastiki na wtykach poduszki i trzeba to dopasować a najlepiej wymienić też przewody do poduszek (ale można sobie darować). czujnik uderzenia o który pytałeś jest w sensorze i nie uszkadza się. Na koniec aby rozwiać wątpliwości odnośnie pasów... w modelu B4 nie ma napinaczy pirotechnicznych, występują za to napinacze linowe.... czyli jest tam lina pociągnięta z dwóch pasów i zaczepiona o skrzynię biegów która w razie uderzenia cofa się napinając pasy.


Widze że masz wiedzę:
czy te napinacze liniowe współpracują jakoś z AIRBAG że musze je wymienić, czy tylko same airbagi.
Kabel i wtyczka od poduszki kierowcy OK natomiast pasażera jak napisalem wytopione. Ale koleś wysyła mi poduszke pasażera razem z wtyczkami i kawałkiem kabla więc poluteje do kabli w samochodzie.
Upload sensora - gość powiedział 100zl.
A tak w razie co to wystarczy demontaż klimatronika i popielniczki i dostaje się do sensor airbag?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 12:43:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Napinacze linowe to tylko kawałek liny owinięty wokół zaczepu na skrzyni i nie posiada żadnej elektoniki czy powiązania z sensorem, działa to tylko kiedy cofa się silnik nazywało się to chyba "procon-ten" czy jakoś tak.
Odnośnie demontażu sensora to niestety trzeba chyba jeszcze zdjąć obudowę konsoli środkowej (przynajmniej w C4) ale jak pisałem nie musisz się tam dostawać bo można to akurat w tym nodelu zrobić przez OBD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 13:02:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Flasher napisał(a):
Napinacze linowe to tylko kawałek liny owinięty wokół zaczepu na skrzyni i nie posiada żadnej elektoniki czy powiązania z sensorem, działa to tylko kiedy cofa się silnik nazywało się to chyba "procon-ten" czy jakoś tak.
Odnośnie demontażu sensora to niestety trzeba chyba jeszcze zdjąć obudowę konsoli środkowej (przynajmniej w C4) ale jak pisałem nie musisz się tam dostawać bo można to akurat w tym nodelu zrobić przez OBD.

Więc super montuje poduszki i do gościa co wleje nowe oprgramowanie do sensora.

Ale mam mały problem.
Od niedawna przestał działać mi alarm z pilota. Nie wiem co sądziłem że bateria, ale nie. Więc otwieram z kluczyka centralny a z kluczyka alarm nie aktywuje się.

Przydało by się by w czasie montażu odpiąc akumulator, ale jak zapne go z powrotem do alarm zaczyna wyć i nie bede go miał jak wyłączyć na dodatek nie wiem czy się uzbraja bo jeżeli się uzbroi to nie odpalę samochodu.
Alarm jest FABRYCZNY. Wiem że znajduje się centralka pod kierownicą - ale nigdy nie bawiłem się alarmem

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 13:30:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Hmmm.... fabryczny ?
Czyli masz pilota z podczerwienią a odbiorniki na słupkach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 16:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Flasher napisał(a):
Hmmm.... fabryczny ?
Czyli masz pilota z podczerwienią a odbiorniki na słupkach ?

Nie - radiowo.
Chyba że alarm w niemczech był montowany osobno - ma naklejki (tabliczke znamionowa) niemieckie

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 18:41:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
tu jest ten "procon-ten"
w połowie strony mniej więcej ten
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
http://audi-b4.5go.ru/jpg/a-011.jpg

""Hmmm.... fabryczny ?
Czyli masz pilota z podczerwienią a odbiorniki na słupkach ?""
no coś takiego mam ale czy to podczerwień ?? też raczej mam fabryczny
ale musi być aku odłączony chyba na dłuższy czas (nie wiem ile )

co do wycia alarmu po odłączeniu aku to opowiem krótką historyjkę bo miałem podobnie

auto stało dość długo paliła się lampka w bagażniku rozładował aku do zera to przepychali autko to tu to tam a między czasie całkiem odłączyli i stał i stał z miesiąc i trzeba było kiedyś odpalić autko wyjaśniłem z alarmem co i jak i tajnymi ......no i jak tylko dotykali żeby podłączyć klemy do aku to alarm wył musiałem przyjechać robie to samo i zdziwko alarm wyje ??? "co jest" pierwszy raz coś takiego mnie spotkało kombinuje kombinuje wyszło że przed podłączeniem aku trzeba wsadzić i przekręcić kluczyk na zapłon i wtedy podłączać aku i było wszystko ok

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 21:49:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
sebco napisał(a):
Flasher napisał(a):
Hmmm.... fabryczny ?
Czyli masz pilota z podczerwienią a odbiorniki na słupkach ?

Nie - radiowo.
Chyba że alarm w niemczech był montowany osobno - ma naklejki (tabliczke znamionowa) niemieckie


Pilot radiowy fabrycznie montowany był od chyba połowy 96 roku. Więc nie wiem co tam masz. Z podczerwienią nie ma problemu... łatwo zsynchronizować ponownie.

SLAWKO 83 - jeżeli masz coś takiego to na bank jest to podczewień.... inaczej nie musiałbyś celować kluczykiem w słupek :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 20:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Flasher napisał(a):
sebco napisał(a):
Flasher napisał(a):
Hmmm.... fabryczny ?
Czyli masz pilota z podczerwienią a odbiorniki na słupkach ?

Nie - radiowo.
Chyba że alarm w niemczech był montowany osobno - ma naklejki (tabliczke znamionowa) niemieckie


Pilot radiowy fabrycznie montowany był od chyba połowy 96 roku. Więc nie wiem co tam masz. Z podczerwienią nie ma problemu... łatwo zsynchronizować ponownie.

SLAWKO 83 - jeżeli masz coś takiego to na bank jest to podczewień.... inaczej nie musiałbyś celować kluczykiem w słupek :D

Mój alarm to:
me micro electric model AS 44/2 tak mam napisane na pilocie

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 22:37:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
me micro electric model AS 44/2


Nic mi ten symbol nie mówi... ale nie jest to fabryczny alarm.

Jak się dostaniesz do centralki to pewnie dowiesz się co to jest i czy da się naprawić lub zastąpisz sobie nowym alarmem.

Gdybyś miał oryginała to byłby problem bo montowali go w pompce centalzamka :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 19:10:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 19:58:46
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
ok dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: