.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 17:48:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytań kilka o "auto" z silnikiem diesla 1.9 (1Y)
PostNapisane: 16.paź.2005 20:01:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
Witam klubowiczów.

Kupiłem VW GOLF VARIANT III 1.9 diesel (1Y) do "cięzkiej" pracy i mam kilka pytań.

Jaki olej stosować do tego motoru(minerał,półsyntetyk czy syntetyk) i jakiej firmy ,auto ma przejechane około 300 tyś (nie wiem jaki był lany)?
Co ile wymieniać olej?
Co z temperaturą cieczy chłodzącej wskaznik pokazuje około 80 C czasami 90 C na trasie nawet potrafi zejść do 75 C.
Czy to jakaś wada "wrodzona" tych silników? czy wskaznik oszukuje?
Czy w skrzyni biegów wymienić na" dzień dobry" olej a jak tak to jaki zalać?
Jak z odpalaniem 1.9 d w mrozy(auto będzie stało pod blokiem)?
Czy ten diesel (1Y) jest "wrażliwy" na jakość paliwa czy można lać "wszystko"?
Gdzie tam znajduję się termostat ,tam gdzie pompa wody??? i czy ciężko go wymienić?
I ostatnie pytanie.
Jak z "braniem" oleju silnikowego od wymiany do wymiany , jaka jest norma?

Przyznam się bez bicia że "szukaczki" nie użyłem bo naprawdę nie mam czasu praca,praca i jeszcze raz praca od rana do wieczora i prosił bym o wyrozumiałość.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2005 09:37:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no nie znalazles bo to nie forum VW :D ... olej moze byc polsyntetyk ale jak zalejesz dobrym mineralem i bedziesz go czesto wymienial to tez bedzie dobrze . temperatura cieczy w tego typu silnika jest norma , diesle emituja o wiele mniej ciepla niz benzyny . w skrzyni olej oczywiscie ze mozesz wymienic. swierzy i czysty olej napewno wydluzy zycie skrzyni.
silniki diesla bez turbiny praktycznie wogole nie sa wrazliwe na rodzaj paliwa . branie oleju w takich silnikach nie powinno przekraczac litra do 1,5 litra na 10 tys km . co do odpalania zima to jezeli bedziesz mial powymieniane filtry , zdrowy akumulator i sprawne swiece to nie powinno byc problemu... oczywiscie paliwo tez musi byc odpowiednio przystosowane bo ponoc w tym roku ma byc do -40 st C :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytań kilka o "auto" z silnikiem diesla 1.9 (1
PostNapisane: 17.paź.2005 14:07:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Andrzej1974 napisał(a):
Witam klubowiczów.

Kupiłem VW GOLF VARIANT III 1.9 diesel (1Y) do "cięzkiej" pracy i mam kilka pytań.

Jaki olej stosować do tego motoru(minerał,półsyntetyk czy syntetyk) i jakiej firmy ,auto ma przejechane około 300 tyś (nie wiem jaki był lany)?
Co ile wymieniać olej?
Co z temperaturą cieczy chłodzącej wskaznik pokazuje około 80 C czasami 90 C na trasie nawet potrafi zejść do 75 C.
Czy to jakaś wada "wrodzona" tych silników? czy wskaznik oszukuje?
Czy w skrzyni biegów wymienić na" dzień dobry" olej a jak tak to jaki zalać?
Jak z odpalaniem 1.9 d w mrozy(auto będzie stało pod blokiem)?
Czy ten diesel (1Y) jest "wrażliwy" na jakość paliwa czy można lać "wszystko"?
Gdzie tam znajduję się termostat ,tam gdzie pompa wody??? i czy ciężko go wymienić?
I ostatnie pytanie.
Jak z "braniem" oleju silnikowego od wymiany do wymiany , jaka jest norma?

Przyznam się bez bicia że "szukaczki" nie użyłem bo naprawdę nie mam czasu praca,praca i jeszcze raz praca od rana do wieczora i prosił bym o wyrozumiałość.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam

Olejek lej taki jaki był wczesniej nalany. Jesli nie wiesz co lać , nalej półsyntetyka.
Olej wymieniaj co ok 10-12 tys km.
Ilość jaką konsumuje od wymiany nie powinna przekraczac max 1,5 litra, w zalezności od stylu jady (mój 1Y brał ok 0,3 litra na 10 tys km, przy przebiegu 185 tys km. i dość ostrej jeździe.)
Temparatura w tym silniku musi stać na 90 st C. Obstawiam zużyty termostat, który nie domyka.
Te silniki dobrze odpalają w mrozy jeśli spełnionych zostanie "10 przykazań dla diesla"-opcja"szukaj na forum" .
Miałem taki motorek w Ibizie i palił na cacy przy -22 st C. po jednym podgrzaniu swiec żarowych.
Termostat znajduje się obok pompy , patrząc na silnik jest za pompą w kierunku tyłu samochodu. Wymiana jest stosunkowo prosta.
Ten silnik akceptuje ON,OO i rzepak.
To bardzo dobra i niewyżyłowana (68 KM) jednostka , która pojeździ bardzo długo. Ten silnik jest bazą dla późniejszych 1Z`tów i AFN`ów.
W razie czego służę pomocą.

powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2005 18:20:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
Dziękuję hans i baskecior za szybką odpowiedz :piwo:
Jaki olej zalać do skrzynki(specyfikacja,marka)?
Czy tam są popychacze zaworów hydrałliczne?
Czy przy przebiegu rzędu 300 tyś można zalać półsyntetyk czy lepiej nakarmić go minerałem?
Dzięki i pozdrawiam.

P.S baskecior OP mozna lać sam czy lepiej mieszać z ON (czy wszystko mu jedno :diabel: )

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2005 18:29:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Andrzej1974 napisał(a):
Dziękuję hans i baskecior za szybką odpowiedz :piwo:
Jaki olej zalać do skrzynki(specyfikacja,marka)?
Czy tam są popychacze zaworów hydrałliczne?
Czy przy przebiegu rzędu 300 tyś można zalać półsyntetyk czy lepiej nakarmić go minerałem?
Dzięki i pozdrawiam.

P.S baskecior OP mozna lać sam czy lepiej mieszać z ON (czy wszystko mu jedno :diabel: )

Kompensacja luzu zaworowego jest automatyczna - są samoregulatory
Od przebiegu zależy sporo , ale więcej od stylu jazdy. Jeśli przebieg prawdziwy to lałbym półsyntetyk.
Lac możesz co chcesz i jak chcesz, możesz lać sam opał , byle dobry gatunkowo. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2005 18:33:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
http://forum.vwgolf.pl - może znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania, to forum wygląda naprawdę na kopalnie informacji dot. Golfów.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: