.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 13:20:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: co to jest tps w lpg
PostNapisane: 05.lip.2005 18:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
prosze o opis i jak działa i na jakiej zasadzie tps czyli czujnik połozenia przepustnicy w lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 20:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
w wielkim skrócie to potencjometr ze wspólną osią przepustnicy generujący sygnał elektryczny różny dla różnych kątów otwarcia przepustnicy . jeśli masz zamiar to podpiąć pod centralkę lpg 2-ej generacji to lepiej tego nie rób.TPS w centralce lpg ma za zadanie zubożyć mieszankę w trakcie chamowania silnikiem a wiadomo żę ubogo = BUM !!!!

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 20:33:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
juz podpiołem własnie bo mi strasznie dłużo pli i musze szukac przyczyn


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 20:38:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
a jescze teraz jak zapale to to chodzi a zchwile musze go przegazowac bo gasnie a przedtem nie miałem tego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 20:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
enduro7777 napisał(a):
w wielkim skrócie to potencjometr ze wspólną osią przepustnicy generujący sygnał elektryczny różny dla różnych kątów otwarcia przepustnicy . jeśli masz zamiar to podpiąć pod centralkę lpg 2-ej generacji to lepiej tego nie rób.TPS w centralce lpg ma za zadanie zubożyć mieszankę w trakcie chamowania silnikiem a wiadomo żę ubogo = BUM !!!!


ja zawsze bylem przekonany
ze gdy sie hamuje silnikiem to nie jest podawane paliwo (wogle) oczywiscie jezeli komp sterujacy silnikiem ma taka funkcje cut-off

po za tym jezeli zamykasz przepustnice do tłoków nie powinno dostawac sie teoretycznie zadne powietrze wiec po co ma byc dawkowany gaz ???

tps w lpg ma nie tylko zadanie cut-offa
ale takze wzbogacania dawaki

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 21:33:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
zaoszczędzisz możę 0.3 l a jak pięknie możę strzelić .co do wzbogacania to podepnij laptopa i sprawdz (w czasie jazdy) to pogadamy .samo otwarcie kroka na maxa i tak niewystarczy . potrzebne by było chwilowe zwiększenie dawki gazu w reduktorze. zresztą nie wszystkie centralki lpg obsługują funkcje wzbogacania . to jeden z gadzetów nie zawsze potrzebnych do prawidłowego zestrojenia za to często bywa niebezpieczny.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 21:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jak zamkniesz przepustnicę nie będzie podciśnienia i gaz nie będzie zasysany jedynie niewielka ilość dostanie się do cylindrów tak jak na wolnych obrotach i chodzi o to by tej ilości jeszcze nie zmiejszać i nie zubozać bo to nic nie da a szansa żę zaszkodzi jest duża.przerabiałem to w v-6 z tps kichała po odpięciu spokój .obecnie wywaliłem mikser i kroka a założyłem blosa a elektronika służy miwyłącznie do regulacji (możliwość podpięcia laptopa i odczytu lambdy.obrotów itd)

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 22:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

nie wszystkie centralki obsluguja to - no wlasnie o tych nie rozmawiamy

ty masz wielko punkt a ja mono u mnie to inaczej jest u ciebie inaczej
u mnie silnik krokowy od wolnych obortow steruje przepustnica

pewne sytuacja wystepująca w mono wtryskach nie ktroych

jade mam okolo 4,5 tys puszczam gaz do konca
nastepuje zamkniecie przepustnicy malo powietrze
ale komp od gazu caly czas ma otwarty na maxa (actuator)
sonda L po chwilki zmieni parametry ale w miedzy czasie silniczek krokowy od sterowania wolnymi obrotwami otweira sie na maxa

po zainstalowaniu tps
moge sobie zwalaniac z 6 tys autko zwalania rownomiernie

po za tym nie rozumiem co ma strzelanie do tps???

no wlasnie i po co ten gaz ma sie dostawac do cylindrow skoro hamujemy ???
jak go nie bedzie wogle bedzie lepiej

dlaczeog na bezynie jak hamujesz nie leci ani gram bezynki???
porpstu nie ma to sensu

jezeli nie bedzie wogle paliwa(ani bezyny ani gazu)
nie bedzie za ubogiej dawaki bo jej wogle nie bedzie nie bedzie nastepowalo spalanie

co do hamowania silnikiem to zalezy od stlyu jazdy przy agresywnej jezdzeie bez tps autko palilo by znaczenie wiecej

kolage kuki23 moze sporobwac jak to bedzie u niego dzialac
i jakie ma funkcje w swoim kompie od gazu
bo jezeli tylko cut-off to bedzie tylko odcinac paliwko przy zamknieciu przepustnicy

ale ja bym nie szukal przyczyny wysokiego spalania w podłączeniu tps
podjedz do jakis doswiadczonych gazownikow najlepiej duzego zakaldu i spytaj co o tym myslą
po za tmy www.obd2.pl

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 23:00:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W 2,2t oszczędności idące z odcięcia gazu przy hamowaniu silnikiem osiągają powtarzalną wartość 2-4 litry gazu na 100km.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 07:38:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
to znaczy mi pali 15 l lpg w miejscu delikatna jazda teraz mam podłączony tps i testuje zobaczymy a gazowników zmieniłem tamci wczesniej byli do kitu
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
audi 90 2.0 R5 MECHANICZNY WTRYSK
BENZYNKA W MIEJSCU 9 LITER 100KM--- LPG 15L
A SONDA MUSI MIEC TAKIE SAMEPARAMETRY CO BYŁA ZAŁOZONA NIE BEDZIE OD 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 08:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w starszych audikach z wtryskiem mechanicznym tps skladal sie z mikroswitchy sygnalizujących, albo zamknietą przepustnice, albo otwartą maxymalnie (nie we wszystkich).

w nowszych z wtryskiem elektronicznym, np motronic, tps to juz mikroswitche oraz potencjometr, z ktorego mozna dokladnie odczytac pozycje przepustnicy.

...w starszych mozna te mikroswitche wykorzystac np do cutoff, oraz jak gazownia bardziej rozbudowana do wzbogacania mieszanki przy depnięciu pedalu gazu do konca.

P.S. oczywiscie po kazdym podlaczeniu trzeba odpowiednio zaprogramować komputer od gazowni, zeby odpowiednio interpretował sygnały, bo nie pamietam dokladnie, ale u mnie np cut off byl odwrocony, czyli np 12v na mikroswitchu oznaczało otworzoną przepustnice, a 0V zamkniętą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 16:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

no oki ale jak ci pali 15 przy spokojenj jezdzie to nie jest ok

sprawdz miernikiem jakie masz napiecie na acttuatorze(jezeli go masz)
na wolnych a takze przy predkosci 3 tys obortow

pozdor

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 16:05:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
a u mnie przy zamknietej przepustnicy 5 v a przy otwartej 0 v tak pokazywało na laptopie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 16:46:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
juziooo a co to jest ten acttuator :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 19:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
witam!!!!!!
chyba troche mi spadło spalanie spalił mi teraz 12,80 litra n 100/km ale testuje dalej zobaczymy niema co sie cieszyc :):
zobaczymy dalej tylko jeszcze martwi mnie sąda L bo długo sie rozgrzewa wsadze spowrotem tą co miałem na początku bo teraz mam od 2.3 pozdrawiam kuki23


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 21:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
witam testuje dalej !!!!!!!!!!!!!!!!!
ale chyba wymienę tą sąde co sądzicie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 07:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
co z ta sona, ze dlugo sie nagrzewa? ile ma przewodów? bo byc moze nie ma podgrzewania i zanim od spalinek sie nagrzeje to chwila minie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 16:43:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
[3 przewody dwa białe jeden czarny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 17:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
kuki23 napisał(a):
juziooo a co to jest ten acttuator :?:


jest to aktywna "zwezka" ktora jest zalązona na przewodzie gazu fazy lotnej od reduktora do miksera
sterowany jest napeciem w zakresie 0-7 albo 8V

komp od gazu steruje dawka gazu po przez zmien przekroju zwezki co ma wplyw na ilosc zasysanego gazu

na wolnych napiecie powinno byc okolo 4 a przy 3 tys powinno byc około 5 lub 6 ale to zalezy od silnika i tego jak jezdzimy

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 21:49:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
niewiem o co chodzi ale moze tak zwany silnik krokowy jak tak to jak to sprawdzic bo dochpdzą do niego chyba cztery kable jak sie nie myle


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: