marks napisał(a):
Zastanawiam sie dlaczego potrzebny ci jest regulator o podwyższonym napięciu ładowania - i tak to praktycznie nic nie zmieni w ładowaniu....no ale dobra, jeżeli także nie chcesz kupować oryginału Boscha to możesz kupić podróbki z Cargo 132665 lub Transpo IB352, maja one napięcie w granicach 14,5-14,7V
Witaj,
Glownie poruszam sie na krotkich odcinkach po kilka km.
Krotko mowiac, moj aku nie ma za bardzo czasu aby sie odpowiednio doladowac zwlaszcza, ze czesto mam wlaczone wiele odbiornikow pradu, szczegolnie teraz i w zime.
Najczesciej zalecanym napieciem ladowania jest 14,5V +/-0,2V, przy standardowym reglerze 14V te napiecia sa nieosiagalne. Obecnie mam napiecie ladowania 13,8V bez obciazenia i 13,5V z obciazeniem.
Moim zdaniem podniesienie tych wartosci o ok. 0,5V byloby wskazane.
Co o tym myslisz?
Niestety, nie wiem nic o tych regulatorach o ktorych piszesz, znalazlem natomiast:
Febi 17202 oraz HP/Topran 101 506... obydwa 14,5V.