Andrzej1974 napisał(a):
Witam klubowiczów.
Kupiłem VW GOLF VARIANT III 1.9 diesel (1Y) do "cięzkiej" pracy i mam kilka pytań.
Jaki olej stosować do tego motoru(minerał,półsyntetyk czy syntetyk) i jakiej firmy ,auto ma przejechane około 300 tyś (nie wiem jaki był lany)?
Co ile wymieniać olej?
Co z temperaturą cieczy chłodzącej wskaznik pokazuje około 80 C czasami 90 C na trasie nawet potrafi zejść do 75 C.
Czy to jakaś wada "wrodzona" tych silników? czy wskaznik oszukuje?
Czy w skrzyni biegów wymienić na" dzień dobry" olej a jak tak to jaki zalać?
Jak z odpalaniem 1.9 d w mrozy(auto będzie stało pod blokiem)?
Czy ten diesel (1Y) jest "wrażliwy" na jakość paliwa czy można lać "wszystko"?
Gdzie tam znajduję się termostat ,tam gdzie pompa wody??? i czy ciężko go wymienić?
I ostatnie pytanie.
Jak z "braniem" oleju silnikowego od wymiany do wymiany , jaka jest norma?
Przyznam się bez bicia że "szukaczki" nie użyłem bo naprawdę nie mam czasu praca,praca i jeszcze raz praca od rana do wieczora i prosił bym o wyrozumiałość.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam
Olejek lej taki jaki był wczesniej nalany. Jesli nie wiesz co lać , nalej półsyntetyka.
Olej wymieniaj co ok 10-12 tys km.
Ilość jaką konsumuje od wymiany nie powinna przekraczac max 1,5 litra, w zalezności od stylu jady (mój 1Y brał ok 0,3 litra na 10 tys km, przy przebiegu 185 tys km. i dość ostrej jeździe.)
Temparatura w tym silniku musi stać na 90 st C. Obstawiam zużyty termostat, który nie domyka.
Te silniki dobrze odpalają w mrozy jeśli spełnionych zostanie "10 przykazań dla diesla"-opcja"szukaj na forum" .
Miałem taki motorek w Ibizie i palił na cacy przy -22 st C. po jednym podgrzaniu swiec żarowych.
Termostat znajduje się obok pompy , patrząc na silnik jest za pompą w kierunku tyłu samochodu. Wymiana jest stosunkowo prosta.
Ten silnik akceptuje ON,OO i rzepak.
To bardzo dobra i niewyżyłowana (68 KM) jednostka , która pojeździ bardzo długo. Ten silnik jest bazą dla późniejszych 1Z`tów i AFN`ów.
W razie czego służę pomocą.
powodzenia