.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 16:07:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie powinno byc przyspieszenie B4 1,9TDI?
PostNapisane: 27.cze.2005 23:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 14:02:48
Posty: 60
Lokalizacja: Rybnik / Warszawa
Witam,

Jak wspominam w mojej stopce, zamirzam kupic B4 1,9 TDI. Dzis przetestowalem jeden z oferowanych samochodow tego typu. Wszystko bylo OK, ale... moje aktualne stare Audi 1,8S 90 KM + LPG wydaje mi sie przy tym TDI rakieta! Testowane auto ma wg licznika 160kkm. Nie wyglada na zbyt wybite, mysle ze przebieg jest dosc realny (1995). Ale zbierac sie nie zbiera :) Moze za slabo cisnalem gaz, ale na 4 i przy predkosci 60-70kmh auto nie przyspieszalo wlasciwie wcale! A ja wlasnie licze na owa slynna dieslowska elastycznosc... Stad pytanie: jak powinien przyspieszac taki TDI? Od ilu obrotow zaczyna "ciagnac", do ilu ma sens pilowac silnik (tzn kiedy zaczyna spadac moment obrotowy), kiedy ma wlaczac sie turbina, czy jest to zalezne od obrotow czy od tego jak mocno wcisnie sie gaz... Wiem ze taki TDI to nie silnik na podtlenek azotu ;) ale spodziewalem sie znacznie wiecej, a przynajmniej porownywalnosci z osiagami mojej B3. Prosze o pomoc, inaczej nie bede wiedzial jaki stan jest normalny i za duzo sobie nie potestuje :)

Dzieki wielkie,
Wojtek

_________________
Audi 80 B3 1,8S '88 (było) :(
Audi 80 B4 1,9TDI Avant '95 (jest) :D

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you, that's the killer." - J. Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 23:37:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
od 0 do 100 km/h seryjny 1Z ma okolo 14-15 sek.
slynna elastycznosc raczy nas w zakresie od 2 tys do okolo 3,5-4 tys obr/min.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie powinno byc przyspieszenie B4 1,9TDI?
PostNapisane: 28.cze.2005 00:03:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
LYsY napisał(a):
Witam,

Jak wspominam w mojej stopce, zamirzam kupic B4 1,9 TDI. Dzis przetestowalem jeden z oferowanych samochodow tego typu. Wszystko bylo OK, ale... moje aktualne stare Audi 1,8S 90 KM + LPG wydaje mi sie przy tym TDI rakieta! Testowane auto ma wg licznika 160kkm. Nie wyglada na zbyt wybite, mysle ze przebieg jest dosc realny (1995). Ale zbierac sie nie zbiera :) Moze za slabo cisnalem gaz, ale na 4 i przy predkosci 60-70kmh auto nie przyspieszalo wlasciwie wcale! A ja wlasnie licze na owa slynna dieslowska elastycznosc... Stad pytanie: jak powinien przyspieszac taki TDI? Od ilu obrotow zaczyna "ciagnac", do ilu ma sens pilowac silnik (tzn kiedy zaczyna spadac moment obrotowy), kiedy ma wlaczac sie turbina, czy jest to zalezne od obrotow czy od tego jak mocno wcisnie sie gaz... Wiem ze taki TDI to nie silnik na podtlenek azotu ;) ale spodziewalem sie znacznie wiecej, a przynajmniej porownywalnosci z osiagami mojej B3. Prosze o pomoc, inaczej nie bede wiedzial jaki stan jest normalny i za duzo sobie nie potestuje :)

Dzieki wielkie,
Wojtek

Fabryczne przyspieszenie 1Z`ta to 14,5 sek od 0-100.
Jesli chodzi o elastycznosc to do syspozycji masz zakres od 2000 do 4500 rpm, kiedy to turbina ciągnie już dośc mocno.
Jesli wierzysz w przebiegi licznikowe, możesz się mocno zawieść. te 160 kkm bierz z przyprużeniem oka ... ;-)
Ten silnik zaczyna ciągnąć od 2000 rpm , turbina pracuje non-stop :D , a moment załaczenia odczuwasz ok 1800 rpm. Moment obrotowy zaczyna spadac przy ok 4500 rpm ( na łeb i szyję). Jesli twierdzisz ze 1,8 z Amiką jest elastyczniejsze od 1Z`ta to ten egzemplarz B4 bym sobe już odpuścił ...
Porównaj wykresy mocy/momentu obu tych silników , a później przejedź się sprawdzonym TDI z 1Z`tem, wtedy zrozumiesz jakie fopa popełniłeś. ;-)
W razie czego mogę udostępnić do testów ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 06:13:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 14:02:48
Posty: 60
Lokalizacja: Rybnik / Warszawa
Witam :)

Cytuj:
Porównaj wykresy mocy/momentu obu tych silników , a później przejedź się sprawdzonym TDI z 1Z`tem, wtedy zrozumiesz jakie fopa popełniłeś. n
W razie czego mogę udostępnić do testów


Ja wiem ze to bluznierstwo :) dlatego bylem zdziwiony. Inna rzecz to taka, ze gosciu twierdzil ze podczas mycia silnika (!) zalali mu bezpieczniki. W efekcie nie dzialaly zegary, tzn mialem martwy obrotomierz, predkosciomierz (SIC!), licznik km, wszystkie kontrolki i pol podswietlenia zegarow :) Dlatgo nie wiedzialem z jaka predkoscia i obrotami jade. Poza tym wydaje mi sie ze licznik przebiegu jest mechaniczny -> przebieg byl jednak kombinowany, ale jak wspomianlem powyzej auto nie bylo zbyt zuzyte (kierownica, stopien wybicia itd).

Wielkie dzieki za oferte jazdy probnej ;) - ale do Pabianic mam kawalek :)

pozdr
LYsY

_________________
Audi 80 B3 1,8S '88 (było) :(
Audi 80 B4 1,9TDI Avant '95 (jest) :D

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you, that's the killer." - J. Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 07:03:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
seryjnie 14,2 sedan 14,6 avant

na próbach przyspieszania to 1.8 z gazem powinno zostac daleko z tyłu

jezdzisz od 2 tysi z kawałkiem a do ilu to zalezy co chcesz zrobic na
drodze, latwo wyczuc od ilu juz nie idzie

a teraz ci powiem ze moj mial 79 koni i 16 z hakiem na sto i przez
jakies dwa lata o tym nie wiedzialem i tez sie milo jezdzilo... :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 11:05:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
LYsY napisał(a):
Inna rzecz to taka, ze gosciu twierdzil ze podczas mycia silnika (!) zalali mu bezpieczniki. W efekcie nie dzialaly zegary, tzn mialem martwy obrotomierz, predkosciomierz (SIC!), licznik km, wszystkie kontrolki i pol podswietlenia zegarow :) Dlatgo nie wiedzialem z jaka predkoscia i obrotami jade. Poza tym wydaje mi sie ze licznik przebiegu jest mechaniczny -> przebieg byl jednak kombinowany, ale jak wspomianlem powyzej auto nie bylo zbyt zuzyte (kierownica, stopien wybicia itd).
LYsY


To wciska Ci prawdopodobnie walka.
Jak znam zycie to padla jak zwykle ktoras ze sciezek na plytce w liczniku i to jest przyczyna smierci polowy wskaznikow i podswietlenia (do naprawy)
Licznik przebiegu jest mechaniczny o ile pamietam...ale wszystko podawane jest impulsem przez zlacze, wiec przyczyna jego niedzialania taka sama.
Albo wlasnie ktos dlubal w zegarach zeby zbic licznik i spier... cos w elektronice

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 19:20:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 14:42:40
Posty: 71
Lokalizacja: Warszawa
witam
jesli B4 jest słabe to kup sobie 2,5TDI AAT 116PS C4 i nie bedziesz potrzebował wiecej jezdzisz do 3tys obr i jezdzisz pierwszy




pawel 525
C4 AAT :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 19:22:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
pawel 525 napisał(a):
witam
jesli B4 jest słabe to kup sobie 2,5TDI AAT 116PS C4 i nie bedziesz potrzebował wiecej jezdzisz do 3tys obr i jezdzisz pierwszy




pawel 525
C4 AAT :D

do momentu az spotkasz AELa i bedziesz drugi ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 08:08:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Bilu napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
witam
jesli B4 jest słabe to kup sobie 2,5TDI AAT 116PS C4 i nie bedziesz potrzebował wiecej jezdzisz do 3tys obr i jezdzisz pierwszy




pawel 525
C4 AAT :D

do momentu az spotkasz AELa i bedziesz drugi ;-)


albo nie spotkasz mnie w 1Z po chipie(diagtronik- seria 93KM Moment 231 po modyfikacji - 111 KM moment 284 :D :D jest sie z czego cieszyc )

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 09:04:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
stawsz napisał(a):
Bilu napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
witam
jesli B4 jest słabe to kup sobie 2,5TDI AAT 116PS C4 i nie bedziesz potrzebował wiecej jezdzisz do 3tys obr i jezdzisz pierwszy




pawel 525
C4 AAT :D

do momentu az spotkasz AELa i bedziesz drugi ;-)


albo nie spotkasz mnie w 1Z po chipie(diagtronik- seria 93KM Moment 231 po modyfikacji - 111 KM moment 284 :D :D jest sie z czego cieszyc )

Do momentu az spotkasz AELa po chipie...170KM i 330Nm :D
Wtedy bedziesz drugi...kolega w C4 115 bedzie trzeci....a na koncu 1Zetor bez chipa.

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 09:06:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
NemeretH napisał(a):
stawsz napisał(a):
Bilu napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
witam
jesli B4 jest słabe to kup sobie 2,5TDI AAT 116PS C4 i nie bedziesz potrzebował wiecej jezdzisz do 3tys obr i jezdzisz pierwszy




pawel 525
C4 AAT :D

do momentu az spotkasz AELa i bedziesz drugi ;-)


albo nie spotkasz mnie w 1Z po chipie(diagtronik- seria 93KM Moment 231 po modyfikacji - 111 KM moment 284 :D :D jest sie z czego cieszyc )

Do momentu az spotkasz AELa po chipie...170KM i 330Nm :D
Wtedy bedziesz drugi...kolega w C4 115 bedzie trzeci....a na koncu 1Zetor bez chipa.

Neme


albo nie spotkacie mnie na LPG :P ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 09:48:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
maciu napisał(a):
NemeretH napisał(a):
stawsz napisał(a):
Bilu napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
witam
jesli B4 jest słabe to kup sobie 2,5TDI AAT 116PS C4 i nie bedziesz potrzebował wiecej jezdzisz do 3tys obr i jezdzisz pierwszy




pawel 525
C4 AAT :D

do momentu az spotkasz AELa i bedziesz drugi ;-)


albo nie spotkasz mnie w 1Z po chipie(diagtronik- seria 93KM Moment 231 po modyfikacji - 111 KM moment 284 :D :D jest sie z czego cieszyc )

Do momentu az spotkasz AELa po chipie...170KM i 330Nm :D
Wtedy bedziesz drugi...kolega w C4 115 bedzie trzeci....a na koncu 1Zetor bez chipa.

Neme


albo nie spotkacie mnie na LPG :P ;)

widzieliscie moze leo? :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 09:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
maciu napisał(a):
NemeretH napisał(a):
stawsz napisał(a):
Bilu napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
witam
jesli B4 jest słabe to kup sobie 2,5TDI AAT 116PS C4 i nie bedziesz potrzebował wiecej jezdzisz do 3tys obr i jezdzisz pierwszy




pawel 525
C4 AAT :D

do momentu az spotkasz AELa i bedziesz drugi ;-)


albo nie spotkasz mnie w 1Z po chipie(diagtronik- seria 93KM Moment 231 po modyfikacji - 111 KM moment 284 :D :D jest sie z czego cieszyc )

Do momentu az spotkasz AELa po chipie...170KM i 330Nm :D
Wtedy bedziesz drugi...kolega w C4 115 bedzie trzeci....a na koncu 1Zetor bez chipa.

Neme


albo nie spotkacie mnie na LPG :P ;)

widzieliscie moze leo? :):


nie bawię się z Tobą :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 18:53:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 14:42:40
Posty: 71
Lokalizacja: Warszawa
mysle ze moje C4 AAT objedzie 1ZETA po chipie




pawel 525
C4AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 19:29:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pawel 525 napisał(a):
mysle ze moje C4 AAT objedzie 1ZETA po chipie




pawel 525
C4AAT

oj nie bym byl wcale taki pewien.... 1Z po czipie to cos kolo 115 kucy, czyli tyle samo co AAT w C4 tylko jest jedno ale .. B4 jest lzejsze.......... :P :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 20:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 14:42:40
Posty: 71
Lokalizacja: Warszawa
trzeba sprawdzić

pawel 525
C4 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 23:43:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
LYsY napisał(a):
Witam :)

Cytuj:
Porównaj wykresy mocy/momentu obu tych silników , a później przejedź się sprawdzonym TDI z 1Z`tem, wtedy zrozumiesz jakie fopa popełniłeś. n
W razie czego mogę udostępnić do testów


Ja wiem ze to bluznierstwo :) dlatego bylem zdziwiony. Inna rzecz to taka, ze gosciu twierdzil ze podczas mycia silnika (!) zalali mu bezpieczniki. W efekcie nie dzialaly zegary, tzn mialem martwy obrotomierz, predkosciomierz (SIC!), licznik km, wszystkie kontrolki i pol podswietlenia zegarow :) Dlatgo nie wiedzialem z jaka predkoscia i obrotami jade. Poza tym wydaje mi sie ze licznik przebiegu jest mechaniczny -> przebieg byl jednak kombinowany, ale jak wspomianlem powyzej auto nie bylo zbyt zuzyte (kierownica, stopien wybicia itd).

Wielkie dzieki za oferte jazdy probnej ;) - ale do Pabianic mam kawalek :)

pozdr
LYsY

Odpuśc sobie to autko ... co do licznika to prędkościomierz jest elektroniczny i drogomierz tez, przy rozbieraniu liczników nie spotkałem nigdzie linki ... pachnie lipą a samo autko, podobnie jak sprzedający zalatują trupem. :zly: Zabawa z elektoniką w tym autku może ksoztoweać cie sporo kasy i nierwów ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 23:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawel 525 napisał(a):
mysle ze moje C4 AAT objedzie 1ZETA po chipie




pawel 525
C4AAT

Przyjmuje zakład o stado Zubrów na next zlocie i podkładam traktora do testów. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2005 00:33:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
mysle ze moje C4 AAT objedzie 1ZETA po chipie




pawel 525
C4AAT

Przyjmuje zakład o stado Zubrów na next zlocie i podkładam traktora do testów. :D

Basket z Toba to az strach sie zakladac... ta twoja niunia to jest jedna WIELKA niewiadoma............ :D :D :diabel: :diabel:
P.S chyba ze zmierzysz sie z AEL .... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2005 12:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
mysle ze moje C4 AAT objedzie 1ZETA po chipie




pawel 525
C4AAT

Przyjmuje zakład o stado Zubrów na next zlocie i podkładam traktora do testów. :D

Basket z Toba to az strach sie zakladac... ta twoja niunia to jest jedna WIELKA niewiadoma............ :D :D :diabel: :diabel:
P.S chyba ze zmierzysz sie z AEL .... ;-)

Eeeee nie , nie mam szans :zly: , za duza roznica w mocy/momencie tym bardziej teraz kiedy silnik juz nie bangla jak dawniej niestety :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: