.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 04:29:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dużo oleju w dolocie w TDI - pomocy!
PostNapisane: 22.cze.2005 09:14:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ludzie, ludzie, ale się narobiło!
Problemik w 2,5 TDI "1T". :zly: Zdjąłem wczoraj przewód gumowy łączący intercooler z kolektorem, a tam w środku DUUUUŻO oleju. Na tyle dużo, że odkręciłem korek wlewu ojeju i olej z przewodu gumowego wlałem spowrotem do silnika.
No i pytania:
- Co się sfakało (i dlaczego turbosprężarka)?
- Co z tym robić?
- Jak oczyścić intercooler z oleju?

:( pomóżcie :(

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 09:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wyczyscic normalnie np. przemyc ludwikiem albo
karcherem na myjce...
nie ma co sie zbytnio napinać bo tam tłusty osad zawsze bedzie..

ja bym zrobil z 1000 i zobaczył ile tam bedzie potem... w sumie nie wiadomo ile czasu ci sie tam zbierał...

w razie czego jak ci turbinka rzygnie olejem (poznasz jak motor
dostanie obrotów poza czerwone pole) to błyskawicznie
zduś go na biegu

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 10:03:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Pewnie turbinka się poci, ale jak napisane wyżej - jak w długim okresie czasu to nic groźnego. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 11:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
maciu napisał(a):
wyczyscic normalnie np. przemyc ludwikiem albo
karcherem na myjce...
nie ma co sie zbytnio napinać bo tam tłusty osad zawsze bedzie..

ja bym zrobil z 1000 i zobaczył ile tam bedzie potem... w sumie nie wiadomo ile czasu ci sie tam zbierał...

w razie czego jak ci turbinka rzygnie olejem (poznasz jak motor
dostanie obrotów poza czerwone pole) to błyskawicznie
zduś go na biegu


czemu na biegu? :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 11:51:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dziś podjadę do naszego "znachora" Kinya - zobaczymy co powie.
Jak wyjąć intercooler z karoserii? Wiem, ze musze odkręcić oba węże gumowe, a co trzyma IC do karoserii???
Czy na przyszłość zmiana oleju na gęstszy coś pomoże, czy tylko pogorszy smarowanie?
Hm, turbina z zewnątrz jest OK (czysta, bez śladów oleju)

Cytuj:
w razie czego jak ci turbinka rzygnie olejem (poznasz jak motor
dostanie obrotów poza czerwone pole) to błyskawicznie
zduś go na biegu

Maciek, niewykonale to u mnie w oparciu o wskazania obrotomierza, ob ja mam...budzik :zly:

I na koniec kilka pytań:
A ile kosztuje regenerowana turbawka do "1T"?
Czy to jest taka sama jak do "1Z", "AAT" lub "AEL"?
Jaki jest jej symbol w katalogu ETKA?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 12:06:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jaca napisał(a):
czemu na biegu? :oops:



cygaro-avant napisał(a):
Cytuj:
w razie czego jak ci turbinka rzygnie olejem (poznasz jak motor
dostanie obrotów poza czerwone pole) to błyskawicznie
zduś go na biegu

Maciek, niewykonale to u mnie w oparciu o wskazania obrotomierza, ob ja mam...budzik :zly:


poznasz po odgłosach że sie kręci ponad to co może...

a zadusić trzeba szybko bo kluczykiem raz ze moze nie zadziałać
bo silnik w tym momencie karmi sie olejem albo nie zdazyc
jak naprawde sie sprezarka wysra i cylindry napełnią olejem i korby
pogną

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 12:18:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A wiesz jak wyjąc intercooler z karosy?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 15:39:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
cygaro-avant napisał(a):
A wiesz jak wyjąc intercooler z karosy?


od góry jest przykręcony śróbą na imbus, a od boku na 2 plastikowych okrągłych wsuwkach.

----------------------

Dopisane:

Jejku, jak ja to mogłem napisać.... w pracy zakręcony na maxa byłem :/


Proszę Marcinie.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Ostatnio edytowano 22.cze.2005 21:43:17 przez piotr, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 18:15:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Vielen Dank, Kollege
Yyyyyyy, to piałem ja, MArcin, ale od Kinya, więc wyszło, że to on.
Dzięki Piotr

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 22:15:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Cygaro: turbawa jest smarowana olejem , wiec on musi sie pojawiac w ic. Zakladajac ze ic od nowosci nie dotykane, to taka ilosc oleum nie dziwi, zwlaszcza przy przebiegu jaki masz na szafie. Jadac wielokrotnie za Toba nie widzialem kopciucha ani nie czulem smrodu oleju, wiec ta teoria odpada.
Przypomne Ci tylko ze ja osobiscie podobnie zareagowalem zimą, i juz chcialem leciec po turbine, a okazalo sie wszystko ok.

Przemyj go porzadnie ciepla woda z duza iloscia PURa z lanoliną :D (nie niszczy rąk), zamontuj z powrotem i zapomnij o temacie. Gdyby lozysko od turbiny puscilo, to analogicznie do rozwolnienia wypluł bys wydechem caly olej na asfalt. :P
Luz poprzeczny metodą macaną był sprawdzany ? Jesli lata jak przyslowiowy zyd po pustym sklepie to nienajlepiej swiadczy o turbawie, jesli maly luz - wrzuc na luz, umyj ic, skladaj to wszystko razem , lec do domu, kup piwo i wypij za zdrowie klubowiczów. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 22:20:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
baskecior napisał(a):
Przypomne Ci tylko ze ja osobiscie podobnie zareagowalem zimą, i juz chcialem leciec po turbine, a okazalo sie wszystko ok.


Bo ty przeczulony na punkcie turbinki jesteś :P

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 22:37:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piotr napisał(a):
baskecior napisał(a):
Przypomne Ci tylko ze ja osobiscie podobnie zareagowalem zimą, i juz chcialem leciec po turbine, a okazalo sie wszystko ok.


Bo ty przeczulony na punkcie turbinki jesteś :P

... bo jak turbo nie pompuje to traktorek nie startuje ... :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2005 07:45:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
baskecior napisał(a):
piotr napisał(a):
baskecior napisał(a):
Przypomne Ci tylko ze ja osobiscie podobnie zareagowalem zimą, i juz chcialem leciec po turbine, a okazalo sie wszystko ok.


Bo ty przeczulony na punkcie turbinki jesteś :P

... bo jak turbo nie pompuje to traktorek nie startuje ... :P


o swieta racja swieta racja
mnie nie pompowało to
bejpas sie podrezało ,
tera lata jak ta lala,
i po trasie zapitala

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2005 08:56:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wczoraj Wielebny Kinyo wygłosił mi mowę, że za często szukam "dziury w całym". Jutro jadę w trasę 500 km, po powrocie looknę w tą gumę i zobaczymy. Jeśli tylko będzie spocone olejem to umyję intercooler; jesli zaś naleje duuuuużo oleju - to zacznę się martwić :zly:
Kinyo - po ustawieniu pompy 0,33 mm na zegarze, odpalił ładniej niż przy 0,25 mm

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: