Witam.
Szukam informacji na temat układow zapłonowych w starszych audi z wtryskiem mechanicznym K-jetronic i ke-jetronic...
na razie wiem ze byly vez i tzh. ale nie wiem jakie były różnice i jaka jest dokładna zasada działania.
Mianowicie chodzi mi o sygnały wychodzące z czujnikow ktore podaja informacje o polozeniu wału i wałka rozrządu i sluza za baze do ustalenia zaplonu:
-na kole zamahowym, co on sygnalizuje? czy tylko TDC ( u mnie w silniku mc na wale są dwa czujniki...), ale np u kolego w silniku ng 1 czujnik
-czujnik halla. co on sygnalizuje , co na podstawie sygnału z niego można wywnioskować?
/\ to chyba wszystkie czujniki sluzace do okreslenia polozenia walu. korygujace (czujnik temp, czujniki stuku itp) nie interesuja mnie.
Potrzeba mi tych informacji, zeby móc określać położenie tłoków> który aktualnie jest na gorze.
Opisy, przebiegi elektryczne...
z gory wielkie dzieki za wszelkie informacje!
|