.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 12:15:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.9 Tdi zmiany->pomocy
PostNapisane: 08.maja.2005 15:36:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2005 17:01:52
Posty: 27
Lokalizacja: Chorzów
Witam wszystkich mam kilka pytan..Mam diesla 1,9tdi 110KM Co i jak i mniej wiecej za ile??mozna zmienic w dieslu zeby uzyskac troche wiecej mocy???Ewentualnie jakie wasztaty polecacie?? Za pomoc bardzo dziekuje!!! POZDRAWIA :diabel: M

_________________
AUDI A3 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 Tdi zmiany->pomocy
PostNapisane: 08.maja.2005 16:21:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kmiler napisał(a):
Witam wszystkich mam kilka pytan..Mam diesla 1,9tdi 110KM Co i jak i mniej wiecej za ile??mozna zmienic w dieslu zeby uzyskac troche wiecej mocy???Ewentualnie jakie wasztaty polecacie?? Za pomoc bardzo dziekuje!!! POZDRAWIA :diabel: M

było sporo na forum na temat czip tuningu TDI ...
opcja szukaj
polecam tez te stronki (ludzi ktorzy sie zajmuja zawodowo czip tuningiem) troszke poczytasz i bedziesz wszystko wiedzial.
-> http://forum.diagtronik.pl/
-> http://www.forum.tdi-tuning.pl/index.php

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 18:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2005 17:01:52
Posty: 27
Lokalizacja: Chorzów
chodzi mi wlasnie nie tylko o chip czy to jedyna mozliwa modyfikacja diesla??

_________________
AUDI A3 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 18:10:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kmiler napisał(a):
chodzi mi wlasnie nie tylko o chip czy to jedyna mozliwa modyfikacja diesla??


A czy zanim zadałeś to pytanie użyłeś szukaczki jak napiał Skanky :?:

:|

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 18:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
kmiler napisał(a):
chodzi mi wlasnie nie tylko o chip czy to jedyna mozliwa modyfikacja diesla??


Turbina, wtryski, IC...

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 18:40:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
w kolejności skomplikowania/kosztów
box (opornik), wtryski, czip (przeprogramowanie ECU), turbo +IC, rozwierty swapy etc.

po drodze można również zmienic pompę co by coraz większe
zapotrzebowanie na paliwko obsłużyła ale sądzę że to ci nie grozi :P

zmień wtryski i zamów czipa u dobrego tunera (szukaj na forum) i
będziesz więcej niż zadowolony

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 19:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kmiler napisał(a):
chodzi mi wlasnie nie tylko o chip czy to jedyna mozliwa modyfikacja diesla??

modyfikacje TDI :
wtryski,czip,IC,turbo,wydech,pompka... potem sprzeglo,zawias,heble itd... do wyboru do koloru ,zalezy ile masz kaski i jakiego przyrostu mocy sie spodziewasz....
tak jak napisal Maciu... dobry program + wtryski i bedzie Ci czapke z głowy sciagac przy ruszaniu i przyspieszaniu... :P ;-) a jak to za malo to juz trzeba powymieniac troche gratów w autku.... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 19:31:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2005 17:01:52
Posty: 27
Lokalizacja: Chorzów
Wiec moze inaczej co jak najlepiej wydac 3 tys zl zeby miec najwieksze przyrosty mocy i momentu?? :diabel:

_________________
AUDI A3 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 20:48:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
kmiler napisał(a):
Wiec moze inaczej co jak najlepiej wydac 3 tys zl zeby miec najwieksze przyrosty mocy i momentu?? :diabel:

chip + wtryski + polerka lakieru :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 21:47:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kmiler napisał(a):
Wiec moze inaczej co jak najlepiej wydac 3 tys zl zeby miec najwieksze przyrosty mocy i momentu?? :diabel:

chip+wtryski ............. i beret mocno trzymajacy sie głowy... :P ;-) :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 22:36:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
spanky napisał(a):
kmiler napisał(a):
Wiec moze inaczej co jak najlepiej wydac 3 tys zl zeby miec najwieksze przyrosty mocy i momentu?? :diabel:

chip+wtryski ............. i beret mocno trzymajacy sie głowy... :P ;-) :peace:

co wy macie z tymi wtryskami :| niech powie jaki ma silnik :!: tzn czy AHF czy ASV

ja bym wybral inna droge - turbina + IC + chip i na poczatek wystarczy - w dalszych planach wtryski i pompa :!:

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2005 22:59:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
DTM napisał(a):
ja bym wybral inna droge - turbina + IC + chip i na poczatek wystarczy - w dalszych planach wtryski i pompa :!:

wieksza turbina bedzie mniej grzac powietrze przy nieduzym doladowaniu wiec wiekszy IC jest zbedny - przyda sie jak wieksza turbina zacznie wiecej pompowac bo woczas temperatura po sprezeniu wiecej wzrosnie.
poza tym zwiekszajac pojemnosc dolotu oraz pakujac wieksza turbine pogorszy sie dol co w normalnym uzytkowaniu auta przelozy sie na jazde w wyzszym zakresie obrotow co z kolei spowoduje wiekszy apetyt na paliwo.
wydajniejsze wtryski i podkrecenie seryjnej turbiny jest optymalna modyfikacja na poczatek...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 08:49:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
Bilu napisał(a):
DTM napisał(a):
ja bym wybral inna droge - turbina + IC + chip i na poczatek wystarczy - w dalszych planach wtryski i pompa :!:

wieksza turbina bedzie mniej grzac powietrze przy nieduzym doladowaniu wiec wiekszy IC jest zbedny - przyda sie jak wieksza turbina zacznie wiecej pompowac bo woczas temperatura po sprezeniu wiecej wzrosnie.
poza tym zwiekszajac pojemnosc dolotu oraz pakujac wieksza turbine pogorszy sie dol co w normalnym uzytkowaniu auta przelozy sie na jazde w wyzszym zakresie obrotow co z kolei spowoduje wiekszy apetyt na paliwo.
wydajniejsze wtryski i podkrecenie seryjnej turbiny jest optymalna modyfikacja na poczatek...

sprawdziles wszystko w praktyce czy teoretyzujesz :P

jezdze A3 z silnikiem AHF i obecnie mam zalozone turbo od ARL'a i jakos pali mi tyle samo co palil przy moim stylu jazdy - cos tam moze i dalo bo ostatnio ibiza seryjna 110 konna nie miala szans :)

ale ja nie mowie ze sama turbina - napisalem ze jeszcze intercooler coby powietrze ochlodzic (tez polecam z ARL'a) bo podczas upalnych dni w dolocie mozna jajka smazyc (w samochodzie po chipsie) - to wszystko zestroic chipsem i bedzie wszystko chodzic jak powinno :peace:

a co do wtryskow to jezeli ma silnik ASV to jest w lepszym polozeniu bo sa tam wtryski 220 a w AHF'ie sa 190 i to jest jedyna roznica miedzy tymi silnikami oczywiscie poza samym sterownikiem :P

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 23:32:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
DTM napisał(a):
Bilu napisał(a):
DTM napisał(a):
ja bym wybral inna droge - turbina + IC + chip i na poczatek wystarczy - w dalszych planach wtryski i pompa :!:

wieksza turbina bedzie mniej grzac powietrze przy nieduzym doladowaniu wiec wiekszy IC jest zbedny - przyda sie jak wieksza turbina zacznie wiecej pompowac bo woczas temperatura po sprezeniu wiecej wzrosnie.
poza tym zwiekszajac pojemnosc dolotu oraz pakujac wieksza turbine pogorszy sie dol co w normalnym uzytkowaniu auta przelozy sie na jazde w wyzszym zakresie obrotow co z kolei spowoduje wiekszy apetyt na paliwo.
wydajniejsze wtryski i podkrecenie seryjnej turbiny jest optymalna modyfikacja na poczatek...

sprawdziles wszystko w praktyce czy teoretyzujesz :P

jezdze A3 z silnikiem AHF i obecnie mam zalozone turbo od ARL'a i jakos pali mi tyle samo co palil przy moim stylu jazdy - cos tam moze i dalo bo ostatnio ibiza seryjna 110 konna nie miala szans :)

ale ja nie mowie ze sama turbina - napisalem ze jeszcze intercooler coby powietrze ochlodzic (tez polecam z ARL'a) bo podczas upalnych dni w dolocie mozna jajka smazyc (w samochodzie po chipsie) - to wszystko zestroic chipsem i bedzie wszystko chodzic jak powinno :peace:

a co do wtryskow to jezeli ma silnik ASV to jest w lepszym polozeniu bo sa tam wtryski 220 a w AHF'ie sa 190 i to jest jedyna roznica miedzy tymi silnikami oczywiscie poza samym sterownikiem :P

wszystko fajnie.... tylko czy 3000 tys zlotych wystarczy i czy kolega chce sie bawic w wymiane gratów w swoim silniku....
wiesz chips+wtryski daje duzy przyrost mocy malym nakladem pracy oraz kosztow i generalnie tym sie kierowalem polecajac taka modyfikacje, i w kazdje chwili mozna szybko i bezbolesnie doprowadzic autko do serii, a przy wyminaie suszarki, turbo , IC to juz troszke ciezej...............
ale kazdy robi to co lubi i poleca to co ma........ :P
ale dosc tych rzeczy, juz chyba powiedzielismy co moze zrobic z 1.9 TDI , a teraz DTM pochwal sie ile autko wyplulo na G-tech'u i na hamowni... tylko nie sciemniaj.... :P ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 23:40:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2005 17:01:52
Posty: 27
Lokalizacja: Chorzów
Bardzo dziekuje za wszystkie posty skonczy sie prawdopodobnnie na wtryskach i chipie ;-) w zabawy z turbina to bym sie roche bal.. Moze za pare lat :diabel: Jak sie zmieni to postaram sie pochwalic na forum!!! Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za pomoc

_________________
AUDI A3 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 01:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
kmiler napisał(a):
Bardzo dziekuje za wszystkie posty skonczy sie prawdopodobnnie na wtryskach i chipie ;-) w zabawy z turbina to bym sie roche bal.. Moze za pare lat :diabel: Jak sie zmieni to postaram sie pochwalic na forum!!! Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za pomoc


ja tam turbiny sie nie balem i sam ze znajomym wymienilem :P

zas co do Ciebie Spanky to zmiana wtryskow w tym aucie bedzie tylko wyrzuceniem kasy i nic pozatym :!: - jak zrobi chipsa to sie przekona ze przy 30 stopniach na zewnatrz samochod strasznie mu spowolni - znajomy ma chipsa na ok 145KM w ibizie silnik ASV czyli tez 110KM i wiesz jaka byla temperatura w dolocie po chwili jazdy w temp ok 20 stopni??? ponad 70 stopni - co sie przeklada na przyspieszenie gorsze o ponad sekunde i ponad sekunde gorzej na cwiartke :| w zimowe i chlodniejsze dni auto super zapier... (jak to sie mowi o dieslach po chipsie :D )

a zreszta nadal nie mamy informacji jaki ma silnik :/ bo jesli ASV to wtryski mu spokojnie wystarcza nawet do ponad 150KM ale tu juz trzeba zmienic turbine i IC

zas co do kosztow to uzywana turbina od ARL'a to jakis 1 tys zl do tego dodajmy IC od ARL'a jakies 400zl + rurki ok 500zl (jak z nierdzewki to ok 700zl) + chip ok 1500zl = 3400zl + robocizna za wymiane turbiny i zamontowanie IC bo w cene rurek juz jest wliczony ich montaz itp - czyli na upartego jakies niecale 4 tys zl a moc w granicach 160-170KM :|

i dopiero po tym jak bedzie chcial to wieksze wtryski i wydajniejsza pompe :P

po drodze przydaloby sie wydech odetkac ;-)

co do mojej A3 to nadal mam pewne problemy z zawieszeniem i na nim sie narazie skupiam :/ pozatym nic wiecej oprocz turbiny od ARL'a i pozbycia sie EGR'a (bo tylko przez niego syf zbiera sie w kolektorze ssacym :/ ) nie zrobilem - wiec narazie na hamowni nie bylem a g-tech wypluwa cos ponizej 10s do setki i jakies 17 na cwiartke czyli jak dobra seria :peace:

spalanie (miasto+trasa) mam na poziomie 6.2-6.3l/100km na 225/45 R17 przy "spokojnej" ;-) jezdzie :D

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 01:18:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
spanky napisał(a):
... ale kazdy robi to co lubi i poleca to co ma........ :P


mala uwaga :!!: trzeba czytac dokladnie post autora tematu :P

Kmiler ma silnik 110KM wiec to nie to samo co 1Z :P

czyli zmiana wtryskiwaczy nie jest potrzebna tak jak w 90KM :P

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 11:12:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2005 17:01:52
Posty: 27
Lokalizacja: Chorzów
Wiec mam nowe pytanie glownie do DTM :diabel: bo jak pisal wyzej wymienial turbine.. Ten temat jest mi zupelnie obcy a pozatym myslalem ze to duzo drozsze... Gdybym wymienil taka turbine to jaki to ma wplyw na zywotnosc silnika??? a po drugi te silniki 1.9tdi sa produkowane w wersjach 90 100 110 130 150 KM... czy to ta sama baza a rozne sa tylko turbiny :| :?: :?: :?: :?: pomijam kwestie IC bo to logiczne pompy sa tez chyba rozne ... POZDRAWIAM dziekuje za pomoc

_________________
AUDI A3 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 15:01:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
silniki 90,110KM sa silnikami na pompie natomisat 100 115 130 150 sa silnikami na pompowtryskach
baza ogolnie podobna ale nie jest ta sama - nie bede sie rozpisywal bo nie mam teraz czasu :P

poczytaj na ten temat w linkach ktore podal Ci na samym poczatku Spanky :P

dodam ze sama turbina raczej nie ma wplywu na zywotnosc silnika tak samo jak sama turbina nic Ci nie da (no moze delikatnie poniesie moment)

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 16:14:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2003 14:56:28
Posty: 15
Lokalizacja: Piaseczno
DTM napisał(a):
sama turbina nic Ci nie da (no moze delikatnie poniesie moment)


Mówisz że wymiana samej turbiny np w sliniku AHF nic nie da?? buuu... szkoda bo taki wlasnie mialem plan i juz szukalem jakiejś wiekszej turbinki do mojego silnika. Przy okazji powiedz mi jaką turbinę moge wstawić ( większą ) nie wymieniając kolektora?? moze by pasowała od ASZ (130) albo ARL'a (150) :?: O i moze wiesz gdzie mogę kupić wtryski od T4 2,5 TDI ?? Słyszałem ze idealnie pasują do AHF'a...

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: