.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 07:21:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nastawnik popmy wtryskowej w silniku 1Z zregenerowany :)
PostNapisane: 18.lis.2005 19:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Witam
Otórz chciałem się pochwalić, iż udało mi się "zregenerować" nastawnik w pompie wtryskowej silnika 1Z (audi b4 TDI 1994r).
Regenerując nastawnik oparłem się o opis zamieszczony tutaj:
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
Dla wyjaśnienia podam, iż problem z nastawnikiem objawiał się
szarpaniem silnika (co było przenoszone na gałke od biegów)
oraz falowaniem obrotów podczas postoju.
Za radami z forum po odpięciu czujnika od skrzyni biegów (czujnik oborów?) szarpanie znikało jak ręką odją lecz i nie działał licznik prędkości.

Ze zdemontowaniem nastawnika nie było większych problemów.
W opisie z forum.tdi-tuning natomiast przydałaby się wzmianka iż
jest duży problem ze zdjęciem płytki z elektroniką widocznej na rysunku nr.7. Jest ona na wcisk założona na oborowy wirnik.
Na rysunku nr. 7 jest również pewna niejasność, widoczna z prawej strony śruba bez gwintu na końcu u mnie znajdowała się w miejscu śruby koło styków elektrycznych. Nie wiem czy oznacza to, że ktoś majstrował przy moim nastawniku wcześniej czy w opisie jest błąd. Kolejną wartą uwagi sprawą jest lutowanie styków elektrycznych. Należy to zrobić bardzo dokładnie i pożądnie, gdyż pod wpływem drgań i dużych amplitud temperatur lut może puścić (u mnie skończyło się to scholowaniem samochodu o 2 w nocy przez lut który puścił). Ważną sprawą jest również to aby nie czyścić magnesów w nastawniku przy pomocy ostrych narzędzi

Przestrzegam przed regerowaniem nastawnika bez użycia Vag-com, gdyż uważam to raczej za niemożliwe. Dla mnie regulacja nastawnika przy użyciu vag'a po złożeniu zajeła 50% czasu całkwitej naprawy.

Szpecem w tych sprawach nie jestem i sorry jeśli gdzies się wyraziłem niezbyt fachowo :).
Jeśli ktoś by miał pytania to z chęcią na nie odpowiem o ile będę potrafił.

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 20:14:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
juz gratulowalem ale jeszcze raz GRATULACJE.....
P.S szkoda ze nie zrobiles foto-story.....
P.S napisz na PW jak rozwiazales problem z komunikacja ... ???

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 20:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
spanky napisał(a):
jak rozwiazales problem z komunikacja ... ???

Rozumiem program to Delta Scan1Z ????
Napisz z czym był największy problem z regulacją nastawnika i jak ewentualnie się przed tym ustrzec.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 20:22:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Karli napisał(a):
spanky napisał(a):
jak rozwiazales problem z komunikacja ... ???

Rozumiem program to Delta Scan1Z ????

nie ........... ale kolega mial problem bo Vag-com nie widzial interfejsu i ciekaw jestem jak to rozwiazal.........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 21:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Karli napisał(a):
Rozumiem program to Delta Scan1Z ????
Napisz z czym był największy problem z regulacją nastawnika i jak ewentualnie się przed tym ustrzec.


Program to polski vag-com.
Problemy były 3:
1) zdjęcie płytki z elektroniką
2) ustawnie czujnika indukcyjnego RSW w V
3) ustawienie poprawnej dawki paliwa w mg/skok

Ad 1)
Pod całą płytkę na wylot wsadzłem sztywną blaszkę i stukając w szeciokątną śrubę podważałem blaszką płytkę, aż zeskoczyła. Była ona na wcisk założona na "rdzeń wirnika" który jest w kształcie stożka niestety tego na zdjęciach nie widać.
Kolejnym sposobem jest nałożenie klucza na śrubę (śruba na wskazówce czujnika) i z wyczuciem kręcenie w lewo i jednoczesne podważanie płytki.

Ad 2)
Akurat ustawianie tego czujnika jest bardzo dobrze opisane w opisie i należy pamiętać by nie dokręcać czujnika po jego ustawieniu a najpierw nałożyć pokrywę nastawnika i ponownie sprawdzić nastawy i je skorygować. Gdyż jest to czujnik indukcyjny :)

Ad 3)
Mimo iż przed rozebraniem nastawnika zrobiłem oznaczenia na pompie, to po złożeniu okazało się, że to cholerstwo jest bardzo czułe na każdy ułamek mm. I tak przed rozebraniem miałem dawkę 11-13mg/skok po złożeniu wg oznaczeń na pompie dawka była 3-5mg/skok. I tutaj bez vag-coma bym sobie nie poradził. Zresztą identycznie sprawa wyglądała w Ad 2)

Kolejny problem ujawnił się w 24h po złożeniu samochodzik poprostu pewnej nocy nie uruchomił się i do domu wrócił na cholu.
Puścił lut na jednym ze styków elektrycznych.

Zapomniałem dodać w pierwszym poście, iż mechanik powiedział, że dobrym wyjściem jest rozebranie całej pompy i jej wyczyszczenie gdyż na jej dnie są również opiłki (co ponoć wcale nie jest trudne) oraz to że do czyszczenia/przemywania pomp są specjalne płyny. Wsumie nie wiem co to za "specjalne płyny" no, ale ponoć takowe są.

P.S. Sprzedam Interfejs na transoptorach o taki:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=8

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 22:09:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:40:53
Posty: 136
Lokalizacja: Grajewo
niezle.. robiles to u jakiegos fachury w bialym czy sam? Czeka mnie ta sama walka :/

_________________
Audi B4 1.9 TDI 94r.
VW Touran 2.0 TDI BMN 2007r. 7os.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 22:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
eX3 napisał(a):
niezle.. robiles to u jakiegos fachury w bialym czy sam? Czeka mnie ta sama walka :/


Fachura w Białym powiedział, że tego się nie robi i zaproponował mi pompę wtryskową po regeneracji za 1400zł.
Robiłem to z ojcem zajeło mi to 6h :) łącznie z dorobieniem klucza do pompy.

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: