.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 13:30:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 AAR 92' ciśnienie paliwa
PostNapisane: 19.lip.2005 12:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 09:49:13
Posty: 24
Lokalizacja: Brzozów
Witam,
ostatnio pisalem o moich problemach z gazem:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=19336.
W skrocie po przejechaniu kilkudziesieciu km na LPG samochod "gubi" wolne obroty az do zgasniecia.
Wymienilem parownik (okazalo sie ze byl zalozony na 100KM - audi ma 133KM, teraz mam parownik na 140KM) lecz niestety nic to nie pomoglo.
Mam pytania czy ciśnienie paliwa przed rozdzielaczem paliwa powoduje:
a) stabilizacje tarczy przeplywomierza ?
b) niewielkie uniesienie tarczy przeplywomierza?
Oraz nastepne pytanie czy przy obrotach jalowych tarcza przeplywomierza znajduje sie w pozycji "zamknietej".

Walczacy z LPG.

_________________
Audi 100 C4 92' silnik AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 12:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
szukajcie a znajdziecie...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=19223
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 15:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 09:49:13
Posty: 24
Lokalizacja: Brzozów
weesky napisał(a):

Sorry ale topic jest o regulacji skladu mieszanki, regulacji przeplywomierza natomiast nie ma tam odpowiedzi na moje pytania.

_________________
Audi 100 C4 92' silnik AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 17:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
Mam pytania czy ciśnienie paliwa przed rozdzielaczem paliwa powoduje:
a) stabilizacje tarczy przeplywomierza ?
b) niewielkie uniesienie tarczy przeplywomierza?
a paliwo nie idzie inna droga? rureczkami? z rozdzielacza? :|
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 18:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 09:49:13
Posty: 24
Lokalizacja: Brzozów
weesky napisał(a):
a paliwo nie idzie inna droga? rureczkami? z rozdzielacza? :|

Chyba mnie nie zrozumiales. Paliwko jak najbardziej idzie rureczkami z rozdzielacza ale nie o to mi chodzi.
Rozwiazanie juz znalazlem (Ford Capri - ale mechaniczny wtrysk:)
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i.php .Pozwole sobie zacytowac:

Aby wyeliminować skoki i pulsowanie tarczy spiętrzającej w przepływomierzu, do górnej powierzchni tłoka doprowadzone jest paliwo z głównej części układu, którego ciśnienie tłumi wahania tłoka, i stabilizuje pracę tarczy spiętrzającej niezależnie od warunków pracy

P.S. Bylem jakies 2 miesiace temu u Alka Ząbika, elektryka samochodowego ktorego polecales ale niestety sobie nie poradzil z moim problemem z LPG i przeplywomierzem.

_________________
Audi 100 C4 92' silnik AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 01:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
szczerze szukalem ci tego linka(capri) ale niezbyt dlugo bo akurat niemialem czasu jak tu bylem
mam nadzieje ze cie niezgolił
a jak niewyczail to moze byc krokowy ale sam bym chcial oblukac tyle e nierecze ze zrobie czy postwie prawidlowa diagnoze ale mysle ze jakbym zobaczyl to 70% ale moze byc i 7% wiec twoja inicjatywa
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 06:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 09:49:13
Posty: 24
Lokalizacja: Brzozów
weesky napisał(a):
mam nadzieje ze cie niezgolił
a jak niewyczail to moze byc krokowy ale sam bym chcial oblukac tyle e nierecze ze zrobie czy postwie prawidlowa diagnoze ale mysle ze jakbym zobaczyl to 70% ale moze byc i 7% wiec twoja inicjatywa
pozdr

Aleks mnie nie zgolil (nic nie wzial) - dobry znajomy szwagra, a zreszta ciezko u Niego z czasem i trzeba go meczyc zeby cos zobaczyl, ale fakt dobry jest.
Chyba wiem co to moze byc: zapalam na benzynce robi sie cisnienie przelaczam na gaz i cisnienie powolutku spada (te kilkadziesiat km) i wlasnie nie ma tej stabilizacji wolnych obrotow o ktora mi chodzilo. Tylko dlaczego moze to cisnienie spadac? Sprawdzalem wtryskiwacze (pierwsza wersja byla taka ze dostaje "lewa" benzyne) i wszystkie byly szczelne oprocz jednego - "puszczal" tak ok 1 krople na minute. Ale nie wiem czy to to a szkoda inwestowac - ile moze kosztowac wtryskiwacz?
Silniczek krokowy chyba nie bo obroty sa stabilne na benzynie, na gazie tez ale tylko przez te nieszczesne kilkadziesiat km.
Dzieki za checi.

_________________
Audi 100 C4 92' silnik AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 07:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak przelaczasz na gazownie, to wylacza sie pompa paliwa! cisnienie w ukladzie spada w ciagu kilku sekund (resztki wylatują przez wtryskiwacze) i juz klapka idzie do góry bo nic jej nie pcha w dół. i stoi sobie wyzej niz jakbys jechal na benzynie. potwierdzeniem tego jest np wskazanie spalania chwilowego przy jezdzie na benzynie i na gazie, gdyz jest ono brane wlasnie z potencjometru wychylenia przeplywomierza. u mnie na gazie wartosc jest prawie dwa razy wyzsza niz przy jezdzie na benzynie z racji tego ze klapa jest wychylona mocniej do gory.

a poza tym klapa nie stabilizuje obrotów! takze szukaj falujacych obrotow gdzie indziej. sprawdz czy przy pracy na gazie na wolnych obr, nie przekracza ci 1100-1200 obr, bo wtedy wlacza sie cut-off na chwilke az obr spadna ponizej 1100-1200 i tak w kółko, to moze byc przyczyną falowania obrotow.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 08:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 09:49:13
Posty: 24
Lokalizacja: Brzozów
Lukasik napisał(a):
jak przelaczasz na gazownie, to wylacza sie pompa paliwa! cisnienie w ukladzie spada w ciagu kilku sekund (resztki wylatują przez wtryskiwacze)


Cisnienie spada lecz tylko do wartosci przy ktorej wtryskiwacze juz sie nie otwieraja ale jest to jednak wystarczajace cisnienie do stabilizacji wolnych obrotow. Test: zapalilem na benzynie, przelaczam na gaz - obroty spoko, spuszczam cisnienie paliwa poprzez odkrecenie przewodu paliwowego przed powrotem - (ciśnienie jest i to dosyc duze) zaczyna "gubic" wolne obroty.

Lukasik napisał(a):
a poza tym klapa nie stabilizuje obrotów!

Nigdzie nie napisalem ze klapa stabilizuje obroty cytuje jeszcze raz:
Aby wyeliminować skoki i pulsowanie tarczy spiętrzającej w przepływomierzu, do górnej powierzchni tłoka doprowadzone jest paliwo z głównej części układu, którego ciśnienie tłumi wahania tłoka, i stabilizuje pracę tarczy spiętrzającej niezależnie od warunków pracy

Lukasik napisał(a):
takze szukaj falujacych obrotow gdzie indziej.

Obroty nie faluja tylko spadaja po przejechaniu pewnego dystansu.
Lukasik napisał(a):
sprawdz czy przy pracy na gazie na wolnych obr, nie przekracza ci 1100-1200 obr

Nie przekracza - jesli "chodzi" jeszcze ok obroty powoli spadaja do ok 800-900 i sie utrzymuja na tym poziomie. Jak cisnienie paliwa spadnie spadaja zdecydowanie szybciej do coraz nizszych wartosci (po chwili sie podnosza - chyba ze zgasnie :-( )

_________________
Audi 100 C4 92' silnik AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 08:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Pawelgl napisał(a):
Test: zapalilem na benzynie, przelaczam na gaz - obroty spoko, spuszczam cisnienie paliwa poprzez odkrecenie przewodu paliwowego przed powrotem - (ciśnienie jest i to dosyc duze) zaczyna "gubic" wolne obroty.


...w takim razie byc moze uklad stabilizacji obrotow wspolpracuje w jakis sposob z klapa przeplywomierza, a raczej z odczytem polozenia klapy (potencjometr jej polozenia) w stosunku do obrotów itp itd.

byc moze odkryles przyczyne bolączki zagazowanych 2,3l na mech wtrysku : skaczących obrotów.

Mozesz zrobić jeden test? podczas pracy na benzynie odlacz wtyczke od potencjometru przy przeplywomierzu, jaki bedzie efekt. byc moze wejdzie w jakis tryb awaryjny i obroty beda staly jak u młodej kozy na np 1000 obr.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 10:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
a moze sie wiesza ten silniczek krok. niemoze tak byc? wyplucz go w nawcie a najlepiej zamien sie z kims na jakis czas
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: obroty
PostNapisane: 04.sie.2005 14:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
Witam
instalkę z gazem mam już pół roku i na początku miałem ten sam problem z obrotami
powodem było to ,że silnik krokowy od gazu i silnik krokowy auta walczyły ze sobą tzn. obydwa działały na raz co skutkowało dziwnymi wolnymi obrotami lub gaśnięciem,
spec od gazu założył mi urządzenie które po przełączeniu na gaz blokuje silnik krokowy auta w jednym położeniu i na skład miesznki gazu i powietrza pracuje tylko silnczek krokowy od instalki z gazem-koniec problemu
mogę zobaczyć jak się nazywa to urządzonko
pozdrawiam :D

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: obroty
PostNapisane: 05.sie.2005 14:23:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 09:49:13
Posty: 24
Lokalizacja: Brzozów
Lukas 78 napisał(a):
mogę zobaczyć jak się nazywa to urządzonko
pozdrawiam :D


Bylbym wdzieczny

_________________
Audi 100 C4 92' silnik AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2005 19:10:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
Panowie a co mam zrobić jak nie zamyka mi się korek od wlewu paliwa (moze byl inny klucz, dopiero kupilem auto i od "nowosci" tak mam)... poza tym nie zamyka mi centralny klapki od wlewu ;(
A czy bagaznik też był na centralny (bo na klucz go zamykam zawsze tylko) ?

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: