.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 15:52:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Moje nowe autko 80 B4 2,0 ABT
PostNapisane: 19.paź.2005 13:09:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecnzie jakis czas temu zakupiłem autko Audi 80 b4 2.0 na jednopunkcie 90 PS . przelatałem juz 10 tysiaczków no i czas na jakies wymianki filtrów
potrzebuje porady.
autko jest z 1991 roku niema rdzy, silnik zadbany, nieszarpie, niema problemu z zapłonem, łądnie chodzi zarówno na LPG jak i benzynce.
nadszedł czas na wymianke oleju
autko ma przebieg 192 000
poprzedni własciciel przy 180 tysiacach robił rozrząd, wymieniał filtry.... co w sumie potwierdził mój znajomy mechanik.... bo slady nowosci tych czesci były widoczne (auto zakupiłem przy 182 tysiacach z kawałkiem.
problem jest taki : poprzedni własciciel zalał silniczek HAVOLINEM mineralnym
no i teraz pada pytanie. co ja mam zalac? skłaniałbym sie ku VALVOLINE.
natomiast mój znajomy polecił mi porade własnie na jakims forum audi. a wiec zarejestrowałem sie i oczekuje porady??? co mam zalać? silniczek ABT

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 13:15:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja po porzednim wlascicielu mojego ABT, ktory lal jakis mineralny syfior zalozylem LPG...posmigalem pol roku i pobor oleju byl praktycznie minimalny, wiec zdecydowalem sie na polsyntetyczny castrol GTX...do tej pory wszystko jest ok. Jesli Twoj motor nie wciaga oleju - moim zdaniem mozesz sobie pozwolic na polsyntetyk. Jesli zaobserwujesz jakies wieksze zuzycie - mozesz zawsze wrocic do minerala ;-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 13:19:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
własnie myslałem o półsyntetyku..... ale mechanik mi to odradził.... w sumie autko juz zaduzo według niego przejechało na mineralu zeby wracać do półsyntetyka...... polecił sie dowiedziec od innych uzytkowników aut jaki mineral zalac do tego rodzaju silnika.

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 13:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
wogóle jesli mozecie to chicąłbym poprosic......jak mozecie jaki olej lejecie do swojego auta?

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 13:31:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Kevin napisał(a):
własnie myslałem o półsyntetyku..... ale mechanik mi to odradził.... w sumie autko juz zaduzo według niego przejechało na mineralu zeby wracać do półsyntetyka...... polecił sie dowiedziec od innych uzytkowników aut jaki mineral zalac do tego rodzaju silnika.


Generalnie mnie do zmiany oleju sklonily dwie rzeczy:

1.) Lubie przypalowac, jezdzilem duzo na trasie, a ABT do mocnych nie nalezy wiec trzeba go krecic - chcialem zadbac o odpowiednie smarowanie.
2.) Stukaly mi popychacze zaworow przy porannym rozruchu - i powiem szczerze troche sie poprawilo po zalaniu Castrolka.

Ja wlalem kiedy mialem 145 tysia (przynajmniej na liczniku...kto wie ile bylo wczesniej) i teraz jest 250 tysia - nic sie nie stalo.

Zanim zmienilem olejus, zbieralem opinie mechanikow i kazdy mowi co innego. Jedni, ze nie wolno bo wypluka nagary, inni ze to nieprawda i ze jak zacznie wiecej wciagac to nalezy powrocic do minerala...

Ja wymienilem na polsyntetyka, przejechalem 4 tysia i wymienilem olej i filtr jeszcze raz, aby uniknac ew. zatkania filtra (i spadku cisnienia)/kanalow olejowych tym nagarem.

W AAH zdecydowalem sie na zalanie pelnego syntetyka, choc niewiadomo co bylo przedtem - i jezdzi juz 60 tysia zrobilem - jest ok.

Poza tym, jesli smigasz na gazie - w silniku nagaru juz pewnie duzo nie zostalo - bo z tego co wiem gazior skutecznie przeczyszcza wnetrze komor spalania :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 13:33:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam ja do swojego też zalałem półsyntetyk Castrola (10w40) i na razie nie narzekam, wcześniej był lany minerał. Fakt, że mam zmienione uszczelniacze , pierścionki, panewki korbowodowe i tłoki, ale przed remontem też miałem castrola i po przejechaniu jakichś 5 kkm nic się złego nie działo.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 13:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
kiedy kupilem auto miał 175 tys i zalany był minerałem. Wciagał ok. 1 L pomiędzy wymianami (10 tys.) Zdecydowalem się na 10W40 Mobila, zalałem i prawdę mówiąc jakiejś wielkiej róznicy w pracy motoru nie zauwazyłlem, oprócz tego że zuzycie zwiekszylo się do ok. 1,5 L. Przy 230 tys. wstawilem gaz pozostając cały czas przy półsyntetyku. Tego roku latem zaobserwowalem niestety znacznie zwiekszone zużycie (ok. 2,5L) i postawnowilem wrócić do minerala. Zaraz wszyscy mnie zje.....że powienienem zrobic uszczelniacze i takie tam, wiem wiem, ale auto pracuje i na razie brak mi czasu odstawienie auta i jazde autobusami. Po zmianie na minerał (Shell Helix) przejechalem ok. 1,5 tys. km i jak na razie nic nie dolalem, a motor pracuje tak jak przedtem.

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 14:01:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
posiadałem C4 2.8 V6 w wersji amerykańskiej i od kiedy pamiętam jeździło na mineralnym oleju amerykańskil havolinea więc śmiało możesz go lać a zwłaszcza tzw wersję long life czyli dlasilniczków powyżej 100.000.
Moja audiczka miała 210 tys jak lałem ten olej a jak sprzedawałem na liczniku widniało 360.000 i do tej pory widze swój samochód na taksówce - gość sie zarzeka ,że dalej sie nic nie dzieje i silnik audi chodzi mu jak trzeba.

Swoja drogą to niech niektórzy Panowie nie łudzą sie ,że ich 10 letnie samochody mają na liczniku 150 czy 180.000 kilometrów bo to po prostu bajki , wystarczy pojechać na zachód i obejrzeć liczniki samochodów 2- 5letnich stojacych na parkingach i podsklepami. ;-) ;-)

Możesz śmiało lać mineralny , za dobre parametry oleju tylko zniszczą ci silniczek.Pozdrawiam

aaaaaaa,przyjacielu chciałem jeszcze ci powiedzieć że silniczek w tym audi nie był nigdy rozbierany i do tej pory chodzi i nie bedzie rozbierany , żadne pierścionki czy uszczelniacze....na razie :peace:

no , jaszcze coś , silnik miał załozony zwykły gaz bez komputera przy przebiagu 210.000 i dalej hula przy 370.000 :D

MOD: uzywaj funkcji EDIT jezeli chcesz cos dopisac do swojego postu po jego wyslaniu :!!:

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 15:11:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Do mojej audiczki w/g książki serwisowej w Niemczech przez dekadę wlewali regularnie jakiś olej, ale ja nie wiedziałem co to za olej był, to zalałem Mobil 10w40 i jest ok. Trochę mi go wycieka spod pokrywy zaworów, ale zrobi się to. :D

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 15:23:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2005 14:33:06
Posty: 12
Lokalizacja: Skopanie/Warszawa
Czytam z zainteresowaniem Wasze posty. Po kupnie i zagazowaniu wymieniłem olej na 10W40. Jak do tej pory zrobiłem 2500 km i dolałem jakieś 1,25L oleju i... wydaje się nie cieknąc a więc... ulatuje z dymem :-( i tu dla kogoś kto się niewiele zna zaczyna się problem. Czy tylko uszczelniacze, czy na pewno pierścienie i uszczelki (a to już w granicach 800 PLN z tego co znajomy mechanik mi mówił). Czytałem ze "próba olejowa" powie mi wszystko i stanie silnika w interesującym mnie zakresie , czy ktoś moze powiedzieć jaki jest koszt takiej operacji ....

Pozdrawiam

_________________
Audi 80 ABT 1992r 2.0 LPG
Daniel - Skopanie/Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 01:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
jak bedzie wylatywal wam olej z dymem to analizator spalin wam wykarze jest jeszcze jeden mankament silnikow w b4 2.0 tzn. lubi sobie leciec z uszczelki pod glowica, tzn jak stoisz z przodu i patrzysz na silnik to na ostatnim cylindrze po lewej stronie (od strony pasarzera) jest tam feralny kanal olejowy prawie na brzegu ktory lubi se przeciekac ja wymienilem uszczelniacze zrobilem remont kapitalny glowicy ale i tak po 3 miesiacach znowu w tym samym miejscu pojawil sie wyciek, ma moze ktos pomysl aby tego wycieku tam sie pozbyc POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 03:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
witajcie
czy to możliwe że auto z przebiegiem 210 000 (taką mam nadzieję) jeździ na mobilu 5 / 40 i czym to zalać po wymianie
tj
auto rok temu miało wg niemieckich papierów 197 000 km
teraz po kilku godzinach gdy włączam zapłon potrafi szarpnąć do przodu lub do tyłu ( do przodu gdy jest włączony wsteczny)węc spręż jest OK
jakim olejem to zalać?

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 09:27:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
jak nie bierze ci oleju ani nie ma wyciekow to lej ten sam, a jak masz to kup niemiecki mobil, ale tu musisz miec znajomego ktory jezdzi do niemiec i ci przywiezie. POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: