.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 17:24:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana Amortyzatorów AUDI B2 90 Q-potrzeba drobna porada :)
PostNapisane: 11.lip.2005 16:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Mam takie pytanko. Bo w niedziele wziąłem sie za wymiane amortyzatorów w moim autku. Zakupiłem KYB, nowe odboiniki z łozyskami itd... Czy żeby wymienić tu amortyzatorki to trzeba:
1) zdjąć zacisk z tarczą
2) odkręcić drążek reakcyjny
3) zdjąc górną gałkę
4) odkręcić śrube na piaście i wypiąć przegłub
??
Bo musze powiedzieć że w Golfie II to wymieniłem bez większych problemów. A tu nie jestem pewny czy sie od złej strony nie zabieram do tego. I sie wstrzymałem z robotą.
Co jeszcze sie standardowo wymienia podczas takiej 'operacji'?

PS. Po 20 latach troche mi sie ciężko niektóre śruby odkręcało. :zly:
Dzieki i pozdrawiam

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 16:56:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
dobrze prawisz.
ale nie calkiem :-)
Zdejm koło
zdejm zacisk z tarczą
wybij/wyciśnij końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy
drążka reakcyjnego nie ruszaj :-)
Odkręć przegub w piaście
wypnij sworzeń wahacza - odkręć i wyjmij śrube która go trzyma i mocno podważ, nie zegnij wahacza :-))(lepiej od piasty niż z wahacza - kwestia zbieżności - czyli sworzen zostaje w wahaczu.
Zdejm plastikowy kapciurek z góry, chiągnij sprężyne sciągaczami
odkręć nakrętkę z góry - kolumna spada. Powinna w całości - chyba nawet bez sciągaczy - bo pod nakrętka jest gwintowana tuleja jeszcze nakręcona która chyba (nie sprawdzalem, założylem wpierw sciągacze) chyba trzyma wszystko w kupie.

Zmontuj w odwrotnej kolejności, przytrymując u góry amora imbusem w środku żeby nie kręcił się środek w trakcie przykręcania nakrętki (pamietaj o dokręceniu -bez przesady, ale porządnie- tulei pod nią - mechanicy tego zwykle nie robią ;-)

moj jezdzi i sie nie rozsypał - st wnioskuję że procedura jest poprawna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 17:16:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
o dzięki ... dzięki...
w czwartek będę sie męczył.
mam tylko pytanie.
Bo to że amorki z przodu są całkowicie zużyte to nie podlega dyskusji. Podniosłem całe auto i sprawdziłem czy nie ma żadnych luzów. Był na jednej gałce to kupiłem i załozyłem nową. Reszta jest sztywna i zero luzów. Ale jadąc słysze wyraźne KLEKOTANIE z przedniego zawieszenia. Czy oprócz amortyzatorów i tego górnego łozyska coś może jeszcze tak ŁOMOTAĆ?
Z tyłu amortyzatory są ok. Sprawdzili mi. Ale też słychać na poprzecznych nierównościach łomotanie. Nie tak mocno jak z przodu ale jednak słychać. Gdzie ja tam mam czegoś szukać?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 23:17:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Sprawdzales koncowki drazkow?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 01:15:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
najpewniej końcówki drążków.
jeśli to nie one, to sprawdz tuleje wahaczy (nie sprawdzaj, wymień od razu) a na koniec sworzeń wahacza. w takiej kolejności. i na samiuckim końcu łożysko amortyzatora i poduszki trawersy/wózka, czy jak to tam sie nazywa :-) - te mocujące "ramke" z wahaczami do podwozia. Póxniej juz tylko mocowanie skrzyni biegów i tylnego mostu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 12:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
końcówki drążków są OK
To musze kupic i wymienić te tuleje wachaczów :):
Jejku.... po 20 latach niektóre śrubki są tak zapieczone że troche sie namęczyłem żeby to dygło wszystko. Dzieki za pomoc

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Dzieki za pomoc. Wczoraj Całe zawieszenie z przodu zrobiłem ;-)
Odrazu jeździ sie duuuużo lepiej. Problem był tylko z wybiciem tuleji na wachaczach.
Jeszcze raz dzieki za pomoc

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: