.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.lip.2025 17:18:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c3] jakim gazem napełnić klimę?
PostNapisane: 09.cze.2010 20:30:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
W tych autach stosowany był czynnik R12, który ze względów ekologicznych wycofano. Pytanie brzmi: czy można napełnić taką instalację nowym czynnikiem? Przeróbka instalacji mnie nie interesuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 00:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
W klimatyzacjach domowych niedawno został wycofany gaz r22 również ze względów ekologicznych jednak w razie serwisu sprzętu i okazaniu się że gazu już nie dostaniemy a trzeba dobić jest możliwość napełnieniem nowym innym czynnikiem jednak to w domowych. Podejrzewam że jest zamiennik tego czynnika r12 ale to w warsztatach pytaj :peace:
Ewentualnie z kolekcjonerami starszych autek z klimami i pytać jak radzą sobie z serwisem klimy :peace:

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 04:43:29 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Szwagier chcial nabic u siebie w aucie (renault espace z 93') klime na czynnik R12. Tego juz nie ma na rynku i jest zabroniony. Czasami trafi sie ktos, kto ma jeszcze stare zapasy lub sprowadza od ruskich. Caly poniedzialek latalismy po roznych zakladach, od klimatyzacji samochodowej po urzadzenia chlodnicze - temat jest ciezki.

cygaro89 napisał(a):
W tych autach stosowany był czynnik R12, który ze względów ekologicznych wycofano. Pytanie brzmi: czy można napełnić taką instalację nowym czynnikiem? Przeróbka instalacji mnie nie interesuje.

Mozna, ale tylko raz :) pozniej rozleci Ci sie instalacja.
Dostanie czynnika R12 jest bardzo ciezkie i pozostaje Ci przerobka. Jesli napelnisz R134 to moze nic sie nie stac (szwagra znajomy napelnia od 3 lat i nic nie padlo), ale moze tez rozwalic uszczelnienia i mozesz miec problemy z elementami mechanicznymi.
Podjedz do dobrego zakladu i znajdz kumatego pracownika. Przerob instalacje i bedziesz mial problem z glowy, za rok znowu bedziesz nabijal i znowu bedziesz mial problemy.

Kumata osoba powie tak:
- Panie, trzeba wymienic wezyki, osuszacz, przeplukac uklad i zalac nowy olej, itp. To dzien roboty. (u szwagra zaspiewali 700-800zl, u siebie ma specjaliste, ktory zrobi mu troche taniej).

Serwis, ktory trzeba omijac skwituje sprawe tak:
- Panie, teraz nie mamy koncowki do starych typow klimatyzacji. Jak przyjedzie Pan za 2-3 dni to bedziemy mieli koncowke i nabijemy.
- Nowym czynnikiem?
- ... Tak.

To sa (prawie) autentyczne cytaty :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 08:14:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Wszystkie te problemy świadczą tylko o amatorskim podejściu do tematu przez warsztat, który się tym zajmuje.

R12 ma swój bezpośredni zamiennik.

Brak końcówek to naprawdę wesołe tłumaczenie :diabel: :diabel: :diabel:

Napełnienie starego układu R134 to pójście na łatwiznę i narażenie klienta na niepotrzebna straty.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 08:59:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
DeS napisał(a):
Wszystkie te problemy świadczą tylko o amatorskim podejściu do tematu przez warsztat, który się tym zajmuje.

R12 ma swój bezpośredni zamiennik.

Brak końcówek to naprawdę wesołe tłumaczenie :diabel: :diabel: :diabel:

Napełnienie starego układu R134 to pójście na łatwiznę i narażenie klienta na niepotrzebna straty.


dokładnie tak!

jeśli dobrze pamiętam to dobrze sprawdza się r409a lub R-413A(zakłady od chłodnictwa mają tony r12) - musisz jeno dyskretnie poszukać

http://www.iglotech.com.pl/index.php?mo ... l=1&pid=22


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 10:27:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
ando1414 napisał(a):
DeS napisał(a):
Wszystkie te problemy świadczą tylko o amatorskim podejściu do tematu przez warsztat, który się tym zajmuje.

R12 ma swój bezpośredni zamiennik.

Brak końcówek to naprawdę wesołe tłumaczenie :diabel: :diabel: :diabel:

Napełnienie starego układu R134 to pójście na łatwiznę i narażenie klienta na niepotrzebna straty.


dokładnie tak!

jeśli dobrze pamiętam to dobrze sprawdza się r409a lub R-413A(zakłady od chłodnictwa mają tony r12) - musisz jeno dyskretnie poszukać

http://www.iglotech.com.pl/index.php?mo ... l=1&pid=22


Kupiłem C4 też na stary czynnik , ale na nalepce jest SERVIS z datą i r413A- czyli jego bezpośredni zamiennik. Auto mam z Olsztyna ( i tam było nabijane), ale gdzie w okolicach Łodzi to zrobia to nie wiem. Szukaj po zakładach i pytaj o r-413A...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 20:29:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
wielkie dzięki, większość warsztatów ściemnia że napełniali nowym czynnikiem i nic się nie działo. Wymieniał ktoś może osuszacz w C3?? Ja mam pod maską NF i ponoć taki filtr kosztuje w oryginale ok 500. Nie ma jakichś zamienników w rozsądnej cenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: