.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 23:14:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SZARPANIE W AUDI 80 1.8 S 90r POMOCY !!
PostNapisane: 19.lip.2005 00:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 23:25:31
Posty: 5
Jestem wlascicielem Audi 80 1.8 S z 90 r od dluszego czasu mam taki objaw:
podczas przyspieszania (od drugiego biegu) z nizszych do wyzszych obrotow - strasznie szarpie autem, tak jakby samochod dostawal za malo paliwa, czym mocniej wcisinie sie pedal gazu, tym szarpanie jest mocniejsze (objaw jakby czesciowo znika lub wystepuje rzadziej badz z mniejszym nasileniem gdy przyspiesza sie bardzo powoli i jezdzi sie na obrotach max do 2500). Mechanicy samochodowi nie potrafia sobie poradzic z problemem i kazdy proponuje wymiane czesci metoda prob i bledow - za ktore trzeba niepotrzebnie placic.
Jezeli ktos mial podobny problem to BARDZO PROSZE O POMOC ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 00:17:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Swieczki, kable , kopułka , palec ... mysle ze zacznij w takiej kolejnosci

a to wtrysk czy gaznik ???

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 08:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 23:25:31
Posty: 5
wtrysk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 09:34:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Hej! Ja bym zaczal od zmierzenia cisnienia paliwa ewn. wymiany filtra - na poczatek wyjdzie taniej :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 09:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 23:25:31
Posty: 5
wszystkie filtry sa wymienione: paliwa, oleju i powietrza tak samo swiece. Wyrzucony jest tez katalizator po tej operacji auto mocno zyskalo na mocy, efekt szarpania stal sie rzadszy i mniej uciazliwy (nie szarpie tak mocno jak kiedys) ale mimo wszystko ciagle wystepuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 10:55:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
U mnie tez poszarpuje ale tylko na zimnym silniku, wiec sam jestem ciekaw co to moze byc? Moze lewe powietrze Ci lapie?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 11:10:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 23:25:31
Posty: 5
U mnie ten objaw wystepuje ciagle i powiedzialbym bardziej na rozgrzanym silniku niz na zimnym. Tak jak pisalem po wymianie filtrow, swiec i wyrzuceniu katalizatora objaw troche ustal i wszystko byloby znosnie ale przy wyprzedzaniu kiedy trzeba nacisnac mocniej i szybciej na gaz pojawia sie powazny problem, czasami szarpniecie jest tak mocne ze "mozna wypasc przez przednia szybe" :) i przyznam ze jest to bardzo uciazliwe. Samochod zostal przywieziony 5 lat temu z Niemiec i co ciekawsze niemieccy mechanicy tez nie potrafili sobie z tym poradzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 12:23:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
Przyczyn może być wiele, oprócz wyżej wymienionych:

Jeśli to wtrysk to da się zdiagnozować kompem.
To potwierdzi lub wykluczy problemy z lambdą, mod. wtrysku, czujnikiem położenia przepustnicy, itd.
Jesli zapłon - czujnik Hala, też, choć niekoniecznie.
Modułu już nie sprawdzi - podmienić.
Czasem zdychają wężyki podciśnieniowe, kable mają przerwy...

Metodą jest też odłączanie podejrzanych elementów, oczyw. nie wszystkich.

Ale u mnie w takim silniku (VW) wypadały zapłony i szarpało jak
wypaliły się gniazda zaworowe od zbyt ubogiej mieszanki i LPG, chyba sonda przekłamywała...
W innym nadłamany był kabelek we wnęrzu aparatu zapłonowego przy cz. Hala

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 12:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
I jeszcze jedno...
Od kolektora dolotowego idzie wężyk do czujnika podciśnienia odp. pośrednio za sterowanie wyprzedzeniem zapłonu w zależności od obciązenia silnika. W VW to było zielone pudełko na grodzi z wtyczką i wężykiem ;-).

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 12:38:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
sprawdz jeszcze gumowa uszczelke pod gaznikiem tam czasami lapie lewe powietrze gdy jest uszkodzona poruszaj calym filtrem i zobacz czy nie ma roznicy w obrotach silnika nara :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 14:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mam podobny problem u siebie w 2.0E ABK tylko u mnie szarpie przy 2000obr niezalnie czy na benzynie czy na gazie, Kat wywalony nowe swiece przewody filtry sprawdzone przewody, czujnik hala nowy i bez zmian zostala jeszcze sonda ktora sie dziwnie zachowuje moze to pomoze. Ja bym sprawdzil czy nie lapie lewego powietrza i ewentualnie sonde. Mozesz ja odlazyc auto powino wiecej palic i byc slabe ale jezdzic rowno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 15:05:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
rafala6 napisał(a):
sprawdz jeszcze gumowa uszczelke pod gaznikiem tam czasami lapie lewe powietrze gdy jest uszkodzona poruszaj calym filtrem i zobacz czy nie ma roznicy w obrotach silnika nara :diabel:
buhahaha
Tommy2506 napisał(a):
wtrysk
:diabel:
Moja poszarpywała troszke ale na zimnym ale okazało sie że była zauboga mieszanka i troszke za niskie obroty po regulacji w serwisie Boscha wszystko znikneło :peace:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 00:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2005 22:24:08
Posty: 1
Lokalizacja: Dolnośląskie
Moje auto: 80 B3 silnik 1.8 rok 90. Mam je jako pierwszy w kraju od 5-ciu lat. 2,5 roku nic się nie działo, po prostu rakieta. Jedyne niepokojące efekty np.: brak stabilnych obrotów, samoistny nagły ich wzrost lub spadek, utrata mocy sporadyczne poszarpywania były następstwem niechlujności mechaników u których wykonywałem drobne naprawy. Znajdowałem po nich nie podpięte wężyki od podciśnienia, urwany przewód sondy lambda, usunięte oryginalne elementy (a to jakaś gumka lub zatyczka którą Niemiec w jakimś celu zaprojektował i założył a Polak złota rączka zdemontował) lub zastosowane zamienniki. Jeden szczegół szczególnie przykuł moją uwagę. Po delikatnej stłuczce w której brał udział prawy błotnik i reflektor wstawili mi inny tłumik drgań. Nie pamiętam innych szczegółów które mogłyby wpłynąć na to co teraz opiszę. Drugie 2,5 roku zaczęło obfitować w szarpnięcia. Na początku były pojedyncze, słabe i nic nie znaczące. Nie zwracałem uwagi kiedy się pojawiały. Dopiero gdy szarpnięcia były mocniejsze, pojedyncze lub seryjne zacząłem się irytować. Rozmawiałem z mechanikami, którzy rozkładali ręce lub mówili co trzeba powymieniać. Byłem na diagnostyce gdzie facet podłączył komputer, stroboskop, oscyloskop i parę innych maszynek. Niestety nic nie znalazł zainkasował opłatę i popatrzył na mnie jak na idiotę (hipochondryka), że niby czego ja szukam w sprawnym silniku. Wyjechałem z warsztatu i znów szarpnięcie. Zacząłem sam szukać przyczyn. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, kopułkę, palec, świece, filtr paliwa, filtr powietrza, czyściłem czujnik położenia przepustnicy, lałem benzynę V-Power, sprawdzałem kody migowe komputera, itp. Na jakiś czas pomagało. Niestety objawy szarpania nie znikały i do dzisiaj nie znikły.
Teraz informacja dla tych co chcą udzielić rad w tym temacie. Szarpnięcia są naprawdę mocne. Porównałbym je do gwałtownego ale bardzo krótkotrwałego przywalenia w pedał hamulca. Zaznaczam, że są to czasem serie szarpnięć. W związku z intensywnością zjawiska odpadają nieszczelności układów które mogą wpłynąć ewentualnie na niestabilność obrotów lub moc silnika a nie na takie szarpanie.
Co zauważyłem. Intensywne wypalanie styków kopułki, tj. pokrywanie warstewką tlenków. Stosowałem różne kopułki, lepsze gorsze i efekt taki sam, po kilku tysiącach mocno utlenione styki. Zdrapując odpada płytka tlenków pozostawiając po sobie wgłębienie. Ponadto nie wiem czy to ma związek ale u mnie już prycha olejem do komory filtra powietrza poprzez wężyk łączący pokrywę zaworów z filtrem (nie jest to intensywne). ponadto pojawiło się gruchotanie na wertepach jakiegoś elementu wewnątrz plastikowego urządzenia nad zbiornikiem paliwa. Szarpanie pojawia się przy obrotach silnika od 1500 do 2000. W trakcie rozpędzania są najintensywniejsze. Częściej pojawiają się przy rozpędzaniu z wjazdem na niewielkie wzniesienie (pochyłość). Na prostej drodze jak się pojawi szarpnięcie to jest ono słabiutkie, pojedyncze. Więc szarpanie występuje przy zapotrzebowaniu na moc i przy wciskaniu gazu. Co ciekawe jak głębiej wcisnę gaz przy szarpaniu to silnik wchodzi na obroty i ciągnie do przodu jak nie wcisnę głębiej to sie przydusza. Wydaje mi się, że jak występuje szarpanie to silnik ma jakby mniejszą moc. Zgaszenie i ponowne odpalenie silnika od nowa potrafi czasem zlikwidować tą słabość, ale to nie jest metoda ani przyczyna.
Przeczytałem różne fora, listy dyskusyjne, kupiłem książkę o AUDI 80 i nie znalazłem odpowiedzi.
Co podejrzewam. Szarpnięcia są intensywne więc coś może powodować gwałtowne odcięcie paliwa lub zanik zapłonu lub zapłon w nieodpowiednim momencie. W grę wchodzi komputer, wtrysk (mono), cewka wysokiego napięcia, potencjometr czujnika położenia przepustnicy (jeżeli przetarte ścieżki mogą fałszować położenie przepustnicy a komputer odcinać paliwo) i może jeszcze pompa paliwa (w co wątpię).
Nie stać mnie na eksperymenty typu wymiana sprawnych elementów na nowe sprawne, gdzie często wymienia się części oryginalne na jakieś podrabiane.
LUDZIE ZLITUJCIE SIĘ, POPYTAJCIE ZNAJOMYCH I DAJCIE ZNAĆ CO TO MOŻE BYĆ, BO JAK NIE ZNAJDĘ ODPOWIEDZI TO WCISNĘ TO AUTO JAKIEMUŚ AMATOROWI 80-IĄTEK NIECH SIĘ MARTWI ZA MNIE.

_________________
Czy te typy tak mają ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 07:42:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ale napisz co jest w jednym zdaniu bo nie mam dzisiaj czasu zeby przeczytac to wypracowanie :/

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 08:13:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Oj Hans ! facet sie staral w dodatku zdesperowany a Ty mu prosto z mostu :(:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SZARPANIE W AUDI 80 1.8 S 90r POMOCY !!
PostNapisane: 24.lip.2005 09:18:35 
Uminator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 11:27:19
Posty: 1008
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie/Toruń
Tommy2506 napisał(a):
Jestem wlascicielem Audi 80 1.8 S z 90 r od dluszego czasu mam taki objaw:
podczas przyspieszania (od drugiego biegu) z nizszych do wyzszych obrotow - strasznie szarpie autem, tak jakby samochod dostawal za malo paliwa, czym mocniej wcisinie sie pedal gazu, tym szarpanie jest mocniejsze (objaw jakby czesciowo znika lub wystepuje rzadziej badz z mniejszym nasileniem gdy przyspiesza sie bardzo powoli i jezdzi sie na obrotach max do 2500). Mechanicy samochodowi nie potrafia sobie poradzic z problemem i kazdy proponuje wymiane czesci metoda prob i bledow - za ktore trzeba niepotrzebnie placic.
Jezeli ktos mial podobny problem to BARDZO PROSZE O POMOC ...........


a sprawdziles przewodu podcisnienia, u mnie byl ten problem auto szarpalo i mulilo sie

_________________
JEST: PASSAT B5FL 2001 1.9TDI AVF
było: B3 '88rok 1,9E(SD) benzin/LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: