.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 10:39:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: turbo w audi
PostNapisane: 29.sie.2005 20:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 18:19:42
Posty: 16
Lokalizacja: kielce
czy wkladal juz ktos turbine do silnika 1.8 z jedno punktowym wtryskiem?mam turbine i interculer.ma ktos jakis schemat jak to podłaczyc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 20:21:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
heh jakby to było takie proste to każdy by sobie montował :) Bez urazy ale już po samym temacie posta i jego krótkiej treści widać ze mechanikiem nie jesteś. W chałupniczych warunkach tego nie zrobisz a klamotów do tego potrzeba jeszcze duuuuużo więcej. Najważniejsze są jednak nie same klamoty ale zestrojenie wszystkiego żeby chciało jechać.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 20:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 18:19:42
Posty: 16
Lokalizacja: kielce
ale mi nie chodzi o niewiadomo jakie doladowanie.wystarczy mi ok 0,3 0,4 bara a z tego co wiem to wtedy nie trzeba interwencji w el;ektronike.nigdy nie mialem docynienia z turbo wiec dlatego pytam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 20:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

nikt ci tak naprawde nie powie co jak podłączyc bo wiekszosc nie wie jak a jak wiedza to powiedza ze nie warto bo nie bedzie efektow etc
i tak w kołko

w polsce jeszzce nie powstalo how to o utrubianiu
niestety w USA mimo ze ludzie sa mniej zaradni od nas i raczej bardziej leniwy
sa cale zestawy z trubinami i kompresorami
i unich sie jakos oplaca to robic ale w polsce nie

potrzebujesz :

kolektora wylotowego pod trubo
orurowania
przewodow olejowych od trubo do silnika
przewodow wodnych (nie jestem pewien)
pewnie jakis zaworow sterujących cienieniem etc

no i pozostaje sprawa wysterowania paliwa a z tym bedzie gorzej u ciebie
ale z tym najlepiej sie zgłosic do jakiejs firmy tunuingowej
http://forum.streetshadows.pl/forum/viewtopic.php?t=512


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 20:45:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
... i koszt okaze sie byc wyzszy niz swap na 1.8T :diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 20:47:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 18:19:42
Posty: 16
Lokalizacja: kielce
ale przy malym doladowaniu nie bede potrzebował zm,iany ilosci paliwa.mi nie chodzi o wielkier doladowanie.a kolektor moge wziasc od diesla.i to bedzie frajda miec turbo ktore sam zalozylem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 20:57:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
skoro bedzie wiecej powietrza to normalne ze paliwa tez musi byc nieco wiecej.
niby skad maja pojawic sie dodatkowe konie? z samego powietrza? ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 21:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2005 18:27:01
Posty: 120
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
zupelnie bezsensowne jest uturbianie silnika 1.8 20v , poniewaz wogole nie jest on przystosowany do takich zmian. Nie pojedzisz na nim dlugo i sie rozsypie. A druga przeszkoda sa duze wydatki poniesione przy takiej modyfikacji.

_________________
Audi A4 (B5) -> 1.8 l


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 21:18:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ale on nawet nie pisze o 1.8 20V tylko 1.8 8V z jakiegos Beczy :diabel:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 22:23:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
zeczywiscie w polsce sie nie oplaca i to z pewnych konkretnych powodow
potrzebujesz przewody olejowe do turbo ...... a dziury w bloku zrobic zeby mialy do czego pasowac ?? potem montaz coolera kolektora + weze dolotowe
eeeeech szkoda gadac bezdyskusyjnie lepiej kupic po prostu silnik turbo w moim przypadku 2,2 T 10 V kosztowal okolo 1500

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 23:07:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
Adam.kielce napisał(a):
ale przy malym doladowaniu nie bede potrzebował zm,iany ilosci paliwa.mi nie chodzi o wielkier doladowanie.a kolektor moge wziasc od diesla.i to bedzie frajda miec turbo ktore sam zalozylem.


no widze ze kolega za bardzo nie zna podstaw dzialania silnika spalinowego wiec moze najpierw zapoznaj sie z tym a pozniehj bedziesz gadal o soft turbo

po za tym twoj silnik ma potencial na n/a mysle ze 115 ps moze wiecej dało by rade zrobic z tego

obecnie masz 90 ps
obrobka gt plus wałek plus sportowy uklad dolotowy i wylotowy
no i oczywiscie jakeis strojenie

przy wydatku okolo 3-4 tys zł

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 07:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
ale generalnie kolego nie zrazaj sie
masz jak widze sporo zapalu teraz poprzyj to wiedza techniczna i cos skombinujesz
pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 08:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

widzsz najgorsze w tym wszystkima sa jak zwykle PIENIĄDZE
chodzi o to zeby wydac odpowiednia kase do efektów

mimo tego ze duza czesc ludzi ma mozliwosci samej zrobienia calej instalacji soft trubo w róznych warunkach i z rózną jakościa

sa rzeczy których nie zrobisz sobie sam
albo zrobisz to źle dlatego ze nie masz wiedzy i doswidaczenia na temat wystrajania autka

a jezeli chcesz zeby twoje autko nie palilo duzo wiecej a jezdzilo szybciej pomysl nad zwiekszeniem skutecznosci swojego silnika

poczytaj torche o roznych sposobach tuningu moga byc nawet strony tunerów np www.chojnacki.com.pl odrazu masz wykresy dla przykładu

pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 09:57:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
hans napisał(a):
ale on nawet nie pisze o 1.8 20V tylko 1.8 8V z jakiegos Beczy :diabel:

to jest ten sam silnik co w golfach??
bo jezeli tak to po lublinie jezdzil taki golfik z dolozona turbina - kontakt tu -> http://www.reampoland.pl/ moze cos podpowiedza ;-)

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 20:46:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 18:19:42
Posty: 16
Lokalizacja: kielce
ja juz posiadam turbine i interkuler teraz tylko musze to wszystko podłaczyc i z soba jakos zgrac zeb y to jakos smigało.i wcale nie trzeba robic dziury w bloku.wystarczy w misce spływ i pokombinowac kolo głowicy.do tego wszystkiego chce dodac jeszcze chlodnice olejiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 22:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zrozum, że to nie wszystko. Jestes na bardzo prostej drodze do wyrzucenia kasy w błoto razem z silnikiem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 22:53:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No to Ci powiem tak... Chcesz mieć małe niby doładowanie 0,3 - 0,4 bara. Dla Twojej informacji przy taim doładowaniu silniki 2,2T 10V w Cygarach są już odprężone, tzn maja niższy stopień sprężania niż silniki atmosferyczne. A to gwarantuje wytrzymałość i duże przebiegi silników. Dodatkowo mają wydajniejszy układ paliwowy i wydajniejsze pompy paliwowe. O tm samym ciśnieniu ale o większym wydatku paliwa. Chcesz namodzić i wydać kasę...bardzo proszę. I uzyskasz z tego 150KM które zdechną Ci bardzo szybko, bo nie chcesz ich napoić paliwem. No dobrze...kolektor z dizla podejdzie, rozwiązanie sprawdzone, odpływ oleju do miski też ok. Zasilanie olejem to tez żaden kłopot. Ale większość turbawek ma chlodzenie wodą. Pamiętaj o tym. No i wydech zrobić trzeba. Seria to cienka kiszka. Nawet jak wylot z zaworu upustowego puścisz oddzielną rurą, to wydech będzie Ci znacznie obniżał osiągi. I pamiętaj, ze Twoje auto ma już z pół miliona kilometów lub niewiele mniej. A...i zapominamy tu o tak fajnej zabawce jak natrysk oleju na denka tłokow, którą to silniki z turbo maja (lub niektóre 16/20V). Znam trzy auta z oncerny VW, które zostały doposażone w turbo. Wszystkie zaczynały tak jak Twoje Beczy :D Ibardzo szybko się skończyły bo dojrzały do stosowania odpowiednich środków a nie pół-środkow. Oszczędności i łatwizny tutaj nie ma.
Koszty... nierdzewka droga - metr rry ok 30-50PLN zależnie od średnicy, kolanka takie same pieniądze za sztukę. Zrób z rdzewki będzie taniej ale marniej i dolot taki być nie może. Plastik PCV...to też już grali. Da radę. Wydech...co tylko, aby rura. Najwyżej co rok bedziesz wymieniał. Sprzęgło...300-500 na spieki. Hamulce jak zmądrzejesz...500 -1000, wydech solidny 1500 do 2000 z kolektorem, A to już jest wartość Twojego 1,8s i już kasa na 2,2t 10V lub prawie na 1,8t... Licz, kalkuluj, składaj i ciesz się posiadaniem wyjątkowego auta. Ale pamiętaj, że i tak dostaniesz baty od seryjnej Beczy 2,3 20V lub każdego Golfa z 1,8 16V.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 23:04:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No i dopisze jeszcze trochę. Bez odprężenia bedziesz musiał śmigać na 98 oktanowej benzynie. Gaz, to też wyjście ale to ma istotne wady. Takie ciśnienie masz na te turbo i interkóler że masz... Ja mam dwie turbosprężarki luzem. Warte są no...200 PLN za sztukę i mam dwa interkólery...i są warte 150 i 200 PLN... To akurat są części, które w tej zabawie są najtańsze. I najprościej je zdobyć. Strasznie negatywnie odbieram Twój misternie przygotowany plan. A to może dlatego, że już naście razy na ten temat piszę. I znam tylko jedną osobę, która coś zrobiła. Licz się po prostu z wszystkimi kosztami razy dwa. I sprawdź swój silnik zanim zaczniesz go męczyć. Samo nie branie oleju nic nie znaczy. Sprawdź luzy, cylindry i panewki. Może akurat jeszcze wytrzyma. Licz się z zamrożeniem auta na długi czas. Kup rower, to dasz radę. Ja mam pod domem b2 quattro i w garażu calutki sprawny komplecik 2,2T 10V. I za cholerę nie wiem kiedy się za to zabiorę, bo wiem że koszty nei są małe. Licz siły na zamiary. Bo samochód potrafi doprowadzić do bankructwa i rozpaczy. Wiem coś o tym. Przygotuj na to 3000 PLN. Na początek wystarczy. Ale pamiętaj, że za niecałe 2000 PLN więcej będziesz miał nowoczesny silnik 1,8T z dużym potencjałem do przeróbek. Oczywiscie z całą wiązką i osprzętem.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 12:39:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

a włąsnie znacie jakies firmy ktore sprzedają całe silniki z papierami ewentualnie moga go wmontowac ???
seryjne 1,8T bez zadnych przerobek

tak patrze na allegro ale od dłuzszego czasu zadna firma sie nei wystawia jak jezdze na giełdy z ciekawosci patrze na oferty silników to jest tragednia leża w błocie i jeszcze za głoy silnik chca 4 kpln :P


pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: