.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 15:41:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wydech S4 2.2T
PostNapisane: 04.wrz.2005 23:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Witam mam pytanie czy da mi coś wyjęcie katalizatorów , pierwszego tłumika i zostawić tylko ostatni.

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 05:57:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak ... silnik zacznie oddychac i powinienes odczuc poprawe w gornym zakresie obrotow. najlepiej jakbys wogole caly wydech zamienil na rure 2,5" i tylko zostawil koncowy tlumik. efekt murowany :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 12:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
siem podepne - czy po wywaleniu katów nalezy zmienić sondę?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 12:25:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ja niemam katów i sonde mam orginał niewiem tak dokładnie ale chyba to niema wpływu na prace silnika ponieważ ja sonde mam zaraz za kolektorem a potem były katy

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 12:34:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie nie trzeba zmienić sondy. Przeciez jest jedna. Wystarczy jeden końcowy tłumik.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 15:53:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Leo napisał(a):
nie nie trzeba zmienić sondy. Przeciez jest jedna. Wystarczy jeden końcowy tłumik.


wiem że jedna ale sie troche wydech odtyka co powoduje zmiane
temp spalin w miejscu sondy

tak tylko pytałem, jak nie trzeba to nie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 16:02:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Maciek jak chcesz to mam namiar na wydech od turbo za dobre pieniądze.

pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 21:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
DeS napisał(a):
Maciek jak chcesz to mam namiar na wydech od turbo za dobre pieniądze.

pozdrawiam


ori?
nierdzewka?

jakby jeszcze był kolektor z RS2 to chetnie :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 21:50:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
maciu napisał(a):
jakby jeszcze był kolektor z RS2 to chetnie :P


nie Ty jeden!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2005 22:51:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie no mam na myśli wydech 2.5 cala od turbo do końca offcoss z nierdzewki.. cena poniżej 1500 zł.

pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 10:38:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czy jest sens wycinac srodkowy tłumik?? Przeciez jest on przelotowy, tak samo zresztą jak końcowy. Wchodzi do niego rura/rury i leci przez cala dlugosc, tylko sa w niej nawiercone dziurki. czy te tlumiki hamują(utrudniają przepływ) w jakiś sposób spaliny? w jakim stopniu?

Rozumiem, że katalizatory blokują spaliny, ale tlumiki przelotowe to w duzoo mniejszym stopniu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 13:30:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Juz sie przejechalem tym S4, bez katow i srodkowego tlumika i...
musze powiedziec, ze jak na moje receptory to samochodzik zyskał troche wigoru.

Po pierwsze, mam wrazenie ze po depnieciu w pedal gazu przy mniejszych obrotach turbosprezarka szybciej nabija cisnienie. Moge powiedziec, ze przy starcie z 2giego biegu z malych obrotow (powiedzmy 1000) wystrzał nastepuje niewiele ponad 2500obr(2600-2700), wczesniej bylo to jakies 100-200obr pozniej (2800-2900).

Ogolnie stwarza wrazenie, ze po depnieciu szybciej nagniata w plecy:) to chyba bierze sie stąd ze spalinki szybciej przelatują przez turbinke i ją rozpędzają bo nie są dalej blokowane, glownie przez katy.

Poza tym, szybciej zamyka obrotomierz :D tzn powyzej okolo 4,5tys obrotow jest żwawszy:)

Nie moge określić wymiaru tych zjawisk, ale napisze, ze jest to odczuwalne, na zlocie dokonamy pomiarów:)

Jesli chodzi o głośność, to np na wolnych obrotach jest cichutki, praktycznie jak z tlumikiem sr i katem. W srodku przy "normalnej"/spokojnej jezdzie jest komfortowo i nie ma zadnego wycia i wibracji itp. To pewnie zasluga bardzo dobrego wytłumienia samochodu.

Jak sie wstawia buta to juz mozna cieszyć ucho :D Do uszu dobiega przyjemny dzwięk, rasowego R5 turbo :D miód. z zewnątrz jest jeszcze fajniej, z tyłu z wydechu słychać taką jakby "chrypkę" która ciągnie sie aż do końca obrotów :diabel: coś delikatnie ala WRC. To trzeba usłyszeć. Takie dzwięki to chyba tylko R5 turbo potrafią wydawać :D

Ogolnie polecam zabieg usuniecia katów i srodkowego tlumika w silniku turbo. Jesli reszta wydechu jest szczelna to jest żwawiej i przyjemniej dla ucha.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 17:06:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Twoje spostrzeżenia potwierdzają teorię i praktykę stosowaną od bez mała 20 lat ;) Doładowanie po wycięciu katów i tłumika potrafi skoczyć nawet o 0.15 bara w górę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 20:09:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
DeS napisał(a):
Maciek jak chcesz to mam namiar na wydech od turbo za dobre pieniądze.

pozdrawiam


tak się cały czas zastanawiam czy w seryjnym aucie ma to sens... ma?

jaka średnica? jedna rura?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 20:59:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Polecam 2.5 cala bez zbędnych zawijasów i innych kolanek. Jak coś to PW.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 22:20:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Leo napisał(a):
Twoje spostrzeżenia potwierdzają teorię i praktykę stosowaną od bez mała 20 lat ;) Doładowanie po wycięciu katów i tłumika potrafi skoczyć nawet o 0.15 bara w górę.


zauwazylem ze szybciej wbija cisnienie. ale maksymalne pozostalo bez zmian, bo z tego co sie orientuje to jest kontrolowane elektronicznie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: