ale teraz to zes namieszal

... pompa hamulcowa jest zawsze 2 sekcyjna( od 70goktoregos roku sa przepisy o stosowaniu ukladow 2 sekcyjnych) a to do czego jest przykrecona nie gra roli ... jej dwusekcyjnosc polega na tym ze uklad hamulcowy jest podzielony na 2 obwody , czyli 2 sekcje , po 2 kola a silownik wspomagania to zupelnie inny obwod i jedyne jego zadanie jest takie zeby w momencie jak Ty kladziesz noge na hamulce , wciskasz trzpien ktory oddzialywuje na silownik wspomagania , tam otwieraja sie zaworki ktore puszczaja cisnienie na tloczki oski i ta wpycha z wieksza sila oske w pompie hamulcowej
akumulator cisnienia to membrana wewnatrz tej gruszki ktora jest wypychana w kierunku otwqoru sprezyna z sila zblizona do cisnienia panujacego w ukladzie. w momencie kiedy pompa wspomagania napompuje cisnienie w ukladzie , sila jaka oddzialywuje na ta membrtane powoduje ze wciska ona ta sprezyne a to miejsce jest wypelniane plynem wspomagania . w momencie kiedy w ukladzie nastapi nagly spadek cisnienia , na przyklad przez nagle wcisniecie hamulca , pompa nie jest w stanie nadrobic zapotrzebowania i w tym momencie z akumulatora jest wypychany plyn poniewaz wystapila roznica w silach oddzialywania sprezyny i plynu .
uszkodzenie akumulatora polega na tym ze membrana sie dziurawi i akumulator nie kumuluje zadnego cisnienia i przy jakimkolwiek nacisnieciu hamulca lub wogole go nie naciskajac nie ma wystarczajacego cisnienia o czym informuje nas kontrolka wyzwolona przez czujnik cisnienia wkrecony w silownik wspomagania hamulcow
