.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 11:12:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a4 1.8 20v silnik zgasł i nie zapli
PostNapisane: 04.lis.2005 00:50:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 23:42:26
Posty: 8
Lokalizacja: rzeszów
To jest moj pierwszy post, więc chcialbym się przywitać z wszyskimi urzytkownikami audi.

:piwo:

Od miesiąca jestem wlaścicelem audi a4 98 1.8 20 V. Samochód sprowadziłem z Niemiec z przebiegiem 148000 (nie mam książki serwisowej, ale kierownica i fotele nie są powycierane). Jakieś 2 tygodnie temu pojawiło się dziwne klekotanie. Było raz cichsze, raz głośniejsze niezależnie od tego czy silnik był ciepły czy zimny (jednak najczęściej przy zapalniu). Te odglosy ustawały po dodaniu gazu lub ponownym odpaleniu silnika. Wymieniłem olej, ponieważ tamty wyglądał (i raczej był) na mocno przepracowany. Olej wlałem pół syntetyk 5W 40. Nic to nie pomogło a nawet klekotanie nasilało się, czasami wydawało się, że zaraz się coś rozleci.
"Fachowym ' okiem znajomy mechanik stwierdził że to popychacze. Ściągnęliśmy pokrywę zaworów (od spodu było strasznie dużo czarnej mazi) i wymontowaliśmy wałki rozrządu. Wyciągnęliśmy popychacze, posprawdzali kanałki i założyliśmy z powrotem. Po złożeniu i ustawieniu rozrządu samochód odpalił za pierwszym razem, ale z głośnym klekotaniem. Zgasiłem go po 3-4 sekundach. Następne odpalenie i wszystko ładnie cicho pracuje. Popracował około minuty i zgasilem go. Ponowne kilkukrotne i zapalenie i gaszenie nie wywalało żadnego klekotania. Zostawiłem więc auto z odpalonym silnikiem, aby nagrzać olej.

I tutaj najciekawsze, po około 15 min silnik zaczął nierówno pracować tak jakby palił na 2-3 cylindry i gasł.

Co się mogło stać, coś z tymi popychaczami czy coś innego ?????


Wykluczam ewentualne pytania

Odczekanie do wystygnięcia silnika nic nie dało.
Rozrząd jest ok.
Po wykręceniu świec, jedna była wyraźnie mokra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 01:00:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
no to lipa że Ci nie dali książki serwisowej coś mieli na sumieniu. Mi turas dał ostni przegląd w '96 przy 38 tyś zawsze coś. Jedź do serwisu jak dobrze pogadasz to sprawdzą furę w niemczech i może się okazać że ma 2 razy tyle.

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 08:57:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
radekmc napisał(a):
no to lipa że Ci nie dali książki serwisowej coś mieli na sumieniu. Mi turas dał ostni przegląd w '96 przy 38 tyś zawsze coś. Jedź do serwisu jak dobrze pogadasz to sprawdzą furę w niemczech i może się okazać że ma 2 razy tyle.


A co to zmieni że auto bedzie miało 2 razy tyle przebiegu w tej chwili trzeba naprawić a nie zastanawiać się gdzie i jak ustalić faktyczny przebieg. A co Ci po kwitku z przeglądu prawie 10 lat temu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 09:23:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
No to nie za duzo sprawdzilscie. Jak nie chce odpalic to zobaczylbym:
1. Czy jest iskra na swiecach
2. Czy daje paliwo

Oczywiscie zakladajac ze rozrzad jest ok jak twierdzisz.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 09:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 23:42:26
Posty: 8
Lokalizacja: rzeszów
iskra jest.
Co do wtrysków to sprawdzimy dopiero wieczorem.

dlaczego by coś się mialo stać nagle z wtryskami czy z iskrą? Autem osobiście przyjechalem z Niemiec 1200 km, w Polsce zrobilem około 600 i nigdy nie kombinowało.

Rozrząd jest ustawiony wg znakow, zresztą silnik pracowal z 15 minut równo bez żadnego szarpania itp.


Jeśli zawory są regulowane hydraulicznie to może tutaj coś nie tak?

Pyanie czy może mieć z tym coś wspolnego pompa oleju, może jest przytkana lub jakieś kanaly pozatykalo i popychacze lub zawory nie pracują. Tak jak pisałem wcześniej pod pokrywą i na głowicy obok walków było duzo czarnej mazi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 13:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
WYpadki chodza po ludziach - tez raz tak cos tam sobie dlubalem i okazalo sie ze nie odpala z powodu braku iskry - okazalo sie ze hall nie dzialal a nawet sie do niego nie dotykalem :D

Moze faktycznie cos mechanicznego. Tak na wszelki wypadek bym jeszcze vaga zapial to 10 minut roboty a moze sie cos wyjasni ;-)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 16:59:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 23:42:26
Posty: 8
Lokalizacja: rzeszów
podpiecie może i 10 minut, ale ja mam 15 km do najbliższego warsztatu z org Vagiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 18:06:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli iskra to jest, to paliwka nie podaje. Pompa chodzi? Sprawdz bezpiecznik, przekaźnik i samą pompę.
Z drugiej strony ta czarna maź w głowicy, nizbyt dobrze świadczy o aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: