.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 13:42:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4] Czy 2,5tdi to naprawdę studnia bez dna?
PostNapisane: 01.wrz.2005 08:41:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Tydzień zaczął się fatalnie, skończyła się dla mnie era B4 2,8 Q. Od jazdy 14 letnim escortem mam już rozstrój nerwowy, więc gorączkowo szukam A4 Avant Quattro w dieslu.
Znalazłem full wypas 1999 2,5 v6 tdi z przebiegiem 120kkm. Daleko do domu , ale juz pakowalem walizki gdy cos mnie podkusilo zeby porozmawiac z moim mechanikiem.
A ten zaparł się jak wół i mówi żeby broń boże tego nie brać. Że na dzień dobry za rozrząd skasuje mnie na 4500 PLN. Że konstrukcja niezbyt udana, że z częściami kłopot. Jednym słowem niemalże rozkazał mi szukać 1,9 tdi.
Wczoraj cały wieczór grzebałem w forum no i mętlik się tylko powiększył.
Mam w sumie proste pytanie czy jak przesiądę się z benzyny V6 2,8 na
1,9tdi to wyleczę się z bólu po stracie, czy tylko frustracja wzrośnie.
I drugie do użytkowników v6 2,5 tdi czy ten silnik zawiózł was na skraj ruiny finansowej?

Wesprzyjcie mnie bo cienko ze mną


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 09:05:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2003 14:34:59
Posty: 41
Lokalizacja: Siedlce/Biała Podlaska
NO SAM CHĘTNIE WYSŁUCHAM OPINI NA TEN TEMAT, MAM 2,5 TDI w rzędzie , ale mam zamiar zmienić na 2,5 V a więc czekam na opinie :)

_________________
Audi 100 C4 2,6 V6 quattro Avant `94 sprzedane,
A6 2,5 TDI Avant `95 sprzedane, obecnie A6 2,5 TDI + chip Avant `97 //// wszystko sprzedane ////


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 09:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Moj ojciec ma 2.5 TDI V6 w A4. Cena rozrzadu sie zgadza :zly: Silnik nie doprowadzil jak narazie mojego staruszka do bankructwa wiec nie jest tak zle :peace: ale pamietaj ze jak cos sie stanie s motorem to bedzie ciezko :zly: Skoro miales wczesniej 2.8 to nie wsiadaj do 1.9 TDI bo to slimak :): i krew Cie zaleje przy tak drastycznym spadku osiagow ;-) Jesli autko ma dopiero 120tkm to mysle ze mozesz brac bez problemu. Ale frustracja reczej Ci wzrosnie bo jak na 2.5 150km i chyba 310Nm to wcale az tak nie zapiernicza jak moze i co niektorzy sadza ;-) Jesli jeszcze jakies pytania to chetnie pomoge :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 09:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 08:51:05
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
mhmm... mechanik ma poniekad racje ze lepszą (ekonomiczna) aternatywa jest 1.9 Tdi zwlaszcza 130KM zawiruzujesz na 155KM (lajtowy programik) i bedziesz bardzo zadowolony z osiagow lub ewentualnie 110'tke na 140 KM i bedzie milusio
Co do silnika to jedynie felerem jest to ze niby "wypustki" walkow sie przecieraja po 2001 jest to poprawione...
Mhmmm... do A4 bierz 1.9!!! chyba ze ten 2.5TDi jest w dobrej cenie

BTW nie chce mi sie wierzyc ze 2,5 TDi z '99 ma przejechane 120tys km...

_________________
.: A6 2.5TDi V6 AKN quattro '99 .:. Black Pearl :.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 10:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Cena za 2,5tdi jest 40tys. Za 35 znalazlem 1,9tdi 110PS ale rok starsze (98) i 150kkm przebiegu i tez na drugim koncu Polski. W warszawie jakos brak ofert w przedziale 30-40tys. No i ja MUSZE miec Quattro.
Czy przemiana 110 -> 140PS to tylko chip czy jakas wieksza rzezba (jaki koszt?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 11:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 08:51:05
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
najlepszą alternatywą jest program koszt po znajomości 1000zł w www.ttc.pl u daniela w krakowie, ze 110 ostatnio w octawce zrobili 140KM i 285Nm i bez basultnie żadnego dymienia, pamiętacj, że dym=zły program (tj. za dużo paliwaka etc.) front itercooler (większy) to koszt ca. 2000zł w compsport.pl i wtedy to dopiero może jeszcze podciągnąć ze 110 na 155KM i ca. 310-320Nm, mój brat ma tak w Yarisku i ma z 75KM i 170Nm teraz 105KM i 255Nm :D :D :D

_________________
.: A6 2.5TDi V6 AKN quattro '99 .:. Black Pearl :.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 11:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

za cene rozrządu 2,5 tdi
zrobisz szybsze autko z silnikiem 1,9 tdi

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 11:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 02:04:04
Posty: 77
Lokalizacja: Kielce
Pare dni temu przyjechał do mnie szwagier swoim A4 2.5tdi '00. Zapytalem sie go jak sprawuje sie autko, czy sie nie psuje a on odparł ze leje tylko paliwko i zmienia olej i zmienia przeplywki co okolo 8 mcy bo padaja. Rozrzad w serwisie kosztuje rzeczywiscie 4,5kzł a poza serwisem na dobrych gratach i z robocizna mozna to zrobic spokojnie za 2kzł.
Rynek czesci zamiennych jest w tej chwili tak rozwinięty ze nie ma wiekszych problemow z dostaniem gratow do 2.5tdi. Co lepiej wybrac, niewiem. Ja osoboiscie nie przesiadlbym sie na 1,9tdi 110KM bo nawet po programie ma to ok 145KM a taki 2.5 po bezpiecznym programie ma 175-180KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 11:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Tequil napisał(a):
najlepszą alternatywą jest program koszt po znajomości 1000zł w www.ttc.pl u daniela w krakowie, ze 110 ostatnio w octawce zrobili 140KM i 285Nm i bez basultnie żadnego dymienia, pamiętacj, że dym=zły program (tj. za dużo paliwaka etc.) front itercooler (większy) to koszt ca. 2000zł w compsport.pl i wtedy to dopiero może jeszcze podciągnąć ze 110 na 155KM i ca. 310-320Nm, mój brat ma tak w Yarisku i ma z 75KM i 170Nm teraz 105KM i 255Nm :D :D :D


chłopie co ty w ogole mowisz jaki dym jaki zły program a te 285 Nm to cos mało ja mam z 1z-a tyle i 112 kucy na lajtowym programie (poparte wykresem na hamowni)i tez bez absolutnie zadnego dymienia a jak bym go jeszcze podkrecil co moge zrobic w kazdej chwili to bedzie wiecej i bedzie juz dymic i nie ma na to bata i co nie oznacza ze program bedzie zle napisany(co tak naprawde jest niescisłoscia bo tego sie nie pisze tylko wprowadza sie inne parametry map lub gotowe mapy) a co do silnika 1.9 to to nie jest taki muł jak piszecie a po chipsie bedzie juz naprawde miodzio polecane silniki to 1.9 AFN lub Pd 130 KM(180 po chipsie i ok 400 Nm- milo nie ?)

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 12:46:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
stawsz napisał(a):
a co do silnika 1.9 to to nie jest taki muł jak piszecie a po chipsie bedzie juz naprawde miodzio polecane silniki to 1.9 AFN lub Pd 130 KM(180 po chipsie i ok 400 Nm- milo nie ?)


wtedy nalezy juz troche gratow wymienic, chociazby IC.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 13:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 08:51:05
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
stawsz-tak jak ci odpisał Lukasik co tych 180KM na samym chipie ze 130KM :D jak chcesz 180KM to już bez ingerencji w IC i turbinke od 150KM raczej się nie obejdzie, poza tym możesz i na ciut ponad 200KM lecz poza ww. i bez zmian w wydechu i wałkach np. Grundlera się nie obejdzie
poza tym 285Nm masz racje, że to mało, ale jak właściciel chce bardzo bezpiecznie to mu i to wystarczyło w tym momencie, poza tym uszczegółowiłem co do tego"dym=zły program" czyli za dużo paliwka etc. poza tym nie robimy autek na wyścigi lecz na street. Zawsze milej wygląda jak masz diesla i ci nie dymi i objeżdżasz benzynki. Napisałem tak dla uszczegółowienia :peace:

_________________
.: A6 2.5TDi V6 AKN quattro '99 .:. Black Pearl :.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 13:30:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 02:04:04
Posty: 77
Lokalizacja: Kielce
hmm, zacznijmy od tego chodzi tu o A4 B5, a tam nie bylo 1.9tdi 130KM PD, a szkoda :(.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 15:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 15:14:37
Posty: 193
Lokalizacja: piaseczno
ja mam A4 AFN TDI 110 KM bez virusa jeszcze (116KM na hamowni) i kolega ma A6 2.8 V6 i po miescie to srednio mi odchodzil, to samo po trasie do 180 bo potem diesel staje a V6 jedzie dalej, jak by byla 6 to bym powalczyl. Mysle wiec ze spoko mozesz sie przesiasc na 1.9TDI - virusik i zobaczysz ze pokochasz turbo i moment klepiacy po plecach i wieciej nic innego nie kupisz :)

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4] Czy 2,5tdi to naprawdę studnia bez dna?
PostNapisane: 01.wrz.2005 17:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pasikonik napisał(a):
Witam,

Tydzień zaczął się fatalnie, skończyła się dla mnie era B4 2,8 Q. Od jazdy 14 letnim escortem mam już rozstrój nerwowy, więc gorączkowo szukam A4 Avant Quattro w dieslu.
Znalazłem full wypas 1999 2,5 v6 tdi z przebiegiem 120kkm. Daleko do domu , ale juz pakowalem walizki gdy cos mnie podkusilo zeby porozmawiac z moim mechanikiem.
A ten zaparł się jak wół i mówi żeby broń boże tego nie brać. Że na dzień dobry za rozrząd skasuje mnie na 4500 PLN. Że konstrukcja niezbyt udana, że z częściami kłopot. Jednym słowem niemalże rozkazał mi szukać 1,9 tdi.
Wczoraj cały wieczór grzebałem w forum no i mętlik się tylko powiększył.
Mam w sumie proste pytanie czy jak przesiądę się z benzyny V6 2,8 na
1,9tdi to wyleczę się z bólu po stracie, czy tylko frustracja wzrośnie.
I drugie do użytkowników v6 2,5 tdi czy ten silnik zawiózł was na skraj ruiny finansowej?

Wesprzyjcie mnie bo cienko ze mną

proponuje 1.9 TDI PD 130 kucy..
ZA :
-ekonomia (mniej pali)
-tanszy w eksploatacji (serwis)
-lzejszy silnik (lżejszy samochod)
-ogromne mozliosci rozwoju silnika (od programu po mechaniike- za rozsadne pieniadze)

ZA : (dot silnika 2.5 TDI)
-...................... brak ...............
- no moze dzwiek ......... ale czy warto ???
wybor nalezy do Ciebie.........
:peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 17:53:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Miałem nie tak dawno ten sam dylemat, Audi w dieslu za ok. 40 kzł?
A4 ale tylko po lifcie lub A6. Miałem możliwosć kupienia A6 2.5 TDI '98 przebieg trochę ponad 210 kkm, jednak nie kupiłem udało mi się znalesc A4 1.9 TDI 115 KM '00 i powiem szczerze, że nie załuję niecałe 130 kkm do końca servisowane przebieg oryginał i jeszcze dużo kasy zostało

Jeżdziłem A6 z slnikiem 2,5 TDI 150 KM i powiem szczerze, że na kolana nie powala, (w A4 efekt byłby lepszy) owszem jak dostanie cugu powyżej 2000 obrotów to jedzie przyjemnie, ale najpiękniejszy jest dla mnie dzięk tego silnika. W A4 115 PD ciągnie od dołu i w chwili gdzie 2.5 zaczyna ten już prawie kończy. Nigdy nie jeżdziłem A4 2.8 nie wiem jak idzie,
ale jezeli ta A4 ma FAKTYCZNIE 120 tyś to jest warto pod warunkiem ze delikatnie "zaczipujesz"

Koszty wymiany rozrządu podane przez kogoś na poziomie 4.500 pln wydają sie mocno zawyżone, znajomy zmiescił się z wymianą kierownic w turbo w 2.000 pln, oczywiście nie w serwisie, ale u solidnego mechanika. Pozostaje jeszcze aspekt oszczedności, myslę ze 1.9 TDI nawet po wirusie
jest autem cały czas uszczędnym natomiast 2.5 w mieście 10 (?) chyba wezmie.

Na pytanie u znanego tunera co moze mi zaproponowac do mojego silnika, pod warunkiem żeby nie było "batorego" zaproponował mi 145 KM i 350 - 360 niutków (285 obecnie)
to mówi samo za siebie banan na twarzy
Jeszcze jedno co do usterkowości silników tych 2.5 to słyszy się głównie co komu padło i dlaczego tak szybko, tylko nikt nie mówi o prawdziwych przebiegach, i o tych tysiącach samochodów które dobrze eksploatowane jeżdzą bardzo długo. :)
Jest to tylko moja opinia nie żadna sugestia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 20:36:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2003 14:34:59
Posty: 41
Lokalizacja: Siedlce/Biała Podlaska
no i wkońcu ja zasięgnołem języka u ludzi którzy korzystają z A4-A6 1,9-2,5 TDI i szczerze powiedziawszy wszyscy stwierdzili jedno jak się dba o auto to spoko i tyle, tylko jakoś każdy mowił mankamencie aluminiowego zawieszenia :( a co wy na to ????

_________________
Audi 100 C4 2,6 V6 quattro Avant `94 sprzedane,
A6 2,5 TDI Avant `95 sprzedane, obecnie A6 2,5 TDI + chip Avant `97 //// wszystko sprzedane ////


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 20:47:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
rafski napisał(a):
no i wkońcu ja zasięgnołem języka u ludzi którzy korzystają z A4-A6 1,9-2,5 TDI i szczerze powiedziawszy wszyscy stwierdzili jedno jak się dba o auto to spoko i tyle, tylko jakoś każdy mowił mankamencie aluminiowego zawieszenia :( a co wy na to ????

tu jest sporo.......
-> http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... awieszenie

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: