.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lip.2025 17:08:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 07:55:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Panowie, chcecie mi wmówić, że w AUDI nie ma przekaźników od świateł mijania i wszystko wisi na przełączniku w kierownicy? To jakiś absurd! Nawet w najstarszych wersjach Poloneza był. Przecież mamy tu doczynienia z prądem prawie 10A! To mała zgrzewarka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 08:54:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
To nie wmawianie, to fakt. :) Choć fakt też jest taki, że te styki są bardzo solidne. Ale czasem po kilkunastu latach eksploatacji zdarza się, że znikają światła mijania bo styk w przełączniku lekko się obniża w plastiku - wiem bo w B3 to przerabiałem. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 10:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
BBart napisał(a):
Panowie, chcecie mi wmówić, że w AUDI nie ma przekaźników od świateł mijania i wszystko wisi na przełączniku w kierownicy? To jakiś absurd! Nawet w najstarszych wersjach Poloneza był. Przecież mamy tu doczynienia z prądem prawie 10A! To mała zgrzewarka.

Po co wmawiać - spójrz na schematy. Dodatkowo zobacz, jakie są przekroje przewodów :!:
U mnie po włączeniu świateł drogowych (4 żarówki) płynie prąd rzędu 20A...
A tak na marginesie: kto powiedział, że Audi ma dobrze zaprojektowaną instalację elektryczą? :)

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 10:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam, trochę "zjadę z tematu. To może Panowie trochę poprawić fabrykę i dołożyć ze dwa przekaźniczki. W sumie roboty niewiele, a w przyszłości można uniknąć niespodziewajek :diabel: .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 11:38:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Cytuj:
A tak na marginesie: kto powiedział, że Audi ma dobrze zaprojektowaną instalację elektryczą? :)


Jestem w szoku. Rozumiem kitajce ale Niemcy?

Swoją drogą pooglądam dokładnie przekaźniki w moim B4 bo jak nie zobaczę to nie uwierzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 11:45:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Powiadacie, że w B3 zamontowanie przekaźnika poprawia jasność świateł? W takim razie +- o ile %? Jeśli wydaje Wam się, że np o 50%, to uważajcie, bo przecież to zwiększenie jasności spowodowane jest zwiększeniem prądu, a jak większy prąd, to i temperatura żarówek będzie większa. Pewnie nikt nie sprawdzał, czy się nie przegrzewa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 11:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
To jest złe stwierdzenie - zamontowanie przekaźnika "naprawia" jakość świateł. Minimalizuje spadek napięcia przez co oczywiście wymusza większy prąd ale jest to prąd znamionowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 12:07:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Przekaźniki mam od dawna, ale żeby 'poprawić fabrykę' trzeba troszkę więcej pracy przy instalacji.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 12:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
No, no, faktycznie jakby nie liczyć to przy prądzie stałym mamy P=2x55W +2x5W=120W co przy napięciu 12v daje równo 10A. Myślę że wyeliminowanie rezystancji jednego styku nie podniesie napięcia do jakiejś niebezpiecznej wartości bo przecież wyżej prądnicy nie podskoczysz. Poza tym wielu stosuje żarówki 100W a na Allegro jest nawet jeden śmiałek co oferuje żarówki 140W twierdząc że nic się nie będzie przegrzewało. To by dawało już razem z tylnymi 290W i prąd rzędu 24A :)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 12:09:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Prąd znamionowy płynie przez obwód przygotowany przez fabrykę. Zatem, jeśli u kogoś zwarcie na zasadzie bypass przełącznika w pająku cokolwiek poprawia, znaczy, że ma styki w nim brudne, zaśniedziałe, lub po prostu zużyte. Panowie, ktoś przecież nad tą instalacją myślał, nie? Czyżby aż tak grubo się pomylił? Ja mam 15-to letnią B3-kę, na jasność świateł nie narzekam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 12:31:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Panowie tylko pisząc o przekaźnikach nie miałem na myśli poprawianie świateł (jeśli instalacja jest ok. to praktycznie nic to nie zmieni), a zabezpieczenie styków przełącznika przed wypaleniem :peace: .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 12:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
sadki napisał(a):
Powiadacie, że w B3 zamontowanie przekaźnika poprawia jasność świateł? W takim razie +- o ile %?

To zależy od tego, o ile zmniejszy się spadek napięcia, a to od stanu przełącznika (i nie tylko). Mierzymy napięcie na żarówce przed przeróbką i po przeróbce. Zależność napięcie/jasność (a właściwie strumień) nie jest jak 1:1, więc musimy skorzystać z jakiegoś wykresu, np. : Wykres
Poza tym jasność to nie wszystko - jeśli temperatura barwowa światła zwiększa się i zbliża do świałla naturalnego, to przy tej samej jasności widzimy lepiej.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 12:55:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy braliście pod uwagę, że aby poprawić sprawność na drodze:
akumulator-przekaźnik-żarówka-masa, wartoby również zmniejszyć opory między żarówką a masą? Mało rezania, a opór można znacznie zredukować.

Przy okazji: Jeśli zasilacie żarówki z przekażnika, a nie z przełącznika (pisząc jakośtak w dużym skrócie), to czy między akumulator a przekaźnik pakujecie dodatkową oprawkę na bezpiecznik?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 12:58:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Pokuszę się o małe podsumowanie tematu: to, co widzimy na drodze, zależy od:
- czystości reflektorów
- jakości styków (zarówno w pająku, jak i przekaźnika)
- jakości instalacji (im grubsze przewody, tym lepiej)
- samych żarówek.

Intuicyjnie oczywistym jest, że trwałość żarówek zależy od podanego napięcia, czyli jak będziemy mieli lepsze napięcie, tym krócej będą świecić (he he he, pytanie, czy zauważymy tą różnicę?). Trwałość luster w reflektorze zależy od temperatury, więc jeśli przesadzimy z mocą żarówek - pójdziemy w koszty.

Na koniec przpomnienie: im mocniej świecisz przed sobą, tym bardziej oślepiasz jadących z naprzeciwka. Pamiętajmy o tym, bo kwestia bezpieczeństwa bla bla bla...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 13:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Bzdury:

- Im mocniej świecisz przed sobą, tym bardziej oślepiasz jadących z naprzeciwka???
- To zależy przede wszystkim od ustawienia wysokości świateł!!!

- jak będziemy mieli lepsze napięcie, tym krócej będą świecić???
- w instalacji samochodowej nie ma to znaczenia, za uszkodzenia żarówek odpowiadają zwłaszcza drgania!

a poza tym , to się nie czepiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 14:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
cygaro-avant napisał(a):
Przy okazji: Jeśli zasilacie żarówki z przekażnika, a nie z przełącznika (pisząc jakośtak w dużym skrócie), to czy między akumulator a przekaźnik pakujecie dodatkową oprawkę na bezpiecznik?

Moim zdaniem należy wstawić dodatkowy bezpiecznik, jeśli bierzemy zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Oczywiście za przekaźnikiem każdy z obwodów musi mieć swój oddzielny bezpiecznik - oryginalny lub dołożony, w zależności od sposobu przeróbki.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 14:12:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
BBart napisał(a):
- Im mocniej świecisz przed sobą, tym bardziej oślepiasz jadących z naprzeciwka???
- To zależy przede wszystkim od ustawienia wysokości świateł!!!


Owszem, głównie od ustawienia. Ale niezależnie od ustawienia reflektorów, zwiększając natężenie strumienia świetlnego, wpływasz na to, co rejestrują oczy "przeciwnika" - tyle z obserwacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 14:21:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
To jest myślenie w złą stronę. To jakbyś bił żonę ale tylko bardzo lekko - więc jakby sprawy nie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 14:32:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
sadki napisał(a):
Owszem, głównie od ustawienia. Ale niezależnie od ustawienia reflektorów, zwiększając natężenie strumienia świetlnego, wpływasz na to, co rejestrują oczy "przeciwnika" - tyle z obserwacji.

Zgodzisz się jednak, że np. zużyte amortyzatory/sprężyny (szczególnie z tyłu) daleko bardziej wpływają na oślepianie? Nie mówiąc już o przypadkach załadowania bagażnika 'na maxa' i nieprzestawieniu reflektorów?
Światła mijania (dobrze ustawione) zasadniczo nie swiecą bezpośrednio w oczy, pomijając zakręty/górki/wyboje. Zresztą można pojechać do diagnosty, i 'uprzeć się' żeby zmierzył strumień w obszarze światła i cienia. Jeśli nie przekroczymy dopuszczalnej wartości, to chyba jest OK?

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 14:40:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
vezirr napisał(a):
Zgodzisz się jednak, że np. zużyte amortyzatory/sprężyny (szczególnie z tyłu) daleko bardziej wpływają na oślepianie? Nie mówiąc już o przypadkach załadowania bagażnika 'na maxa' i nieprzestawieniu reflektorów?
Światła mijania (dobrze ustawione) zasadniczo nie swiecą bezpośrednio w oczy, pomijając zakręty/górki/wyboje. Zresztą można pojechać do diagnosty, i 'uprzeć się' żeby zmierzył strumień w obszarze światła i cienia. Jeśli nie przekroczymy dopuszczalnej wartości, to chyba jest OK?


Tak, tak, zgodzę się :diabel: Akurat wszedłeś w takie drobne niuanse :):. Pamiętaj, że światła świecą w dół, a potem się od czegoś mogą odbić, np od mokrego asfaltu. Hę?
Pozatym ja w B3 nie mam regulacji wysokości świateł z kabiny, i jak mi się towarzystwo zapakuje, to aż mi czasem głupio jechać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: