.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 21:06:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: powietrze w przewodzie
PostNapisane: 21.maja.2005 22:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2005 00:51:21
Posty: 2
Lokalizacja: Gdańsk
Mam pytanie do bardziej doświadczonych ode mnie kolegów posiadających samochody z silnikami TDI. Czy jest to normalne, że w czasie zwiększania obrotów silnika w przewodzie doprowadzającym paliwo z filtra do pompy wtryskowej pojawiają sie dość duże pęcherze powietrza? Jeśli nie jest to normalne to czym może być spowodowane? Czy pompa wtryskowa również trochę zasysa paliwo czy tylko pracuje na nadciśnieniu wytworzonym przez pompę paliwa? Dodam, że silnik ostatnio dość często przerywa na ułamek sekundy i wchodzi w tryb awaryjny (tak mi podpowiedziano, miga kontrolka z symbolem świecy żarowej). Dziś jeszcze doszła wyraźna utrata mocy po krótkiej jeździe, do czasu wyłączenia i ponownego włączenia silnika. Proszę o radę.
:zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 22:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
elo,

dość duże to kwestia patrzącego... normalnie lecą tam sobie pęcherzyki i nic w tym wielkiego, problem zaczyna sie gdy to przypomina bardziej
otwarta wode sodową mocno gazowaną...

pompa wtryskowa ssie paliwo - nie ma pompy paliwa w baku

tryb awaryjny charakteryzuje sie spadkiem mocy az do wylaczenia
i ponownego wlaczenia anie krotkir przerwy bo to moze byc cos
innego od immobilizera do pompy wtrsykowej

jaki masz silnik?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 23:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Z tego co mi się wydaje... to w układzie paliwowym nie ma miejsca na powietrze i nie powinno w nim go być... Jeśli znajduje się tam powietrze to trzeba odpowietrzyć układ paliwowy!!!
A zapowietrzyc sie mógł np. w momencie kiedy zabrakło Ci paliwa... Jak diesel gaśnie... to nie wolno kręcić... ;-) ja się o tym przekonałem.... i już nigdy nie jeżdże na "resztkach" rezerwy :) hhehehehe....POZDRAWIAM

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 09:04:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
układ paliwowy przynajmniej w 1Z odpiwterza sie sam
przeternowalem to wiele razy

a kilka babelkow w przewodach to na prawde nic wielkiego
obserowowalem to w wielu 1Zach i chodziły jak trza

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 09:35:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ponoc przewod powrotu paliwa przy filtrze paliwa mozebyc zle uszczelniony i tamtedy zasysa powietrze

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: powietrze w przewodzie
PostNapisane: 22.maja.2005 10:45:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
berni napisał(a):
Mam pytanie do bardziej doświadczonych ode mnie kolegów posiadających samochody z silnikami TDI. Czy jest to normalne, że w czasie zwiększania obrotów silnika w przewodzie doprowadzającym paliwo z filtra do pompy wtryskowej pojawiają sie dość duże pęcherze powietrza? Jeśli nie jest to normalne to czym może być spowodowane? Czy pompa wtryskowa również trochę zasysa paliwo czy tylko pracuje na nadciśnieniu wytworzonym przez pompę paliwa? Dodam, że silnik ostatnio dość często przerywa na ułamek sekundy i wchodzi w tryb awaryjny (tak mi podpowiedziano, miga kontrolka z symbolem świecy żarowej). Dziś jeszcze doszła wyraźna utrata mocy po krótkiej jeździe, do czasu wyłączenia i ponownego włączenia silnika. Proszę o radę.
:zly:

Niewielkie pecherzyki sa dopuszczalne , ale duza ich ilosc zdecydowanie nie!
Twoje objawy wskazują na nieszczelność układu paliwowego w kierunku do pompy wtryskowej. W związku z tym sprawdź czy w okolicach wężyków paliwowych nie ma rozszczelnień , przetarć itp.
Sugeruję również sprawdzenie stanu filtra paliwa, i ew. wymianę jeśli dawno był nie zmieniany.
Niemniej niezaleznie sugeruję diagnostykę VAG`iem lub VAS`em, bo tryb awaryjny to już bardzo niepokojąca sprawa ... :|

@ Hans: gdyby na powrocie sie rozszczelniło to lałoby się paliwo, nie dalej jak tydzień temu przetarł mi się powód na powrocie tuz przed filtrem i lało sie paliwo aż w kabinie czułem. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 10:54:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mi chodzi o ten przewod ktory pionwo z gowy wchodzi do filtra i jest docisniety zawleczka ... na tej zlaczce jest uszczelka i o to mi chodzilo i tamtewdy wcale nie musi sie lac , widzialem juz cos takiego dlatego opisalem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 11:08:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
mi chodzi o ten przewod ktory pionwo z gowy wchodzi do filtra i jest docisniety zawleczka ... na tej zlaczce jest uszczelka i o to mi chodzilo i tamtewdy wcale nie musi sie lac , widzialem juz cos takiego dlatego opisalem

Dziwne jest to co piszesz, przeciez na powrocie masz cisnienie a nie podcisnienie paliwa , wiec powinno sie lac ... :?:
Tak bylo u mnie pare razy, na zasilaniu jak sie przetarlo nie cieklo tylko w wezu byly banki powietrza, natomiast na powrocie zawsze sie lalo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 11:57:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
hans napisał(a):
mi chodzi o ten przewod ktory pionwo z gowy wchodzi do filtra i jest docisniety zawleczka ... na tej zlaczce jest uszczelka i o to mi chodzilo i tamtewdy wcale nie musi sie lac , widzialem juz cos takiego dlatego opisalem

Dziwne jest to co piszesz, przeciez na powrocie masz cisnienie a nie podcisnienie paliwa , wiec powinno sie lac ... :?:
Tak bylo u mnie pare razy, na zasilaniu jak sie przetarlo nie cieklo tylko w wezu byly banki powietrza, natomiast na powrocie zawsze sie lalo.


niekoniecznie cisnienie - tam paliwko moze byc ciagniete poprzez
podcisnienie z filtra...


ale ja na miejscu kolegi z filtrem bym nic nie robil chyba ze akurat
zmienia plyny i filtry

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 11:35:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Ja u siebie też zaóważyłem powietrze w przewodzie.
Jak silnik ciepły niema nic ani jednego oczka.
Podczas pracy też.
Rano albo jak postoi pare godzin też czysto;
jednak kiedy lekko poruszam przewodem paliwowym idącym do pompy blisko (przy samej pompie) to widze uciekające bombelki i tak przez ok 30-60 sek. Potem przestaje. Jakby całe nagromadzone powietrze uszło i zebrało sie w przewodzie kolo filtra ( które zreszta widac w przewodzie).
Czy mam nieszczelną pompę? Bo przwód raczej OK.
Jak się troche nagrzeje niepuszcza ani jednego bombelka.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 15:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2005 09:03:06
Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
U mnie to samo. Na dolocie do pompy wtryskowej małe bombelki. NA początku myślałem że zasysa coś. Wymieniłem filtr paliwa, przewody, zaciski. Problem został. Raczej nie jest to problemem bo auto pracuje bez problemów.

_________________
Audi B4 1.9 TDI, 1994 rok - standard


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Powietrze w przewodzie
PostNapisane: 09.wrz.2005 21:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Jeżeli są nieszczelności na przewodach przed pompką to silnik powinien się zapowietrzyć lub nie równo pracować. Natomiast jeżeli są nieszczelności na powrocie paliwa do zbiornika to objawy są tylko takie, że paliwo się leje a silnik pracuje prawidłowo. A może nie jest to powietrze tylko jakiś składnik oleju npędowego np. parafina i jak się silnik rozgrzewa to bombelki znikają.
Nara.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2005 07:44:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Cytuj:
Jeżeli są nieszczelności na przewodach przed pompką to silnik powinien się zapowietrzyć lub nie równo pracować.


No umnie te bombelki widze jak samochod dluzszy czas postai i przy po odpaleniu rzuca silnikiem co 2-3 sek. Przez jakies 2 minuty potem jest juz normalnie. No i dymi na bialo.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2005 23:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Rafaello napisał(a):
Cytuj:
Jeżeli są nieszczelności na przewodach przed pompką to silnik powinien się zapowietrzyć lub nie równo pracować.

po odpaleniu rzuca silnikiem co 2-3 sek. Przez jakies 2 minuty potem jest juz normalnie. No i dymi na bialo.


jak to co opisałeś dzieję się przy temp zewnętrznej większej niż minus 10
stopni to czym prędzej udaj się na diagnozę VAGiem albo sprzedaj
to auto byle nie klubowiczowi!!!!!

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 21:18:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
skoro radzisz pozbyc się autka to znaczy że podejżewasz jakąś poważniejszą usterkę. Możesz powiedzieć dokładnie naco to wygląda?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: