.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 00:00:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 08:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Łysy2 napisał(a):
Witam.Panowie a jaki jest rodzaj silnika 4.2 V8, 2 czy 4 suwowy :?: I czy jest tam dodatkowy zbiorniczek na olej :?: ;-)

A widziałeś w Audi po 80 roku silnik 2 suwowy :|

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 08:49:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Łysy2 napisał(a):
Witam.Panowie a jaki jest rodzaj silnika 4.2 V8, 2 czy 4 suwowy :?: I czy jest tam dodatkowy zbiorniczek na olej :?: ;-)
:D :D :P

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 09:01:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Łysy2 napisał(a):
Witam.Panowie a jaki jest rodzaj silnika 4.2 V8, 2 czy 4 suwowy :?: I czy jest tam dodatkowy zbiorniczek na olej :?: ;-)

Eeeeee, wszyscy zdrowi ? :|

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 09:05:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Łysy2 napisał(a):
Witam.Panowie a jaki jest rodzaj silnika 4.2 V8, 2 czy 4 suwowy :?: I czy jest tam dodatkowy zbiorniczek na olej :?: ;-)


Pan Zagłoba mawiał, że trzeba pić wino. Dużo wina. Wtedy, jak wino wypełni człowieka aż do głowy, to OLEUM jako lżejsze wypłynie na wierzch i głowę napełni...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 11:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
Do @Simpson i innych którzy nie zrozumieli mojego posta.Jasne że nie widziałem jeszcze Audiolki z 2 suwowym silnikiem, ale co miałem napisać jeśli wielu z Was uważa że jeśli motor bierze 1L na 1000km i to jest w normie.To jak łatwo wyliczyć 10L na 10000km i to ma być normalne zużycie?To że instrukcja pisze do 1L na tysiąc to tylko po to że jak komuś a różni są kierowcy motor bierze olej i jak taka psoba pojedzie z reklamacją np. to pytają czytał Pan/i instrukcję obsługi, jeśli tak to o co Panu/i chodzi jest wszystko oki.
Ps.Każda z firm się w ten sposób zabezpiecza nie tylko Audi, bo co by było gdyby tysiące ludzi zgłaszali się do serwisu z reklamacjami że olej ubywa ileż to spraw w Sądach by było i jak na tym by wychodzili producenci aut :?: :D
Pomyślcie logicznie przy takim zużyciu jakie tam się musząrobić nagary np. na świecach ;-) , a o analizie spalin nie wspomnę, jak takie auto by przeszło test spalin rygorystycznie przestrzegany u nsaszych sąsiadów zza Odry :?: Po co są jakieś tam normy emisji spalin Euro 2 czy 3 :?: - chyba nie po to aby silnik brał 10L oleju na 10tys.
Wydaje mi się że @zanjac powinieneś pomyśleć o wymianie uszczelniaczy zaworowych(pierwszy powód brania oleju w silniku, a w szczególności marki Audi), koszt niewielki a efekt może być piorunujący, @Lukasik dobrze pisze przebierg 240tys. na ten silnik to jest nic i założę się że tak cylindry jak i pierścienie są w nim jak nowe(wszakże pod warunkiem że nie był np. przegżany).

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 12:32:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Lysy, miales kiedy auto z silnikiem V8 ? .... 1 litr to nie chodzi o to ze tyle pali tylko ze tyle moze spalic ... ale zeby tyle palil to trzeba ostro pociskac i zapewniam Cie ze przecietny wlasciciel 1.8S ktory przesiadlby sie na 4.2 nie przekroczylby spalanie 3 litrow na 100 bo gdyby chcial osiagnac 1 litr na 1000 to predzej by sie zabil na jakims drzewie :P

p.s.
w wiekszosci aut jak je palujesz to zuzycie oleju rosnie dosc znacznie a V8 z prawie 300 koniami nie musi dlugo przekonywac do palowania ... :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 12:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
@Hans niestety nie miałem jeszcze auta z silnikiem V8, ale mam kuzyna który handluje samochodami i jego specjalnością jest właśnie marka Audi i sporadycznie Volkswagen ten oto człowiek nie raz miał takie auto(niarzadko na dłużej) i jeszcze nigdy nie usłyszałem od niego aby któreś z aut brało tak niebanalną ilość oleju, dodam że nie ma on najlżejszej nogi.
Ps. nie wyobrażam sobie na naszych pięknych, dziurawych i zatłoczonych drogach ciągłego palowania silnika o mocy 300 KM.
Ale mi nie o to chodzi, a mianowicie o to że jakby brał 1.5 L na tysiąc to zapewne padały by odpowiedzi a to tylko 50% więcej niż instrukcja podaje i nie masz się co tym przejmować, a jakby nie było to już 15L na 10000 *cena oleju za litr= :( :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 13:17:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
No to dla rozluźnienia atmosfery... Miałem kiedyś Skodę S-100, która spalała 2 litry oleju na 100 km (nic nie wyciekało). Więc 1 litr na 1000 km w V8 to dużo, ale da się przeżyć...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 13:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bendeniebendebendeniebende :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 14:00:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
:diabel: :diabel: :diabel: no nie żartuj Przyjacielu ,że to dwusuw.Instrukcja silnika 4.2V8 dopuszcza zużycie oleju 1l / 1000km - ale nie ze względu na spalanie go w cylinrach /częściowo/ , ale zwłaszcza na odparowywanie podczas osiagania wysokich temperatur w bloku silnika / przeciążenia wału , 8 cylindrów itd/ - mój poprzedni olej 10W/40 latem potrafił się zagotować kiedy dostał troche w tyłek :peace: :peace: :peace: 300KM troszkę chodzi :P

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 14:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Łysy2 napisał(a):
@Hans niestety nie miałem jeszcze auta z silnikiem V8, :( :zly:

i mial nie bedziesz...wyluzuj troche posladki kolego...
a co do v8 wiesz jak to autko wyglada??

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: PODZIĘKOWANIA
PostNapisane: 02.gru.2005 15:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
BARDZO SIĘ CIESZĘ , ŻE TAK WIELE ODPOWIEDZI I RAD JEST W TYM TEMACIE. :) :) :)
więc każdy z was miał lub ma podobny problem olejowy w większym lub mniejszym stopniu , swojego zużycia oleju POZBYŁEM SIE poprzez w miarę spokojną jazdę / raz na jakiś czas 200km i więcej :) / i zmianę oleju na 10W/60 Platinum Rally Sport SL/CF - cena 139zł / 4l :P

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 15:03:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
acha dodam ,że przejechałem 2000km i zużycie oleju to jakieś 0,3 / 2000km ;-) ;-)

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 18:14:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
@zanjac, bardzo mnie to cieszy że zużycie oleju Twojej niuni się tak bardzo zmniejszyło i oby na takim poziomie pozostało.Wniosek więc taki że być może olej który lałeś do tej pory był nieodpowiedni do tego typu silnika i przez to całe to zamieszanie ;-) :P
Wypowiedź @j@cek pozostawię bez komentarza :diabel:
Pozdro dla wszystkich Łysy2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 22:36:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2005 19:19:38
Posty: 101
Lokalizacja: OP
1) Z którego roku ten A8?
O ile mętnie pamiętam, to do ok. 1999/2000 Audi polecało półsynstetyk. (Bez dyskusji ogólnej: co, komu i dlaczego lepiej taki a nie inny - tak było w instr.)

2) W normalnej jeździe (miasto + trasa) w oleju może znaleźć się do 25% (!) benzyny pod koniec okresu wymiany. Nie ma, że komuś nie bierze oleju - musi, bo taka jest zasada działania. (Zresztą widać to u gazowników- tak jakby oleju więcej znikało, a to właśnie dlatego że mniej benzyny się do niego dostaje).
Wręcz, jeżeli poziom na miarce nie spada to zacząłbym się martwić.

3) Dyskusja o "braniu" oleju jest z gatunku "ile pali" - odpowiednio do jazdy o ile nie ma żadnej kichy, czyli trudno porównywalne.

_________________
There is no such thing as good deal at the dealer.
------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 09:46:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
Masz w 100% rację Przyjecielu , każdy samochód musi "brac" olej bo praw fizyki się nie oszuka , kwestia tylko w jakim silniku i przede wszystkim ILE LITRÓW.
A8 jest z 98r i instrukcja jasno pokazuje na wykresie parametry olei zalecanych do silnika ABZ.(są tam zarówno syntetyki 0W jak i pół np 10W/40) :?: :?: :?:

Dopuszcza co mi najbardziej dokucza psychicznie zużycie na poziomie do 1l/1000km - ale to już wyjaśnilismy / styl jazdy , obciażenie , temperatura odparowywania itd/ - no i się uspokoiłem dobierając właśnie olej 10W/60 - czas pokaże czy dobrze na razie 2000km i SPOKO :diabel: :diabel:

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 13:38:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
panowie te silniki v8 co my mamy sa starej generacji i niestety to norma ze zuzywa 1-1.5l na 1000km naprzyklad umnie zuzycie jest rozne w zaleznosci od jazdy zdazalo sie tak ze potrzebowalem prawie litra na 1000 km ale wiezcie mi ze to niebylo spacerowanie po drodze jak to niektorzy robia ale jak sie zima jezdzi po oblodzonych drogach to zuzycie jest male ciekawe czy ne jest takie same jak w wielu waszych audi z silnikiem 1.8

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: