.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 16:05:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak zastąpic kata rurka+lambda w 2,3NG- chce tak zrobic
PostNapisane: 13.cze.2005 09:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
po przeczytaniu stosu postow stwierdzilem ze wyprobuje wywalenie

katalizatora a dokladniej chce kupic sama puszke wstawic tam rurke i

podmienic... dlatego moje pytanie jak i gdzie tam najlepiej umiejscowic sonde lambda???

czy w rurce zrobic jakies otwory czy lambde wkrecic w rurke..

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2005 11:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2005 10:18:01
Posty: 96
Lokalizacja: Radom
ja mam znajomego tokarza ktory mi dorabial juz nie jedno i dalem mu wymontowany katalizator. Dorobil nowy uchwyt na wzor kata z miejscem na sade dospawalem potem jeszcze kawalek zwyklej rurki wkrecilem sade a potem jak mialem to i tak wymatowane wpadlem na pomysl wycinki srodkowego :D i jest za glosno na zewnatrz szczegolnie przy zimnym silniku w srodku jest spoko nawet cicho nie meczy to wcale dzwiek nie jest buczacy a to taki wlasnie meczy. Wszyskim sie podoba :D . Kata zostawilem calego tak na wszelki wypadek ale jest super nie montuje go juz pozatym byl w niemcach zmieniany i szkoda mi bylo dobrego niszczyc ale juz i tak nie wracam do kata. Silnik 2.3 ng


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2005 11:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
rozumiem ze wywaliles te dwa duze srodkowe tlumiki co sa ustawione prostopadle do wydechu? mozesz cos wiecej napisac o efektach tego dzialania?:)

a co do kata to mi chodzilo jak sie przetnie ta puszke na pol i wspawa rurke o srednicy wydechu to gdzie wstawic ta sonde...

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2005 12:37:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2005 10:18:01
Posty: 96
Lokalizacja: Radom
rozumiem ze zalezy ci na puszce ze wzgledu na przeglady a tyle jest fajnych stacji w polsce :D to jedna z zalet naszego kraju :D O efektach nie napisze ci duzo bo praktycznie nie jezdzilem z katem od razu wywalilem bo po zakupie mialem troche do zrobienia bo kupilem uszkodzony np lampy nie bylo i nie moglem sie wypuszczac za daleko ale wydaje mi sie ze jest lepiej zadziwila mnie elastycznosc startuje na 5 z 1,5tys i super rowno ciagnie. Moze to byc zasluga skrzyni bo mam quattro i jest krotsza. ale wiesz co wyjade jeszcze dzis przypomnialo mi sie ze jest taki odcinek testowy i wiem ile na jego koncu wyciagalem z katem to ci napisze. Przez quattro mamy pewnie tez roznice w wydechu ja oprocz kata mialem 1 tlumik srodkowy(rownolegle) i duza poprzeczna puche na koncu i teraz zostala tylko ona :D Myslalem jeszcze o zrodieniu tego w ten sposob ze odcinam po spawie kata i po uchwycie z otworami mamy w ten sposob krotki odcinek rozszerzajacy sie z miejscem na sade wycinamy mu trojkat i zwijamy tak zeby utworzyc w miare rowny przekrojowo odcinek przyspawujemy do uchwytu i przedluzamy rurka. W ten sposob zostaje sada i wydech ma rowny przekroj ale nie wiem czy by sie to udalo to byl taki plan B :D Moim zdaniem wstawiajac rurke w srodek kata nie zrodisz tego dobrze co innego jak sada bylaby przed katem jak sie czesto spotyka w innych wozach. Myslalem nad tym i w sumie to trzeba by bybylo uspawac scianke na poczatku kata a w niej rurke ale to by byla taka sciana dla spalin kazde inne rozwiazanie moim zdanie ograniczy dostep spalin do sady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2005 22:40:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Guzik_777 lec do kogos od wydechow i niech Ci wstawi strumienice, ja tak mam i nie narzekam a przeglady jakos przechodze.
Kosz to max 130zl. Kolesie Ci w pol godzinki zrobia co trzeba i jazda.

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 03:32:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
no i zdecydowalem sie kat poszed...

panowie wydlubali srodek wspawali rurke do srodka a sonde umiescili blizej silnika... jak narazie same plusy
autko lepiej sie zbiera w niskich jak i w wysokich zakresach obrotow, jest glosniejsze ale nieznacznie...
kat byl orginalny 160tys i nadawal sie juz do wymiany

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 05:22:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2005 11:06:12
Posty: 144
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Auto: A6 2,7TDi Q S Line
witam.To napisz coś więcej jak to zrobili i ile wzieli.Ja wczoraj byłem u kolesia i rozciął mi puszkę wywalił kata i całe szczęście bo miał już dość.Rozcinał je od góru w kształt litery U wywalił środek i zaspawał ładnie tak że nawet jak ktoś będzie tam zaglądał to i tak nie zauważy szwów.Problem jest taki że nie wspawałżadnej rurki choć go o to prosiłem.Ale zrobił to za free więc nie mam co nażekać.Mam jednak problem,mimędzy katem a dalszą rurą zrobiła mi się jakaś nieszczelność i mam teraz taki metaliczny pogłos i za cholere nie mogę się jego pozbyć.Jest jakiś środek do uszczelnienia lub coś takiego żeby uszczelnić między kielichami? i czy ta rurka którą wszyscy wstawiają w środek nie ma nic wspólnego z tym rajdowym pogłosem.Może jednak ją wstawić?
Będę wdzięczny za pomoc,pozdrawiam Pikaś

_________________
---------------------------------------------------------------------
A6 C5 2,4 V6 99r. AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 06:40:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2005 19:14:24
Posty: 42
Lokalizacja: Police k.Szczecina
Witam. mam pytanko jak poznać ze kat jest do wymiany??bo niedawno kupilem audiczke i nie wiem kiedy kat był w niej wymieniany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 11:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
1.najpierw odcieli sruby przy laczeniu katalizatora z kolektorem
2.obcieli rure za katalizatoram i wyciagneli katalizator
3.wybili za pomoca preta cala zawartosc katalizatora
4. w puszke wlozyli rure mniejwiecej o srednicy wydechu-musieli najpierw ja troche wygiac
5.ta rurke obspawali wewnatrz puszki
6.nastepnie przespawali mi gwint do lambdy(mieli swoj wiec nie wycinali orginalu) blizej silnika i tam zamontowali nowa lambde
7. stara sonde pozostawili w orginalnym miejscu jako zaslepke-wrazie jakby wspawana rurka wewnatrz puszki cos przepuszczala.


zakim sie na to zdecydowalem to przeczytalem sporo o wywalaniu kata i opinie chociaz rozne trzymaly sie jednego logicznego rozwiazania

Jesli masz dobrego kata to go zostaw w spokoju jesli wyjezdzony to nie ma co sie zastanawiac, mysle ze to najlepsze rozwiazanie z ta rurka..

moje autko ma niecale 160 tys i kat juz sie do niczego nie nadawal.... a jak jezdzisz na gazie to predzej czy pozniej padnie...

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 11:21:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
no i dalo cos;) nigdy nie chcial zejsc ponizej 14 a dzis mam wynik 12,8;)

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: