.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 16:05:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wydzielone: GPS/Navi
PostNapisane: 04.lip.2005 12:32:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
pw napisał(a):
dokładność lokalizacji poprzez GPS przy najlepszych urządzeniach sięga 20-50-ciu metrów
Jakie 20-50m?? Jeździłeś kiedyś autkiem z Navi?? Chyba nigdy...

U mnie jest tak, że jak dojeżdżam do skrzyżowania podaje dokładnie ile m. zostało i określa dokładnie w którym miejscu jestem... 3 satelity to widzi jak przez las jadę i nieba nie widać prawie wcale, normalnie jest zawsze znacznie więcej... Nie rozpowszechniaj więc zasłyszanych informacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 13:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
GrzesB napisał(a):
Jakie 20-50m?? Jeździłeś kiedyś autkiem z Navi?? Chyba nigdy...

U mnie jest tak, że jak dojeżdżam do skrzyżowania podaje dokładnie ile m. zostało i określa dokładnie w którym miejscu jestem... 3 satelity to widzi jak przez las jadę i nieba nie widać prawie wcale, normalnie jest zawsze znacznie więcej... Nie rozpowszechniaj więc zasłyszanych informacji...


Nie napisałem że widzi w polsce trzy satelity tylko że do określenia położenia sa potrzebne trzy satelity. 20-50m tak jest napisane w instrukcji każdego lokalizatora GPS widocznie taka jest norma. Jeźdze czasem Citroenem C5 z navi i nie powiedział bym żeby była taka dokładna te +/- 20m blędu ma. Zzależy to od systemu (ilości kanałów) może Audi ma dokładniejszy GPS, tego nie wiem.


Ten który masz w samochodzie to zwykły GPS SPS (Standard Positioning Service) więc błąd musi być (dodatkowo jest wprowadzany specjalnie tzw. błąd antyterorystyczny który wynosi ok 10m po to abyś nie mógł dokładnie zlokalizowac celu np. konwój z prezydentem itp.)

Tak więc nie da sie dokładnie zmierzyć przyspieszenia pojazdu za pomocą GPS tzn błąd będzie większy niż jak bys sekundy odliczał na palcach :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 23:10:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
system GPS należy do amerykanów jego dokł dla celów militarnych to ok 5 cm dla dla celów cywilnych jest specjalnie zakłócany kilka lat wcześniej jego dokładność wynosiła 20 -50 m obecnie wynosi 1-3 m (sprawdzone na lokalizacji różnych małych górek podwodnych-wędkarstwo)w przypadku zagrożenia np atakiem terorystycznym amerykanie mogą wrócić do zakłucania dokładności lub wyłączyć system całkowicie na danym obszarze

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 14:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 23:43:22
Posty: 15
enduro7777 napisał(a):
system GPS należy do amerykanów jego dokł dla celów militarnych to ok 5 cm dla dla celów cywilnych jest specjalnie zakłócany kilka lat wcześniej jego dokładność wynosiła 20 -50 m obecnie wynosi 1-3 m (sprawdzone na lokalizacji różnych małych górek podwodnych-wędkarstwo)w przypadku zagrożenia np atakiem terorystycznym amerykanie mogą wrócić do zakłucania dokładności lub wyłączyć system całkowicie na danym obszarze


Masz rację tylko że właśnie od zamachu 11września mamy cały czas zagrożenie terorystyczne i system GPS jest od tamtego czasu cały czas zakłucany jego dokładnośc wynosi nie mniej niż 10m więc nie wiem jakim cudem Navi w samochodzie pokazuje dokładniej mój przyjaciel żegluje po świecie i dokładność jedo navigacji na morzu to ok +/- 30m a ma sprzęt o wartości ponad 15tyś pln, poza tym mówi że nie raz musi kożystać z kompasu i obliczać położenie "na piechotę" bo GPS potrafi sie pomylić, jednak ten system nie jest aż taki dokładny jak by się wydawało. Przed chwilą wysmarowałem maila do ministerstwa obrony narodowej z zapytaniem o wpływ alarmu antyterorystycznego na dokładność GPS'u, ciekawe co mi odpiszą.

W między czasie zapraszam do lektóry o GPS, źróło bardzo wiarygodne zresztą potwierdzające sie z wieloma opinami urzytkowników GPS SPS który w mieście potrafi być bardzo niedokładny http://www.pwsz.chelm.pl/gps/ i nigdy w to nie uwierze że GPS SPS ma dokładnośc 1-3m bo jest to nie realne, zakłucenia tego rzędu sa wprowadzane przez samą atmosferę.

Ale jak zawsze na każdym forum człowiek pyta o coś innego a tu temat odwraca sie o 180 stopni, dobrze przynajmniej że nie zeszło na instalacjie LPG :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 16:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
pisałem żę dokładność możę zostać zakłócona .na mazurach dokładność to ok 2 m nie raz osobiście trafiam na górkę podwodną szczyt ustalam za pomocą echosondy albo pod kępę trzcin czy sitowia i odczyty są zawsze jednakowe być możę na oceanach nie ma potrzeby takiej dokładności i aby nie obciążać systemu dok jest miejsza

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 17:40:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piszcie co chcecie - ja tam widzę, że w Warszawie mam dokładność ok. 5-10m w zależności od dokładności mapy - tak czy siak mam sprzęt za 2kpln a nie 15 :P Innymi słowy może to zależeć tak jak piszecie od wielu czynników, ale GPS generalnie i tak jest dokładny jak na potrzeby nawigacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 17:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Moim zdaniem bardzo dużo zależy od konkretnego urządzenia i od metody pomiaru. Np. w geodezji używa się metody różnicowej i wtedy dokładność sięga do 30 cm ale zato pomiar jest strasznie wolny (ostatnio wyznaczano mi współżędne budynku i geodeta się podpisał że dokładność pomiaru wynosi 30 cm, a mierzył pozycję tylko gps'em). A systemy samochodowe potrafią dodatkowo analizować przebytą drogę, przyspieszenia, kąty skrętu i na tej podstawie obliczają pozycję dosyć dokładnie. Na podstawie danych GPS jest brana tylko zgrubna pozycja do ustalenia pozycji na mapie. Później na podstawie map określają najbardziej prawdopodobną pozycję pojazdu. Dlatego czasem w słabszych systemach mapa potrafi "przeskoczyć" o kilka metrów.
A każde zakłucania wprowadzane przez armię usa można zlikwidować dokonując odpowiednio wielu pomiarów w jednym miejscu, albo znając trasę przemieszczania się np. pojazdu na jego trasie. Tak mi przynajmniej twierdził człowiek który zajmuje się geodezją i korzysta z gps'u.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 21:08:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
w temacie GPSu i Navi, Blaupunkt wypuścił nową mape Polski 2005/2006 do DX'a, podobno jest dokładniejsza od poprzedniej wersji, jednak jest dobrze zabezpieczona (kilka płytek już zepsułem :( )
może ktoś ma sposób ;) ? SaveDisc 2 nie daje rady (chyba że na innej nagrywarce musze spróbować, ale poprzednia wersja DXa dała rade )

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 22:34:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tak z ciekawości - ile taka mapa kosztuje? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 06:32:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
enduro7777 napisał(a):
pisałem żę dokładność możę zostać zakłócona .na mazurach dokładność to ok 2 m nie raz osobiście trafiam na górkę podwodną szczyt ustalam za pomocą echosondy albo pod kępę trzcin czy sitowia i odczyty są zawsze jednakowe być możę na oceanach nie ma potrzeby takiej dokładności i aby nie obciążać systemu dok jest miejsza


No dobrze, ale Ty ustawiasz namiar wedlug echosondy, a GPSem tylko sprawdzasz pozycje.
GPS pewnie podaje pomiar w stopniach, z dokladnoscia do sekundy?
1 sekunda to kilka czy nawet kilkanascie metrow (musialbym sprawdzic dokladnie) wiec wtedy nic dziwnego ze pomiar masz identyczny.

Moj system w samochodzie (Palm + antena teoretycznie dajaca dokladnosc 1-5 metrow) na pewno ma mniejsza dokladnosc, zaleznie od warunkow. Czasem na mapie pokazuje ze jade pare metrow obok drogi :"P

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: GPS, GPS, GPS...
PostNapisane: 20.lip.2005 04:59:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 03:16:39
Posty: 61
Lokalizacja: czasem lubuskie czasem afryka
na poczatku chce zaznaczyc, ze nie bede sie wymadrzal, ale chce wyjasnic kilka watkow odnosnie GPS-u.
przede wszystkim zasada dzialania: generanie jest to wykorzystanie zjawiska Doppler'a, czyli porownanie dwoch sygnalow od przynajmniej dwoch satelitow. poczatkowo system byl baaardzo niedokladny, ale obecnie, przy zastosowaniu sporej ilosci satelitow geostacjonarnych, jest o wiele lepiej. we wszystkich urzadzeniach mobilnych, instalowanych w samochodach, samolotach, czy na statkach, sam GPS na niewiele sie zda, jesli chcemy miec system dokladny. polaczone to jest z innymi urzadzeniami (w samochodach z licznikiem i abs-em), a najwazniesza rzecza jest kalibracja urzadzenia w danym pojezdzie i do danych warunkow. jesli ktos chce miec super dokladny GPS, to powinien go kalibrowac baaaardzo czesto. sama wymiana kol, a nawet zuzycie opon wplywa na te dokladnosc, wiec pisanie i spieranie sie czy jest to blad 20 metrow czy 5 metrow jest bez sensu. poza tym GPS ma byc pomoca w dotarciu do celu, ale nie sposobem na prowadzenie samochodu. nie sadze aby ktokolwiek dokonal skretu w momencie kiedy mu "navi" powie, bo pewno by wyladowal w rowie ;) ;) ;)
ja osobiscie mam do czynienia z GPS-em o dokladnosci ok 12cm, ale on wspolpracuje z kilkoma jeszcze innymi urzadzeniami i tylko dlatego jest taki dokladny. a sama kalibracja do kazdego nowego projektu, trwa kilkanascie godzin.
a tak na marginesie, to mozna miedzy bajki wlozyc, te opowiesci o zaklocaniu sygnalow, itp, itd. nawigacja cywilna wykorzystuje kanaly jej udostepnione i nie ma mowy o ich zaklocaniu czy oslabianiu. w przypadku zastosowan wojskowych, sa to inne czestotliwosci i odmienny tryb pracy.
to tyle.... tak po krotce, bo to temat rzeka...
pozdrawiam

_________________
Q7, 3,0 tdi, 2008
A4, 2,0 tdi avant multitronic, 2006 - bylo
A6, 2,5 tdi avant tiptronic 132 kW BDH 2003 - bylo
A4 1,9 tdi avant automat 85 kW 1998 - bylo
VW Passat Variant 2,0 automat 1996 - bylo
Audi Coupe 2,0 1989 - bylo
Audi 80 1,6 1986 - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: