.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 19:01:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie przyspieszenie 0-100 Audi 100 C4 2.8 manual
PostNapisane: 26.cze.2005 23:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
Witam wszystkich forumowiczów, jestem na forum gościnnie z banalnym (jak dla mnie) pytaniem:

Jakie rzeczywiste (nie katalogowe) przyspieszenie od 0-100km/h ma Audi 100 C4 2.8 sedan z napędem na jedną oś w manualu. Interesują mnie głównie wyniki samochodów bez instalacji gazowej czyli w konfiguracji fabrycznej, jeśli ktoś z Was podając wyniki ma np. 17-to czy 18-to calowe koła prosze o tym wspomnieć chodzi mi o jak najbardziej miarodajny wynik.

przeglądałem forum i niewiele znalazłem na ten temat :/

Z góry dziękuje
i pozdrawiam[/b]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 06:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=16132
bardzo kiepsko szukałeś a temat jest na tym forum przyklejony

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 07:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Na pewno nie szukałeś ;)
Na czole masz przyklejony temat z GT, i zaraz w pierwszym poście Krzysztofa na 12 i 18-tej pozycji są oski w c4 aah, nie czytalem odpowiedzi innych, ale na pewno jeszcze są jakieś, a o szczegóły zawsze można na priva do kogoś z nich walnąć, a nie zaśmiecać forum tematem, który był chyba ze dwa dni temu skończony, a mielony 2 tygodnie (o fatalnym przyspieszeniu , (8,1 ;) ) jakie ma C4 2,8).

szukaj, szukaj...

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 11:09:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
Vanderlei napisał(a):
Na pewno nie szukałeś ;)
Na czole masz przyklejony temat z GT, i zaraz w pierwszym poście Krzysztofa na 12 i 18-tej pozycji są oski w c4 aah,
szukaj, szukaj...


To Ty nie czytałes dokładnie pytania ;-) i owszem szukałem, przegrzebałem całe forum i znalazłem może dwa wyniki takiej konfiguracji jak mnie interesuje.

Co do przykleionego tematu G-Tech to tam nie ma takiego samochodu o jaki mi chodzi, bo albo jest avant, albo quattro, albo z LPG. Mi chodzi seryjnego sedana w dobrym stanie nigdy nie skażonego gazem z manualną skrzynią biegów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 11:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
------- minuta szukania w jednym poście:
Z GT:

18.GrzesB 8.81(b)/9.9(g) auto: Audi C4 2,8 ośka - na pewno Quattro nie ośka i jeszcze pisze AVAnt ;)

---- dalszy post z GT :
C4 ośka 2.8 91' z gazem seria

Benzynka z walniętym skracaniem kanałów: 9,41
Benzynka ze zdrutowanym na krótki dolot: 8,81
-----------------------


Sądzisz, że auto, które ma instalacje LPG jest zdziarane i jeździ na benzynie jak polonez?

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 11:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
Koledzy z instalkami mają sekwencję czyli nie ma drastycznej różnicy między lpg a pb .
Zresztą w tym kraju lpg jest zbyt "popularne" by takie cudo znaleźć chyba że dopiero sprowadzone

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 11:48:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
Owszem widziałem te posty ale to dalej nie to.

A co do gazu to oczywiście że auto z instalacją gazową II generacji na benzynie ledwo jeździ bo przecież to logiczne - ma w dolocie zwężkę a żeby tego było mało to jest całkowicie przysłonięta druga przepustnica ta która otwiera sie od schodka na pedale gazu.

Co do wyników przyspieszeń to też bardzo ale to bardzo często bywa że właściciele 2.8 mają niedziałające podciśnienie klap skracających, a instalacja LPG je doszczętnie niszczy, to sa cieniutkie blaszki na nitach i wystarczy jeden strzał na gazie i blaszki sie zaczynają wyginać co w rezultacie prowadzi do nieszczelności i podsysania podczas skrucenia kolektora.

No ale wróćmy do tematu, czy może mi ktoś podac wyniki przyspieszeń takeigo modelu o jaki mi chodzi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 14:26:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Zakładałem z góry, że jedynym rozsądnym zakupem LPG do sekwencja dla V6.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 14:28:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No mi już kolektory działają jak należy... pozatym uważam, że wyniki są ogólnie rzecz biorąc dobre - były by jeszcze lepsze gdyby nie kiepska przyczepność na pierwszych metrach (dziesiątkach metrów :diabel: ). Nie mam już żadnej zwężki, dolot będę rozbierał w tym tygodniu, ale nie sądzę by było tam coś pogięte...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 16:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
GrzesB napisał(a):
dolot będę rozbierał w tym tygodniu, ale nie sądzę by było tam coś pogięte...


Jeśli nie brzęczy Ci nic w kolektoże to raczej masz je w pożądku, znam parę przypadków kiedy gaz przyczynił sie do poluzowania klap na nitach a reszte zrobiły wibracjie silnika które z czasem dosłownie przepiłowały nity (drżąca luźna klapa), klapa odpada spada na dno kolektora lub zakleszcza sie gdzieś w kanale a resztki nitów wpadają do cylindra i robią kipisz. No ale my tu gadu gadu o klapach a obiektywnych wyników dalej nie mam :( . Jeśli możecie to piszcie, bardzo mi na tym zależy.

GrzesB jak myślisz czy seryjnym C4 2.8 na seyjnych kołach 15" można uzyskać wynik żedu 8.0-8,1s. Oczywiście zakładając że silnik i cała reszyta jest w nienagannym stanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 18:25:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Myślę, że tak! Wiele... bardzo wiele w ośce zależy od ogumienia oraz nawierzchni... aż strach pomyśleć co by było, gdyby nie uślizg przednich kół... także według mnie jest to możliwe i realne... Mnie to i 8.8 pasuje... a zobaczymy co będzie jak motorek zrobię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 19:25:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
sory żę się wtrącę ale do silnika v nie zakłada się miksera tzw.jajka od k.jertonic który faktycznie blokuje 2 przelot tak robią chyba tylko idioci jest to mikser do max 2 litrów poj .owszem przerabiałem jajko do 2.8i w miare to jeżdziło ale lepsze wyniki daje mikser okrągły słusznej średnicy i powiedzenie że na mieszalniku auto traci drastycznie osiągi i strzela jest nieprawdziwe . przy prawidłowej konfiguracji i zestrojeniu straci max 1 sek do 100km niedowiarkom udostępnie auto w celu pzeprowadzenia testów

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 19:53:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
GrzesB napisał(a):
Myślę, że tak! Wiele... bardzo wiele w ośce zależy od ogumienia oraz nawierzchni... aż strach pomyśleć co by było, gdyby nie uślizg przednich kół... także według mnie jest to możliwe i realne... Mnie to i 8.8 pasuje... a zobaczymy co będzie jak motorek zrobię :)


a widzisz jednak, bo ostatnio sprzeczam sie z jedną osobą która twierdzi że C4 2.8 FWD ma nie mniej niż 9s do 100km/h i podaje mi za dowód testy w których faktycznie wyniki sa dość mizerne ADAC podaje że ośka ma 9,3s co wydaje mi sie absurdem. Problem jest w tym że tego samochodu już nie mam i nie jestem w stanie udowodnić że moja była C4 2.8 FWD przyspieszała na 15" kołach w 8s (granica błędu 0,3s wiadomo różny start, paląca sie guma itp :D ). Dodam jeszcze że ten samochód był bardzo wybredny co do jakości benzyny na dobrej 98 przyspieszał odczówalnie lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 19:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
enduro7777 napisał(a):
sory żę się wtrącę ale do silnika v nie zakłada się miksera tzw.jajka od k.jertonic który faktycznie blokuje 2 przelot tak robią chyba tylko idioci jest to mikser do max 2 litrów poj .


Masz rację, ale większość V-ek widziałem właśnie z takim mikserem a to dowód na to że w polsce jednak większość gaziarzy to idioci. Takie 2.8 z taką instalką robi setke w jakies 10-11s :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 21:49:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
na jajku (nie przerobionym ) to potrzeba chyba więcej niż 15 sek na okrągłym(podrezanym) w 10s- jestem w stanie zademonstrować a na blosie praktycznie nie ma różnicy nie jestem w stanie wychwycić (błąd pomiaru)a gazownicy zakładają bo im pasują elipsy jajka a wystarczy założć kolanko do budowy sportowych.dolotów np od JACKY jest elastyczne i idealnie układa się na zespole przepustnic a z drugiej stronu blosa albo podrezany okrągły mikser i próbować stroić jak nie idzie to próbujemy z drugim mikserem aż trafimy na linearny tzn taki który daje jednakowe proporcje gazu i powietrza w całym zakresie obr silnika (testy w czasie jazdy oczywiście ).większość porażek to wina miksera i regulacji nawet markowe nie wszystkie trzymają parametry ( a gaziarz jak zamówi to musi sprzedać) i to jest ta przyczyna żę 2.8 nie chcą jeżdzić na mieszalniku I STRZELAJĄ ( nieważne 1 czy2 generacji.) nie piszę o wielkości wydatku reduktora bo to oczywiste żę musi być MIN do 200Km. A WIELKOŚĆ KOLEKTORA NIE MA WIĘKSZEGO ZNACZENIA( POTRZ AUTA AMERYKAŃSKIE O POJ 5-8 L)te to dopiero mają kolektory i nie strzelają.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 22:17:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
@enduro777 - Moja V-ka przyspieszała 0-100km/h w czasie 13s z mixerem... wynik wręcz tragiczny i dobry Sej objerzdżał moje 2.8 jak chciał... fakt, kanały nie miały skracanej długości, ale i tak była masakra... po wywaleniu mixera na rzecz sekwencji - niebo a ziemia! Co więcej - zgodzę się z Tobą, że dobrze dobrana i założona instalka I czy II generacji będzie jeździć w V-ce, ale niestety trzeba bardzo dbać o układ zapłonowy... bo inaczej jest BUM! Kiedyś gazownik polecił mi założyć świece jednoelektrodowe bo takie podobno lepsze do gazu, ale silnik dalej strzelał (stare świece nadawały się do wymiany). Wymieniliśy jeszcze profilaktycznie przewody - dalej to samo... Stwierdziłem więc, że wracam do świec 3-elektrodowych (wszystkei NGK) i problem przepadł jak kamień w wodę... Przy tych instalkach niestety trzeba bardzo dbać o takie "drobiazgi".

@pw - Mój wynik 8,8s robiłem na PB 99 z tym, że w bagażniku była jeszcze butla LPG (co prawda pusta, ale swoje waży) oraz narzędzia mojej pracy (jakieś 30kg metalu) oraz kilka kilogramów audio ;) Gdybym to wszystko wywalił i jechał pustym autkiem to napewno czas byłby lepszy... Może inna nawierzchnia też poprawiła by czas (a raczej napewno, bo do końca jedynki i jeszcze troszkę na dwójce nie mogłem złapać trakcji)... Dolotem bym się bardzo nie przejmował (wówczas zdrutowanym) bo podczas takiej próby obrotki i tak nie spadały poniżej 4krpm. Myślę, że biorąc pod uwagę to wszystko można by spokojnie zejść do 8,5s - jak na 13-letnie auto uważam, że nie jest źle... Teraz zrobię silniczek i jak go dotrę znowu pobawię się G-techem... AAAAAA, jeszcze jedno - podczas testów nie miałem zawiechy na tyle - amory nic nie trzymały - już to poprawiłem, ale jeszcze nie mierzyłem... Tak czy siak to też ma duży wpływ na przyspieszenie do 100...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 22:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
GrzesB napisał(a):
@pw - Mój wynik 8,8s robiłem na PB 99 z tym, że w bagażniku była jeszcze butla LPG (co prawda pusta, ale swoje waży) oraz narzędzia mojej pracy (jakieś 30kg metalu) oraz kilka kilogramów audio ;) Gdybym to wszystko wywalił i jechał pustym autkiem to napewno czas byłby lepszy... Może inna nawierzchnia też poprawiła by czas (a raczej napewno, bo do końca jedynki i jeszcze troszkę na dwójce nie mogłem złapać trakcji)... Dolotem bym się bardzo nie przejmował (wówczas zdrutowanym) bo podczas takiej próby obrotki i tak nie spadały poniżej 4krpm. Myślę, że biorąc pod uwagę to wszystko można by spokojnie zejść do 8,5s - jak na 13-letnie auto uważam, że nie jest źle...


Pusta butla to jekieś 15-20kg zależy jak duża, audio i narzędzia jak piszesz, to będzie jakieś 60kg zbędnego balastu. Jak robiłem testy przyspieszeń akcelerometrem to wynik z pasarzerem ok 70kg wagi był zawsze o ok 0,4s gorszy.

Może jeszcze ktoś pochwali sie swoim wynikiem??


Zerknijcie na ten test, według mnie to jakaś paranoja, lub zapomnieli dodać że to wyniki wersji quattro

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 08:12:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wg mnie dane są oki (poza tym takich danych na nec ie jest dużo więcej)To jest cięzka bryka więc nie ma sie co dziwić. Nie piszcie że 13 letnie autko (bez modyfikacji) przyspiesza lepiej niż dane fabryczne. Pomiary komórką czy stoperem to można sobie wsadzić w .... Najbardziej miarodajnym wskaźnikiem jest zhamowanie auta. Wtedy widać czarno na białym w jakiej kondycji jest autko, a kręcone czasy w głowniej mierze będą uzależnione od kierowcy.
od tamtej pory wiele sie zmieniło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 08:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
stan układu zapłonowego ma bardzo dużę znaczenie ale główna przyczyna wystrzałów tkwi w składzie mieszanki nie można dopuścić aby było za ubogo a mikser z racji swej konstrukcji zubaża na wysokich i dlatego trzeba go podrezać ale wiąże to się z trudną regulacją wolnych i niskich obr trzeba wybrać pewien kompromis. BLOS pozbawiony jest tej wady . a wtrysk oprócz ceny i niiedoświadczenia gazowników nie ma wad

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 09:03:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
wowo napisał(a):
Wg mnie dane są oki (poza tym takich danych na nec ie jest dużo więcej)To jest cięzka bryka więc nie ma sie co dziwić. Nie piszcie że 13 letnie autko (bez modyfikacji) przyspiesza lepiej niż dane fabryczne. Pomiary komórką czy stoperem to można sobie wsadzić w .... Najbardziej miarodajnym wskaźnikiem jest zhamowanie auta. Wtedy widać czarno na białym w jakiej kondycji jest autko, a kręcone czasy w głowniej mierze będą uzależnione od kierowcy.
od tamtej pory wiele sie zmieniło


Nie był to stoper ani telefon tylko G-Tech...

Z tego co wiem w katalogach było coś około 8s do 100, natomiast znam przypadek Spankyego, gdzie jego 1Z lepiej chodzi niż fabryczny mimo standardowego softu! (twierdzi, że nie dłubany, chyba, że mam złe informacje).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: