.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 11:12:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 TDi i 4 pytania co do świec żarowych
PostNapisane: 14.lis.2005 19:35:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
Oczywiście szukałem w archiwum ale nic nie znalazłem co by mi pomogło:

pyt 1. czy znany komuś jest taki przypadek:
ciepło, gorącą (np po długiej jeździe) - kontrolka świec się nie pali - ale świece grzeją (około 30sek lub do rozruchu)
zimno <-3st - kontrolka świec się pali - świece nie grzeją (po pewnym czasie gdy zgaśnie kontrolka (20 sek) po następnych 3 sek świece zaczynają grzać

przekaźnik sterujący świecami był podmieniany, czujnik sprawny, świece także

pyt 2. jaki być powinien przekaźnik świec żarowych w b4 (nr) czy to taki sam jak w starszych vw ? Podmieniałem przekaźnik na identyczny z tym co mam, a w związku z tym iż efekt występuje od zakupu samochodu - może to nie właściwy typ przekaźnika ?

pyt. 3 Czy ktoś sprawdzał lub jest to gdzieś opisane kiedy, w jakich temp i jak długo grzeją świece ? Nie chodzi mi o świecenie kontrolki tylko rzeczywisty czas i moment grzania (ja wyprowadziłem sobie kontrolkę za bezpiecznikiem świec więc teraz zawsze widzę kiedy grzeją naprawdę).

pyt. 4 Czy komp może tak wpływać na zachowanie grzania ? jeśli tak to z jakich przyczyn (uszkodzenie, błędne wskazania innych czujników niż niebieski czujnik temp). Sprawdzano podobno Vagiem (nie było mnie przy tym) i tak jest podobno ok

_________________
http://www.gom.pl


Ostatnio edytowano 17.lis.2005 09:08:15 przez dsg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2005 23:21:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
sprawdz czujnik temperatury

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 20:19:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
po co

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 21:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
czujnik temperatury daje informacje do komputera, ten tam siedzi i normalnie rozkminia to zagadnienie i na podstawie otrzymanej informacji steruje przekaźnikiem od świec zarowych - zapala go na dłużej bądz krócej. Masz uszkodzony czujnik... kapiszi :?: ;)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 07:24:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
po co....
odpowiadasz na post skoro go nie czytasz - napisałem że czujnik jest sprawny, a skoro tak napisałem to znaczy że albo go już sprawdziłem albo wymieniłem.

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 09:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
a są problemy z obrotami :?:

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 11:49:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
nie ma,
ale wczoraj podłączyłem VAGa
- jest jeden błąd - 00550 - "Start of Injection Regulation",
ogólnie zaś po za tym grzaniem nie mam żadnych problemów, zobaczę czy jak mrozy przyjdą i wymuszę mu grzanie - czy odpali bez problemu, na razie chciałbym wiedzieć czy mam właściwy przekaźnik

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 09:20:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
obecnie mam przekaźnik z oznaczeniem: 24.4100.10 to taki sam przekaźnik jak w vw z lat 1984-1988 i to mnie zastanawia czy to właściwy przekaźnik jakie macie u siebie ?

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 09:23:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dsg napisał(a):
nie ma,
ale wczoraj podłączyłem VAGa
- jest jeden błąd - 00550 - "Start of Injection Regulation",
ogólnie zaś po za tym grzaniem nie mam żadnych problemów, zobaczę czy jak mrozy przyjdą i wymuszę mu grzanie - czy odpali bez problemu, na razie chciałbym wiedzieć czy mam właściwy przekaźnik

Ten błą nie wrozy zbyt dobrze dla poprawnego rozruchu zimą. Bład poczatku kata wtrysku ... zasilanie regulatora do sprawdzenia a dodatkowo kąt wtrysku przy okazji. Chyba ze usterka wystapila raz i po skasowaniu sie nie pojawia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 10:12:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
błąd wyskakuje przy wolnych obrotach, po wcisnięciu gazu i skasowaniu błędu, jest ok przez kilka - kilkanaście sekund czasem i kilka minut potem znowy wyskakuje ten błąd. Błąd ten występował już zeszłej zimy (sprawdzałem poprzez kody migowe), w lecie oddałem samochód w ręce fachowców z PEZALa w Gdańsku, z uwagi na to że skarżyłem się na słabą moc - sprawdzili mi wtryski (70%), kompresję (4x 28), turbinę (ok) i naprawili (wymiana talerzyka) pompę wtryskową, po czym podobno przeprowadzili profesjonalną regulację. Teraz jak spadła temperatura znowu zaczęły się cyrki z zapalaniem sprawdziłem że świece tak naprawdę nie grzeją i kupiłem sobie iterfejs i podłączyłem pod VAga - i patrze a tu dalej ten sam błąd co przed naprawą w Pezalu.
Co masz na mysli pisząc sprawdzenie zasilania regulatora ?

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 10:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dsg napisał(a):
błąd wyskakuje przy wolnych obrotach, po wcisnięciu gazu i skasowaniu błędu, jest ok przez kilka - kilkanaście sekund czasem i kilka minut potem znowy wyskakuje ten błąd. Błąd ten występował już zeszłej zimy (sprawdzałem poprzez kody migowe), w lecie oddałem samochód w ręce fachowców z PEZALa w Gdańsku, z uwagi na to że skarżyłem się na słabą moc - sprawdzili mi wtryski (70%), kompresję (4x 28), turbinę (ok) i naprawili (wymiana talerzyka) pompę wtryskową, po czym podobno przeprowadzili profesjonalną regulację. Teraz jak spadła temperatura znowu zaczęły się cyrki z zapalaniem sprawdziłem że świece tak naprawdę nie grzeją i kupiłem sobie iterfejs i podłączyłem pod VAga - i patrze a tu dalej ten sam błąd co przed naprawą w Pezalu.
Co masz na mysli pisząc sprawdzenie zasilania regulatora ?

Kompresja zbyt słaba (powinna byc 31-32), zasilanie regulatora - ciezko mi bedzie na odleglosc wytlumaczyc - niemniej sam mialem z tym problemy.
Przede wszystkim powinieneś auto shamowac, bo moze masz moc ok , a jestes przewrazliwiony. Jelsi moc <90 KM, wtdy trzeba szukac problemu.
Obstawiam N75 lub przeopływkę , to najczestrzy problem w tych silnikach (zwlaszcza przeplywka Pierburga lubi siadać).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 14:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
No nie, panowie, czy nikomu nie chce się zerknąć pod maskę i podać mi oznaczenia przekaźnika do świec jaki być powinien ?!!
Leniuchy
W sklepach nic nie wiedzą, próbowałem zagadać gościa na parkingu co by mi dał zerknąć, to uciekł w panice, chyba się przestraszył że chce sprawdzić jakie ma zabezpieczenia i jak mu w nocy skubnąć auto.

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 17:52:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dsg napisał(a):
No nie, panowie, czy nikomu nie chce się zerknąć pod maskę i podać mi oznaczenia przekaźnika do świec jaki być powinien ?!!
Leniuchy
W sklepach nic nie wiedzą, próbowałem zagadać gościa na parkingu co by mi dał zerknąć, to uciekł w panice, chyba się przestraszył że chce sprawdzić jakie ma zabezpieczenia i jak mu w nocy skubnąć auto.

według Etos'a przekaznik swiec zarowych w silniku 1Z to :
8A0 951 253 .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2005 18:52:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
ok, dzięki ale czy to ten nr powinien być nadrukowany na przekaźniku ? bo u mnie jest inny format numeru (24.4100.10) a na sklepowych podróbkach nr nie ma żadnego.
PS
n75 zwykle u mnie tyka głośno i często ostatnio kilka razy przyłapałem go jak milczał jak zaklęty czy on zawsze tylka czy tylko wtedy jak komputer uzna to za stosowne ?

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: