.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 07:21:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 TDI a opał i "pielęgnacja turbiny" :)
PostNapisane: 27.wrz.2005 17:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Temat opału w B4 TDI ( i podobnych) - wiele pytań pojawiających się na forum i niewiele odpowiedzi. Postanowiłem więc sprawdzić to na własnej skórze i w lipcu tego roku

zalałem pierwszy bak do pełna redbullem. W tej chwili jestem po 4 baku paliwa (Ekoterm z pewnego źródła) i zaobserwowałem co następuje:
- ewidentny spadek zuzycia paliwa przy zachowaniu mojego stylu jazdy (kto mnie zna ten wie :D :P ) , zuzycie paliwa spadlo o ok 0,5 w miescie do 0,7 litra w trasie.

Nastapil wyraźny wzrost dynamiki auta , ale jednoczesnie zauwazyłem że silnik pracuje bardziej twardo. Efekt finansowy jest równiez mocno odczuwalny ( 1,2 zł na litrze w

dół). Negatywnych skutków w postaci szarpania i innych nie zauważyłem. Muszę dodać że chwilowe awarie nastawnika objawiające się falowaniem wolnych obrotów (zdarzalo mi się

to 2 razy w miesiącu) praktycznie zniknęły i od czasu zalania OO pojawily sie tylko raz jakies 100 km po pierwszym baku OO, a później już w ogóle ustały.
Z czystym sumieniem więc mogę odpowiedzieć że na razie wszystko jest ok i oby tak dalej.

Temat nr.2 postanowiłem opisać, ponieważ jeżdząc moim TDI zauważałem że od czasu do czasu notuję spadek a innym razem wyraźny wzrost mocy i momentu w mojej Niuni. Przypadek

chciał że wzrost zawsze następował albo po zlotach , gdzie zazwyczaj auto było poddawane ostrym testom na prostych lub na torze oraz po długich trasach, gdzie również jazda

na wysokich obrotach nie należała do rzadkości.
Otóż zgodnie z tym co czytałem na kilku forach dotyczacych tematyki silników TDI, tzw kierownica spalin w turbinie, czyli kanał odpowiedzialny za przepływ powietrza

napedzającego wirnik turbiny, z czasem zachodzi nagarem ze spalin i w ten sposób skutecznie ogranicza zdolność napędowa układu turbiny czyli po ludzku mówiąc - ogranicza

dopływ czynnika napędowego jakim sa gazy wylotowe i dlatego turbinka kręci się wolniej co odczuwamy jako spadek mocy.
W/w niegogodność można usunąć mechanicznie czyszczac kanał z nagaru (co wymaga rozmontowania ukladu turbo-kolektor) lub ... :diabel: we własnym zakresie.

Po zlocie w Warszawie gdy zakończyłem przejazdy na torze , gdzie non-stop predkosc obrotowa silnika oscylowala w zakresie 4500-5100 rpm zauwazylem niemal natychcmiast

poprawe dynamiki. Wracajac z Warszawy do domu na Gierkówce bez zadnych problemow przyspieszalem w krotkim czasie do 180 km/h, a w tej chwili jazda po miescie jest jeszcze

przyjemniejsza poniewaz silnik bardzo mocno ciągnie już od dołu.Turbodziura tez wydaje sie nieco mniejsza i mnej dokuczliwa.
Takie sytuacje mialy miejsce po kazdym z ostatnich zlotow i dopiero teraz skojarzylem ten fakt.
Malo tego - zauwazylem ze okopcenie końcówek rur wydechu po powrocie z Warszawy praktycznie znikneło, i ustalilo sie na poziomie sprzed kilku miesiecy, kiedy to

postanowilem pojeździć nieco spokojniej.
Moja konkluzja w tym temacie jest jednoznaczna i pokazuje ze silnik TDI potrzebuje od czasu do czasu mocnego akcentu z nastawieniem na prawą nogę i aby pracował prawidłowo

po prostu musi zostac oczyszczony z nagarów w układzie napędowym turbosprężarki.
Mam nadzieję że moje spostrzezenia będą przydatne zwłaszcza dla nowych użytkowników silnika 1Z oraz pochodnych.

pozdro

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 17:36:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
z tym ozywieniem po nieco wiekszym palowaniu zgadzam sie w 100% - moje odczucia w 1Zecie i AELu sa podobne.
gorsze osiagi w porownaniu OO vs. ON wiazalbym z kiepska jakoscia tego drugiego na naszych stacjach.
ciekaw jestem kiedy przetestujesz frytkownice ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 18:26:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
szwagier jeździ passatem 1.9 D ma przejechane 400 tys km w tym 40 tys na opale opał z pewnego zródła bo i chate ma na opał. Jak narazie samochód chodzi nie ma żądnej różnicy poza osiągami oczywiście na +. Raz jakoś miałem go podwięść bo zapił wsiadam i od razu czyć różnicę inne auto. Na ON na 2 biegu wyciągał 60 km teraz na opale ok 75 km ;) . Tyle że nie ma turbo i niczym się nie przejmuje i jeździ a paska ma od nowości '92 r. Wujaszek do ciągnika leje i mówi że inna bajka.

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:34:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
i to do momentu kiedy takich "naukowców" Policja nie zatrzyma a wtedy będzie wesoło :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:44:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
...jednym słowem hameryki nie odkryłeś :P

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 21:44:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
ciekaw jestem kiedy przetestujesz frytkownice ;-)

Zrobie to po załozeniu nowych wtrysków :D.Niemniej jeśli chodzi o frytkownicę to z paru źródeł dowiedziałem się że silnik wycisza się , jest lepiej smarowany a dynamika pozostaje bez zmian. Na razie szukam taniego źródełka wtrysków oryginalnych 1Z`towskich :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 22:49:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wychodzi na to ze idealnym paliwem bedzie mieszanka opalu i jadalnego :):
przydalyby sie do tego pomiary na hamowni na kazdym paliwie i roznych mieszankach oraz analiza stanu silnika i osprzetu po okreslonym przebiegu.
poswiecisz swojego 1Zeciora badaniom ku chwale Rudolfa? ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 19:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
poswiecisz swojego 1Zeciora badaniom ku chwale Rudolfa? ;-)

Caly czas poswiecam. Ku chwale traktorów :P
Kle,kle,kle

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Oranżada
PostNapisane: 28.wrz.2005 21:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 13:50:39
Posty: 44
Lokalizacja: ..::: Poznań :::..
Auto: A6 C5 2.4 '97
Heloł!

Niestety, eksploatacja silnika wysokoprężnego na OO nie pozostaje bez wpływu na jego trwałość. OO jest bardziej "suchy" niż ON, na co wrażliwa jest Twoja pompa wtryskowa i to ona powie w pewnym momencie "dosyć". O ile silniki wolnossące, oraz starej generacji turbodiesle potrafią znoisić oranżadę bez jęknięcia (vide mietek W123 2.4 D na taxi - na OO przekulane z 300.000km, całkowity przebieg nieznany, ale auto z 1984 roku, więc pewnie z milion km, lata i nic), o tyle tdi, tds-y i inne takie są dość wrażliwe na oranżadę. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż ON jest przystosowany do spalania pod ciśnieniem panującym w układzie wtryskowym, za to OO pod ciśnieniem atmosferycznym. Myslę że OO w vw silniku 1.9tdi to nie jest najlepszy pomysł na dłuższą metę. Oczywiście jedno czy nawet kilka zalań OO nie zaszkodzi, ale ciągła eksploatacja może być zabójcza dla pompy wtryskowej. Co do jakości ON - na jakich stacjach tankujesz ??

Pozdro

_________________
Audi: chwilowo brak
Hulajnoga: www.zrx1100.prv.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2005 08:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2003 10:31:43
Posty: 29
Lokalizacja: jaworzno
polecam wątek na temat OO, trochę długi ale najlepiej zwrócić uwagę na wypowiedzi użytkownika Jasiek Smok http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

_________________
Audi A6 C4 AVANT TDI QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2005 09:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
basket jak ty jeździsz ze ci turbina zarosła :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 21:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
maciu napisał(a):
basket jak ty jeździsz ze ci turbina zarosła :P

g:D g:P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Oranżada
PostNapisane: 04.paź.2005 21:16:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tony Cash napisał(a):
Co do jakości ON - na jakich stacjach tankujesz ??

Pozdro

Głównie Statoil, Jet i Orlen. Ale zadna mnie nie zadowoliła, dopiero OO. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 08:03:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cytuj:
Ale zadna mnie nie zadowoliła

Czy dobrze rozumiem, że masz na myśli panią za ladą na stacji :?:
Lepiej samemu zadowalać się olejem.....no coż....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 08:24:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
tusiek napisał(a):
polecam wątek na temat OO, trochę długi ale najlepiej zwrócić uwagę na wypowiedzi użytkownika Jasiek Smok http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

Ciekawe pozostaje tylko rower :/

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 23:18:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Cytuj:
Ale zadna mnie nie zadowoliła

Czy dobrze rozumiem, że masz na myśli panią za ladą na stacji :?:
Lepiej samemu zadowalać się olejem.....no coż....

mam wysokie wymagania :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2005 10:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 15:25:51
Posty: 43
Lokalizacja: sosnowiec
Ja mam 1Z-eta i od kiedy kupiłem,mam ją od maja i cały czas kursuje na OO.Dolewam mixolu i jest wszystko OK.Teraz troche pompa zaczeła wydawać metaliczny stuk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2005 11:19:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ogi napisał(a):
Ja mam 1Z-eta i od kiedy kupiłem,mam ją od maja i cały czas kursuje na OO.Dolewam mixolu i jest wszystko OK.Teraz troche pompa zaczeła wydawać metaliczny stuk.

Nie lej mixolu bo porozwalasz sobie wtryski. Mixol jest do smarowania 2-suwów a nie 4-taktowego TDI.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: