.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lip.2025 14:57:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 AEB] problem z licznikiem w B4 1.8T
PostNapisane: 03.sty.2010 20:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2008 21:35:00
Posty: 17
Witam kupilem audi z silnikiem 1.8t (jak u franof1 forum audi80) i mam problem z licznikiem zalozony jest w niej od 2,6 v6 i przeklamuje na obrotach(zlicza z 6ciu garow przy jezdzie nie przekracza 2tys obrotow, a na postoju cos tam sie wiecej wkreca), bylem na szrocie po licznik z rzedowki 4R i podpialem do siebie i bylo to samo z obrotami (koles wyjal licznik z B3 i mowil ze to samo) i nie chcialo mu sie juz wyjmowac z b4 bo powiedzial ze raczej jest cos w aucie nie halo. Moj licznik to un4 a nie pamietam jaki byl tamten pewnie vdo(do 220km) czy ktos mogłby mi podpowiedziec co tu działac? moze znajdzie sie ktos chetny we Wro zeby zalozyc do mnie na chwile swoj licznik z 1,8-2,0?
...(nie wiem czy to moze miec cos wspolnego, wskaznik temp. silnika nie rusza sie za bardzo albo w cale badz dojdzie do np. 70st i spadnie do zera chyba tzw. "falowanie" byl u nie w swieta mechanic od rodziny i mi na krotko spinal miedzy silnikiem a sciana grodziowa czujniki i nic to nie dalo)
Franof1 ma u siebie napisane tak :arrow: - Licznik: Obrotomierz UN4/ Prędkościomierz VDO
na PW napisal mi ze nic nie zmienial i mu dziala i kazal mi spr bledy na vagu (jeden jaki zostal to 561)
z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 20:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
B4 z silnikiem 1.8T, nie wystepowalo, jezeli chodzi o b5 to kwestia kodowania vagiem

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 20:39:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2008 21:35:00
Posty: 17
jednak w -> B4

dowod:)

http://gumis.nd.e-wro.pl/kielce/kielce/48848895.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 20:40:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
matysss napisał(a):
B4 z silnikiem 1.8T, nie wystepowalo, jezeli chodzi o b5 to kwestia kodowania vagiem

auto po swapie, licznik od B3/B4 nie podlega kodowaniu VAGiem.
Czy przy przekładce wiązka też była zmieniana?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 20:43:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Wiem, ze b3/b4 nie ma kodowania, poprostu myslalem, ze koledze sie cos pomyslilo z modelem - silnik mnie zgubił

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 20:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2008 21:35:00
Posty: 17
BiLu napisał(a):
Czy przy przekładce wiązka też była zmieniana?


ja nie robilem swapa wiec ciezko mi cos powiedziec, kabli jest sporo wiec podejrzewam ze raczej tak, podpiecie jest pod obd1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 20:43:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
BiLu napisał(a):
matysss napisał(a):
B4 z silnikiem 1.8T, nie wystepowalo, jezeli chodzi o b5 to kwestia kodowania vagiem

auto po swapie, licznik od B3/B4 nie podlega kodowaniu VAGiem.
Czy przy przekładce wiązka też była zmieniana?

W takim razie powinien posiadać mikro-przełączniki gdzieś na PCB.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 20:46:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
gumis99 napisał(a):
BiLu napisał(a):
Czy przy przekładce wiązka też była zmieniana?


ja nie robilem swapa wiec ciezko mi cos powiedziec, kabli jest sporo wiec podejrzewam ze raczej tak, podpiecie jest pod obd1

skoro przekładka była prawdopodobnie razem z wiązką i ECU to prędzej zadziała licznik od A4 niż od B4. Oba liczniki mają zupełnie inną pinologię - vide wątek o rezaniu licznika na tuningowym.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 21:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2008 21:35:00
Posty: 17
Cytuj:
W takim razie powinien posiadać mikro-przełączniki gdzieś na PCB.


co to jest i gdzie to moge znalezc? moze dorzuce jakies foto bedzie latwiej
http://gumis.nd.e-wro.pl/kielce/kielce/1.jpg
http://gumis.nd.e-wro.pl/lpg/IMG_1707.JPG

Cytuj:
skoro przekładka była prawdopodobnie razem z wiązką i ECU to prędzej zadziała licznik od A4 niż od B4. Oba liczniki mają zupełnie inną pinologię - vide wątek o rezaniu licznika na tuningowym.


w sumie chetnie bym zalozyl licznik od a4, MariuszD z obornik chyba to robil ale sam pisailes ze jest nieuchwytny teraz ? znalazlem stary posl o tym http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=licznik
i pojawia sie pytanie czemu franof1 po swapie nic nie musial zmieniac i smiga?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2010 23:46:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
gumis99 napisał(a):
i pojawia sie pytanie czemu franof1 po swapie nic nie musial zmieniac i smiga?

bo wiązka została stara (?)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 00:04:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Dopasowanie wychyleń obrotka jest tu
Cytuj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=31060

ja u siebie w B4 1,9 TD wstawiłem obrotek od benzynki 2.0, wyskalowałem zgodnie w powyższym postem i banglało!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 23:50:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2008 21:35:00
Posty: 17
umowilem sie z forumowicze z forum audi 80 na podmianke na probe, i o dziwo jego licznik z B3 1,8 u mnie dziala, wszystko obroty i temp smiga wiec byl banan :): (jednak na vagu pokazuje ok 840obr na jalowym a na liczniku bylo ok 960 - ale taka roznica to juz pikus) :)

Teraz mam inne zmartwienie sonda jest do wymiany i nie wiem jaka musze kupic moze ktos ma pomysl jak dojsc ktora musze kupic z tych
http://gumis.nd.e-wro.pl/sonda.png
(dodam ze dzwonilem do poprzedniego wlasciciela i mowil ze jak wymienial rozrzad to byl starego typu na silniku, wiec chyba pozycje 2,4,6 chyba mozna wykluczyc a 1 i 5 to to samo?)

spisalem nr kompa, glowicy i bloku - etka takich u mnie nie widzi
KOMP 0 261 203 550/551, 8DO 907 557
glowica 058 103 373A
blok 058 103 021A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 23:53:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2008 21:35:00
Posty: 17
makaon napisał(a):
Dopasowanie wychyleń obrotka jest tu
Cytuj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=31060

ja u siebie w B4 1,9 TD wstawiłem obrotek od benzynki 2.0, wyskalowałem zgodnie w powyższym postem i banglało!!


to raczej dla mnie abstrakcja ;) za wysokie progi jak dla mnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: