.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 17:39:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 14:40:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
CZ I - w poszukiwaniu termowłącznika
1) macha w górę
2) odszukaj gruby króciec łączący dół chłodnicy z obudową termostatu
3) czujnik zamocowany jest, o ile dobrze pamiętam, w chodnicy, przy połączeniu tego króćca - płaska3-stykowa wtyczka. Jeden przewód do +12 V, dwa pozostałe idą do przekaźników

CZ II - w poszukiwaniu przekaźników
1) macha w górę
2) otwieramy czarne pudełko z bezpiecznikami i przekaźnikami
3) jeden z przekażników (nie pamniętam króry, chyba nr 6) jest od 1-go biegu
4) odkrecamy plastikową "tapicerkę" pod kołem kierownicy (6 x śruba 10-tka)
2) w okolicy dźwigni otwierającej maskę jest kilka przekaźników. Ten, do którego idą trzy GRUBE czerwone kable, jeden cienki brązowy i jeden niebiesko-zielony - to właśnie przekaźnik 2-go biegu (u mnie mogę go włączyć dodatkowo przyciskiem)

powyższa instrukcja "pasuje" do C3 - "setki" z maja'90, w Twoim wehikule powinno być bardzo podobnie

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 15:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2005 18:01:02
Posty: 7
Lokalizacja: kutno
witam
z tego co się orientuję to naprawdę niebezpieczną temperaturą dla silnka to jest powyżej 120 stopni.Do 105 c w korku w mieście nie ma co się czepiać to nic nienormalnego w upalny dzień.W momencie gdy zapali się kontrolka temperatury jest to temp.groźna dla silnika(a kontrolka ta napewno nie mówi uciekaj z auta bo wybuchnie-tylko uważaj to już za dużo i robi się niebezpiecznie)
A co do wymiany podzespołów tak jak pisze Hans to nie popadajmy w przesadę,bo okaże się,że wypadało by z każdego powodu wymienić pół auta :P,a jeżeli chodzi o takie wymiany 'masowe' to wyjdzie na to ,że taniej było by kupić nowe auto z salonu-nie było by dodoatkowych kosztów i mniej nerwów ;)
uważam ,że przesada w każdym przypadku jest nie zdrowa i warto najpierw sprawdzić,zdjagnozować najprawdopodobniej uszkodzony podzespół i dopiero go wymienić.
pozdrawiam!
P.S
nie potrzeba korków- postaw auto na biegu jałowym na 1/2 godziny i okaże czy się grzeje czy nie :D

_________________
Audi 93' B4 Avant 2.6 to całkiem fajne autko:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 17:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
u mnie w upalne dni jak temp na dworze 25 - 30 stopni, przy jezdzie miejskiej temp oleju dochodzi na wskazniku do 100 stopni,normalnie ok. 95, natomiast wskaznik od temp wody wskazuje caly czas 90 stopni, gdy jest do tego zalaczona jeszcze klima to czasami wlacza sie drugi bieg wentylatora, raz jak wyszedlem z auta i go uslyszalem to myslalem ze samolot nadlatuje kreci jak szalony, ale zalacza sie tylko czasami w naprawde upalne dni i jak do tego auto dostaje po dupie :diabel:

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: U mnie jest podobnie....
PostNapisane: 15.cze.2005 22:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2004 14:09:24
Posty: 6
Gdzie szukać tego czujnika w c4? Bo mi temperatura w korku przkracza GRUBO 105 stopni...a mam mały silnik 2.3 tylko.Dzięki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 00:22:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
j@cek napisał(a):
Chyba ze mam przekłamania na zegarach

Nie masz. U mnie to samo. W korku i do 105 dochodzi. Jak ruszę to spada.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 09:15:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
cygaro-avant napisał(a):
CZ I - w poszukiwaniu termowłącznika
1) macha w górę
2) odszukaj gruby króciec łączący dół chłodnicy z obudową termostatu
3) czujnik zamocowany jest, o ile dobrze pamiętam, w chodnicy, przy połączeniu tego króćca - płaska3-stykowa wtyczka. Jeden przewód do +12 V, dwa pozostałe idą do przekaźników

CZ II - w poszukiwaniu przekaźników
1) macha w górę
2) otwieramy czarne pudełko z bezpiecznikami i przekaźnikami
3) jeden z przekażników (nie pamniętam króry, chyba nr 6) jest od 1-go biegu
4) odkrecamy plastikową "tapicerkę" pod kołem kierownicy (6 x śruba 10-tka)
2) w okolicy dźwigni otwierającej maskę jest kilka przekaźników. Ten, do którego idą trzy GRUBE czerwone kable, jeden cienki brązowy i jeden niebiesko-zielony - to właśnie przekaźnik 2-go biegu (u mnie mogę go włączyć dodatkowo przyciskiem)

powyższa instrukcja "pasuje" do C3 - "setki" z maja'90, w Twoim wehikule powinno być bardzo podobnie


na http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html#fan wyczytalem ze przekaznik odpowiedzialny za zalaczanie drugiego biegu jest pod maska, a ten ktory siedzi pod kierownica wlacza trzeci bieg.

OK, ale jak moge sprawdzic te przekazniki czy dzialaja? Moim zdaniem sa dwie opcje, albo poszedl przekaznik, ktory nie zalacza drugiego biegu po otrzymaniu sygnalu od termowlacznika... badz termowlacznik nie daje sygnalu na przekaznik. Jak srawdzic czy dziala przekaznik? Ktore kabelki zmostkowac aby odpalic drugi bieg i zobaczyc czy wogole dziala (powinien bo wedlug tego co pisza na tej stronce to gdy spalilby sie drugi terminal w resistor pack to nie dzialalby tez i trzeci bieg). Pozdrawiam i z gory dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi.

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 09:43:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Paździch, fajny ten link, który podałeś :peace:
Oto jak sprawdzić, czy przekaźniki żyją. (przynajmniej u mnie w "setce" - tam mam 2 biegi śmigła)
Zdejmujesz wtyczkę w włącznika termicznego. I zwierasz przewody "na krótko": pierwszy + drugi, pierwszy + trzeci, drugi +trzeci. Dwie z tych kombinacji powinny uruchomić śmigło na dwóch różnych prędkościach (w momencie włączania słychać delikatne puknięcie w przekaźniku). Nie pamiętam na 100% kolorów tych przewodów, ale zielono-czerwony to chyba +12V., pozostałe dwa ida do przekaźników

Czy włącznik termiczny działa poprawnie sprawdzasz tak: mierzysz ohmomierzem opór między stykiem pierwszym i drugim oraz między pierwszym i trzecim. Gdy sinlnik ma pomiżej 95*C - w obu przypadkach musisz mieć duży opór (byc może nawet brak przepływu prądu) w wyższych temperaturach gwałtownie musi Ci spaść opór między pierwszym i drugim stykiem (to odpowiada włączeniu pierwszego biegu śmigła) w temp. powyżej 105*C zamika opór również między pierwszym stykiem i trzecim

powidzenia i nie poparz się :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 10:08:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
ta stronka jest kopalnia wiedzy... jest wszystko o naszych samochodach, od problemow po diagnostyke, poprzez naprawe i konczac na czesciach.

Reasumujac, musze sprawdzic na pczatek wtyczke termozalacznika, tzn pozwierac kable i zobaczyc czy wogole ruszy, jak ruszy to bedzie to oznaczalo usterke termozalacznika, a jak nie ruszy to trzeba szukac dalej - przekaznik.

Dzieki serdeczne za pomoc. :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: