.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 14:44:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Drgania drążka skrzyni biegów w 1.9 TDi przy 2000 obr./min
PostNapisane: 29.kwi.2005 22:54:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 19:21:49
Posty: 27
Lokalizacja: LUBLIN
Zacząłem temat ponieważ, albo źle szukałem, albo faktycnzie nic na ten temat nie ma, a chciałem się spytać o przyczynę podłużnych drgań drążka zmiany biegów w zakresie tych właśnie obrotów. Czasami ma się wrażenie, że całym silnikiem podrzuca.
Czy to wina poduszki pod silnikiem ? - Mechanik stwierdził, że są podobno w porządku.
Wiadomo, że w dieslu drążek zmiany biegów ma prawo nieco dragać, ale na boki, ale w moim przypadku to wygląda czasem jakby bieg chciał wyskoczyć. Występuje to jednek wyłącznie w zakresie 2 tys obrotów. Ani poniżej 1900 ani powyżej 2200 tego juz nie ma.
Nie wiem czy to będzie związane z tymi drganiami, ale czasami wystepują minimalne, chcoć wyraźnie słyszlane wahania obrotów na biegu jałowym - na oko z jakichś 850- na 950. W tym przypadku znowu wydaje mi się że winna temu może być świeca/ce, no ale oddaję temat pod rozważania dla fachowców :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 07:23:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie wiem jak byly sprawdzane poduszki ale czy przy tych obrotach nie ma charakterystycznego przenoszenia drgan na karoserie ? objawia sie to dodatkowo buczeniem , tak jakby cala buda przenosila halas silnka , druga sprawa jezeli juz o poduszkach mowimy to wazne ejst czy wszystkie poduszki sa sprawne , zarowno 2 poduszki silnika jak i 2 poduszki skrzyni biegow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 11:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 19:21:49
Posty: 27
Lokalizacja: LUBLIN
- Dosyć wyraźnie da się odczuć jakby wtedy całe auto podskakiwało. Czasami na pedale gazu zdaje się czuć podskoki silnika w zakresie tych obrotów ;=].
Trzeba się chyba wziąść za te poduszki i przyjrzeć im wszytkim dokładnie w takim razie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 18:26:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wygląda na czkawkę silnika czyli nic zwiazanego z poduchami...

to moze byc zaniedbany silnik ktory nie ma sily pociagnac fure przy 2000
albo jezdzisz ze zbyt malych obrotow na danym biegu albo przy okazji
kiepskie sprzeglo mialem to samo... wiecej gazu :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drgania drążka skrzyni biegów w 1.9 TDi przy 2000 obr./m
PostNapisane: 04.maja.2005 08:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Orem napisał(a):
Zacząłem temat ponieważ, albo źle szukałem, albo faktycnzie nic na ten temat nie ma, a chciałem się spytać o przyczynę podłużnych drgań drążka zmiany biegów w zakresie tych właśnie obrotów. Czasami ma się wrażenie, że całym silnikiem podrzuca.
Czy to wina poduszki pod silnikiem ? - Mechanik stwierdził, że są podobno w porządku.
Wiadomo, że w dieslu drążek zmiany biegów ma prawo nieco dragać, ale na boki, ale w moim przypadku to wygląda czasem jakby bieg chciał wyskoczyć. Występuje to jednek wyłącznie w zakresie 2 tys obrotów. Ani poniżej 1900 ani powyżej 2200 tego juz nie ma.
Nie wiem czy to będzie związane z tymi drganiami, ale czasami wystepują minimalne, chcoć wyraźnie słyszlane wahania obrotów na biegu jałowym - na oko z jakichś 850- na 950. W tym przypadku znowu wydaje mi się że winna temu może być świeca/ce, no ale oddaję temat pod rozważania dla fachowców :D


Chyba muszę Cię zmartwić. Masz uszkodzoną pompę wtryskową a dokładniej nastawnik na pompie. Cwiczyłem ten temat od pół roku. Poczytaj http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight= . Moja niunia jest już po przeszczepie serducha i teraz cyka jak ta lala.

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 17:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 19:21:49
Posty: 27
Lokalizacja: LUBLIN
Deny: Masz rację. Winny temu jest nastawnik dawki. Koszt drugiego po regenracji z montażem, wszlkimi ustawieniami = 1150 zł. No cóż....z czasem muszę to wymienić, a póki co - zbierać. ;-) Póki tego nie zrobię musze bardziej "podciągać "silnik na obrotach zanim zmienię bieg. Powiedziano mi, że póki co mogę tak jeździć i nic złego innym podzespołom sę nie stanie, ale widomo - lepiej jak wszystko jest sprawne.

Dobrze, że nie posłuchałem się elektryka pracyuącego w Autoryzowanym Serwisie Audi - DANELCZYKA w Lublinie, który to nic tylko wtryskiwacze kazał wymieniać :<. Zmieniłbym je -a problemy bylby dalej -tylko portwel chudszy.

Jest jednak jeszcze jedna dziwna rzecz, która znajduje się pod maską, a o któej pomyślałem dopiero dziś.
Od filtra paliwa w połowie długości przewodu - zamotnowane jest jakieś dziwne urządzenie. Może to jest coś a`la magnetyzer, czy jakiś economizer czy orangutan wie co jeszcze ;-). Postaram się o zdjęcia w nabliższym czasie i może wspólnie dojdizemy co to tkaiego jest. Do tej pory - kto tego nie oglądał - nie wiedział co to jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 18:16:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oto wspomniane urządzenie
http://leolepsi.terramail.pl/orem/

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 22:22:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Orem napisał(a):
Jest jednak jeszcze jedna dziwna rzecz, która znajduje się pod maską, a o któej pomyślałem dopiero dziś.
Od filtra paliwa w połowie długości przewodu - zamotnowane jest jakieś dziwne urządzenie. Może to jest coś a`la magnetyzer, czy jakiś economizer czy orangutan wie co jeszcze ;-). Postaram się o zdjęcia w nabliższym czasie i może wspólnie dojdizemy co to tkaiego jest. Do tej pory - kto tego nie oglądał - nie wiedział co to jest.

Podgrzewacz paliwa, lub zawór odcinający,bo magnetyzery raczej nie potrzebuja zasilania. :D
Jesli odlaczysz czerwony przewod i silnik sie wylaczy to zawór, jesli nie - podgrzewacz.

Co do twoich kłopotów to rozumiem że autko było juz na diagnostyce ? Jeśli nie - to jest krok nr 1 - VAG w dupkę i szukać. Jesli wypluje bład a napiszesz tutaj jego kod - będzi łatwiej postawić diagnozę. ;-)
Przed punktem 1 warto jeszcze przyjrzeć się filtrowi paliwka, jeśli się telepie na wolnych obrotach i nie jedzie - to moze byc przyczyna.
Natomiast lekkie drganie w okolicach obrotów przypadających na max moment obrotowy to normalka, natomiast u Ciebie wydaje mi sie ze chyba nalezy pedal gazu potraktowac nieco bardziej zdecydowanie - te silniki nie lubia PSJ :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2005 22:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 19:21:49
Posty: 27
Lokalizacja: LUBLIN
baskecior: ojej :P Nie wszytko do końca zrozumiełem.
1. "krok nr 1 - VAG w dupkę i szukać."
Tzn podłączyć pod komputer ? czy włożenie w rurę wydechową jakiegoś specyfika rozpoznającego skłąd spalin ?
- podłączałem pod komp. u elektryka pracującego na codzień w Autoryzowanym Serwisie Audi jak napisałem. .. i teraz mogę walnąć jakąś techniczną kichę, ale z tego co slyszałem - nie mam ani kąta wtrysku ani opowiedniej ilości dwaki paliwa w cylindrach....tzn chyba dawki .Az tak się nie znam. Sprobują to opisać niefachowym słownictwem
Gość za szybko strzelałą skrótami haseł, a ja juz nie chiałem robić z siebie jana do końca nie dopytywałem. W kazdym cylindrze mialobyć coś powyżej 2,4- 2,5 jakichś jendostek? (nie wiem czy wielkość dawki czy może ciśnienie sprężania). Ajak to wyglądał - np w 2 cylindrze 0,74 w trzecim - 5,4 :?: - oboroty nieco falowały póki silnik się nieco nie zagrzał. Następnie te wskazania zaczęły się nieco stabilizować, a i same obroty przestały falować.
Wmawiał ze to wina wtryskiwaczy....kazał wcześniej zmierzyć ciśnienie w cylindrach.... Pojechałem do zakładu zajmującego się naprawą Diesli http://wolinski.com.pl/o_firmie_wolinski_1.html i tam po przedstawieniu słownym padło na nastawnik dawki -dla sprawdzenia teorii w prakatyce - inny człowiek - z któym nie rozmwiałem -miał wsiaść, przejchać się i sprawdzić. - Ujechaliśmy z kilometr i stwierdził to samo.

Ja jeszcze pomyśłaem sobie dzisiaj -ze z powodu tego zielonego urządzenia zamontowanego na przewodzie paliwowym powstaje ten cały ambaras. Ale z tego co napisałeś -to chyba nie...

Filtr paliwa po zakupie był wymieniany na nowy, ale nie przyjrzałem się mu czy skacze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2005 00:11:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Orem napisał(a):
baskecior: ojej :P Nie wszytko do końca zrozumiełem.
1. "krok nr 1 - VAG w dupkę i szukać."
Tzn podłączyć pod komputer ? czy włożenie w rurę wydechową jakiegoś specyfika rozpoznającego skłąd spalin ?
- podłączałem pod komp. u elektryka pracującego na codzień w Autoryzowanym Serwisie Audi jak napisałem. .. i teraz mogę walnąć jakąś techniczną kichę, ale z tego co slyszałem - nie mam ani kąta wtrysku ani opowiedniej ilości dwaki paliwa w cylindrach....tzn chyba dawki .Az tak się nie znam. Sprobują to opisać niefachowym słownictwem
Gość za szybko strzelałą skrótami haseł, a ja juz nie chiałem robić z siebie jana do końca nie dopytywałem. W kazdym cylindrze mialobyć coś powyżej 2,4- 2,5 jakichś jendostek? (nie wiem czy wielkość dawki czy może ciśnienie sprężania). Ajak to wyglądał - np w 2 cylindrze 0,74 w trzecim - 5,4 :?: - oboroty nieco falowały póki silnik się nieco nie zagrzał. Następnie te wskazania zaczęły się nieco stabilizować, a i same obroty przestały falować.
Wmawiał ze to wina wtryskiwaczy....kazał wcześniej zmierzyć ciśnienie w cylindrach.... Pojechałem do zakładu zajmującego się naprawą Diesli http://wolinski.com.pl/o_firmie_wolinski_1.html i tam po przedstawieniu słownym padło na nastawnik dawki -dla sprawdzenia teorii w prakatyce - inny człowiek - z któym nie rozmwiałem -miał wsiaść, przejchać się i sprawdzić. - Ujechaliśmy z kilometr i stwierdził to samo.

Ja jeszcze pomyśłaem sobie dzisiaj -ze z powodu tego zielonego urządzenia zamontowanego na przewodzie paliwowym powstaje ten cały ambaras. Ale z tego co napisałeś -to chyba nie...

Filtr paliwa po zakupie był wymieniany na nowy, ale nie przyjrzałem się mu czy skacze...

Bardzo dobrze odczytałes moje hieroglificzne pismo z ktore przepraszam, bo mogles slangu nie zrozumiec. ;-)
Masz racje ze warto byloby zaczac od demontazu tajemniczego urzadzonka z przewodu paliwowego (nie wiadomo czy nie blokuje przeplywu paliwa), powtornej diagnostyki, ustawienia kata wtrysku (bo jesli ma bardzo duzy odchyl to tez bedzie telepalo) i pomiaru cisnienia sprezania.
Za nastawnik się weź w ostatniej kolejnosci, ale tez go neistety nei mozna wykluczyc ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 11:31:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Orem napisał(a):
Deny: Masz rację. Winny temu jest nastawnik dawki. Koszt drugiego po regenracji z montażem, wszlkimi ustawieniami = 1150 zł. No cóż....z czasem muszę to wymienić, a póki co - zbierać. ;-) Póki tego nie zrobię musze bardziej "podciągać "silnik na obrotach zanim zmienię bieg. Powiedziano mi, że póki co mogę tak jeździć i nic złego innym podzespołom sę nie stanie, ale widomo - lepiej jak wszystko jest sprawne.

Dobrze, że nie posłuchałem się elektryka pracyuącego w Autoryzowanym Serwisie Audi - DANELCZYKA w Lublinie, który to nic tylko wtryskiwacze kazał wymieniać :<. Zmieniłbym je -a problemy bylby dalej -tylko portwel chudszy.

Jest jednak jeszcze jedna dziwna rzecz, która znajduje się pod maską, a o któej pomyślałem dopiero dziś.
Od filtra paliwa w połowie długości przewodu - zamotnowane jest jakieś dziwne urządzenie. Może to jest coś a`la magnetyzer, czy jakiś economizer czy orangutan wie co jeszcze ;-). Postaram się o zdjęcia w nabliższym czasie i może wspólnie dojdizemy co to tkaiego jest. Do tej pory - kto tego nie oglądał - nie wiedział co to jest.



Ja wymieniłem nie sam nastawnik lecz całą pompę. Nie opłaca się rozbierać nastawnika bo i nie wiadomo czy się przyjmie do inej pompy. Nawet wtyczki nie pasowały. Wtyvczkę bez problemu da się przelutować. Ważne aby pompa była (w moim przypadku) HDK. Koszt pompy = 300 zł (od kuzyna z Golfa :) ) a robocizna 100 zł. Wiem że za 500 zł mozna bez problemów dostać pompę. Diagnostyka nie wykaże tego niestety. Trzeba by było pompę kłaść na stół. Ale objawy zawsze są takie same, początkowo małe drgania na IV i V, a potem nie da się jeździć na żadnym biegu bo samochód skacze jak zając. Dodatkowo jałowy faluje.

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: