.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 23:31:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dymek z wydechu przy 4000 obr/min DISEL. Standart czy NiE???
PostNapisane: 16.cze.2005 07:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Witam. autko C4 Tdi 2,5 (140KM) przebieg 245000km.
Olej polsyntetyk.
Wiem ze diselek lubi przykopcic ale chcialbym sie dowiedziec jak to wyglada u wspoltraktorzystow.
Jak gwaltownie ruszam i wkrecam silnik na 4000obr (nie robie tego na karzdych swiatlach ale czasami sie zdarza :diabel: ) dymek a nawet niewielka chmurke widze w lusterku wstecznym, pewnie ku zdziwieniu kierowcow za mna. Gdy redukuje i gwaltownie wyprzedzam niewieklie zamglenie widze tylko na tle swiatel auta za mna.
Na postoju chmurka pojawia sie gdy wprowadze nie gwaltownie ale tez nie anemicznie autko na obroty 4000.

Zazwyczaj autko krece do 3000 w ruchu miejski i jezdze z obr <2000 bo i tak nie ma sie jak rozpedzic. Podejrzewam ze przy takiej anemii odklada sie najwiecej sadzy w ukl wydechowym ktora tylko czeka na 4000 aby sie wydostac ale sa to tylko moje przypuszczenia.

Zastanawiam sie czy to jest sadza ktora sie osadzila w wydechu czy efekt zbyt duzej ilosci paliwa podanego do motorka. A moze juz nalezaloby sie zaczac jej jeszcze uwazniej przygladac??? :zly:

Pozdrawiam

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dymek z wydechu przy 4000 obr/min DISEL. Standart czy Ni
PostNapisane: 16.cze.2005 09:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
tez tak mam :P

mi si ewydaje ze troche za bardzo kompi czasem wiec bede to badal na poczatku lipca jak bedzie czas. ktos juz cos na forum wspominal ze przyczyna moze byc nieszczelnosc przed IC ....

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 20:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
1. NIESZCZELNOŚĆ INTERCOOLERA
2. PĘKNIĘTA MEMBRANA W RECYRKULATORZE
3. WTRYSKI SIEDZĄ

Mnie bardziej interesuje taka sprawa.
Jak jeżdżę autem po mieście do 2000 obr przez cały dzień to na koniec dnia jak mu ostro przyłożę tak do 5000 obr to nic za mną nie widać (wszystko spowija czana Chmura ). Ale jak kilka razy pogonie go tak ostro to przestaje kopcić całkowicie. ZERO DYMU.
I o co w tym chodzi?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 20:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jakie nieszczelności ? AEL tak ma. Widziełem już kilka , za kilkoma jechałem , nawet wczoraj jak wracałam to przed Lublinem trochę się pościgałem z A6 w AELu i kopci jak lokomotywa, w górnym zakresie obrotów jest jako-tako, ale juz z dołu po prostu wali sadzami jak Batory. Powtarzalność tego zjawiska upewniła mnie że po prostu TTTM.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 22:59:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Mój też pięknie kopci jak mu się w palnik da, będę szukał czy nie ma jakiś nieszczelności, ale tak jak basket pisze większość AEL'i jakie widziałem tak ma....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 23:09:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
moze wirus jest lekarstwem?
ps. moj tez puszcza :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 23:18:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ten motorek ma po prostu turbodziure wielkosci stodoły a zanim suszarka napompuje, "troche" gnoju w niedopalonej postaci wylatuje kominem. :):
Bilu, po wirusie to chyba jadąc za Tobą trzeba będzie wycieraczki odpalić. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 23:22:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecior napisał(a):
Bilu, po wirusie to chyba jadąc za Tobą trzeba będzie wycieraczki odpalić. :D

zima to ty nawet nie zdarzysz za przelacznik zlapac jak ja juz bede daleko i wycieraczki nie beda ci wtedy potrzebne :diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 23:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Bilu, po wirusie to chyba jadąc za Tobą trzeba będzie wycieraczki odpalić. :D

zima to ty nawet nie zdarzysz za przelacznik zlapac jak ja juz bede daleko i wycieraczki nie beda ci wtedy potrzebne :diabel:

Do nastepnej zimy moze uzbieram na cus nowszego i wtedy pogadamy inaczej (albo i nie :P ). :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 17.cze.2005 06:39:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
lamentujecie nad dymkiem z 2.5TDI w C4 a ja ostatnio z Pazdziochem stalismy za sliczna A8 3.3 TDI i tyle dymu to moja niunia nie zostawia nawet (oczywicie moja nawet z zaglem tak by nie pojechala :-/ )
Ja generalnie oswoilem sie z mysla ze diesel musi "piardnac", jedyny klekot jakiego znam i nie kopci to Alfa 156 2.4JTD w wersji sport. Kumplowi zginelo 30 kucy i jak by jej nie cisnol to nie ma bata zeby zakopcila ;-)
Ja na waszym miejscu bym sie tym nie martwil o ile nie jest tak ze po ruszeniu nie widzicie nic w lusterku....

Pozdro
mAlIbOr

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 10:14:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Kopcilem jak mialem dziurawy dolot.
Teraz jest w czysto.

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 11:53:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
to ja moze delikatnie wyjasnie
zauwazcie jaka jest temperatura na zewnatrz i teraz odpowiedcie sobie jaka musi byc temp w dolocie - seryjny intercooler nie jest w stanie odpowiednio jej schlodzic - przez co zmniejsza sie wydajnosc powietrza w stosunku do paliwa i silnik jest przelewany po czym dopalanie resztek oleju nastepuje w wydechu i dzieki temu diesle teraz mocniej kopca

zauwazcie ze w zimie nie dymia wam albo ze w chlodniejsze dni w lecie mniej dymia :P

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 11:58:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
przeciez nawet nowe traktory puszcza dymka jak im sie da po obrotach taki juz ten diesel jest a wiem co mowie bo rok temu moj szagier i jego kolega (wlasciciele firmy w ktorej pracuje)kupili 2 audiolki A4 i A6 odpowiednio 1.9 TDI i 2.5 TDI i obydwie kopcily i kopca jak im sie przysisnie.

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 21:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
NemeretH napisał(a):
Teraz jest w czysto.

Neme


... zapomniałes dodać że na wolnych obrotach :P ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ...
PostNapisane: 17.cze.2005 21:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
mAlIbOr napisał(a):
Ja generalnie oswoilem sie z mysla ze diesel musi "piardnac"


Nie musi :")

mAlIbOr napisał(a):
jedyny klekot jakiego znam i nie kopci to Alfa 156 2.4JTD w wersji sport


Dorzuc do tego jeszcze 1.9 TDI AFN :")
Jeszcze mi sie nie udalo zauwazyc zebym kopcil, jakis miesiac temu wykopywalem sie z blota na obrotah rzedu 4-4.5tys, i... zero dymienia

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: