.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 00:35:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ciężko odpalić na benzynie i na LPG
PostNapisane: 07.sty.2006 16:13:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2005 19:26:43
Posty: 82
Lokalizacja: Czestochowa
Witam wszystkich,

Mam problem z którym borykam się już dość długo, a dokładnie od momentu kiedy nastały nas zimowe mrozy. POsiadam AUDI 80, B4, motorek 2,3E, rok 1993. Mam problemy z odpalaniem zarówno na benzynie jak i na gazie, oczywiscie podczas mrozu, a teraz nawet po całonocnym postoju w garażu. Aby niunia odpaliła musze ją dość długo "chechłać". Po przekręceniu kluczyka załącza mi się pompka którą słyszę w zbiorniku. Gdy kupiłem samochód kazano mi przy zapalaniu przynajmniej dwa razy przekręcić kluczyk aby pompka zaciągnęła gazu. NIe wiem czy to dobre rozwiązanie gdyż czasami przekręciłem dwa razy kluczyk i paliła gorzej aniżeli bym przekręcił raz i odrazu odpalił. GDy autko jest w miarę ciepłe - w czasie postoju od 1h - 2h odpal;a w maire normalnie. Dzis zauwazyłem ze mam jakis ubytek w srodkowej czesci tlumika bo mi zaczelo delikatnie dymic od spodu :) Czy to moze miec jakis wplyw na zaplon? A byc moze cos z pompka? Myslalem aby zmienic swiece ale nie wiem czy to cos da?
Prosilbym o fachową poradę co należy zrobić ewentualnie jakie elementy skontrolować czy układ zapłonowy funkcjonuje prawidłowo.
Z góry serdecznie dziękuję !!!

_________________
AUDI A4 B6 -> 2,0 ALT -> 131KM ---> 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciężko odpalić na benzynie i na LPG
PostNapisane: 07.sty.2006 16:25:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
[to są skutki palenia na gazie treba palic na bp i puzniej gaz ja tak robie za karzdym razem kumpel ma to samo w b4 nie zapali n bp tylko na gazie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 06:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2005 19:26:43
Posty: 82
Lokalizacja: Czestochowa
Zgodze sie z tym co mowisz, ale wczoraj nawet po postoju 3 godzinnym w garazu nei chcial mi odpalic na benzynce. Musiałem go chechłać dosć długo. Jak już odpalił to zgasiłem i spróbowałem ponownie. Mysłałem że jak raz zaskoczy to później będzie palił elegancko z pierwszego :) A tu lipa, znowu chechłanie za każdym razem. Spróbuję dziś wymienić świece może coś da. BO z tego co wiem to świece były w niuni bardzo długo nei wymieniane.

_________________
AUDI A4 B6 -> 2,0 ALT -> 131KM ---> 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 10:36:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witaj ja mam co prawda silnik 2.0 ABT ale kiedy mialem nieszczelny wydech tez mialem jakies dziwne jaja, nawet kiedys podjechalem na stacje zatankowac trwalo to moze 10 minut jak silnik byl zgaszony i lipa musialem go ze 2 minuty chechlac zeby zaskoczal pracowac wszedzie bylo czuc opary paliwa, wtedy wyczyscilem styki od czujnika halla no i oczywiscie zlikwidowalem nieszczelnosci w wydechu i teraz narazie jest ok, jeszcze mam problem z nierownymi obrotami na benzynie na zimnym silniku ale to pewnie przez zla emulacje LPG.

A jezeli masz takie klopoty to wedlug teorii moze byc takie cos nie wiem jaki masz tam system wtryskowy wiec pisze takie jakie mam oczywiscie wszystko oparte na boschu:

1). dla ukladu wtryskowego K-Jetronic
nieszczelny uklad podcisnieniowy,
zatarty tłok lub dzwignia przeplywomierza,
suwak powietrza dodatkowego nie otwiera sie,
uszkodzony ukl. rozruchowy,

2). dla ukladu KE-Jeronic:
wadliwe cisnienie w dolnych komorach,
wadliwe cisnienie systemowe,
nieszczelny ukl. paliwowy,
zla regulacja tarczy przeplywomierza,
wadliwe dzialanie czujnika temp.
nie dziala ukl. rozruchowy.

3). dla ukladu L-Jetronic:
nieszczelnosci ukl. paliwowego,
uszkodzony zawor rozruchowy, przekaznik lub wylacznik termiczno-czasowy,
uszkodzony czujnik temp. silnika,
i na ostatek uszkodzona jednostka sterujaca.

Jezeli masz LPG przyczyny moga tkwic gdzie indziej bo w tej ksiazce tego nie uwzgledniaja.
jezeli by ktos chcial moze skany usterek ukl. wtryskowych boscha z tej ksiazki moge wyslac albo przekaza adminowi aby umiescil na stronie AKP.
POZDRO.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 11:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2005 19:26:43
Posty: 82
Lokalizacja: Czestochowa
Dzieki kolego slicznie za podpowiedz. Pierwsze co - jutro muszę uszczelnić wydech. Jak tylko będzie poprawa od razu dam znac. Mam nadzieje ze nic innego nie wyskoczy powazniejszego :)

_________________
AUDI A4 B6 -> 2,0 ALT -> 131KM ---> 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 12:13:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
miałem podobne objawy przy zapalaniu (zwłascza w wilgotne dni)
a skoro problem jest na bp i lpg to sprawdź wysokie napięcie zacznij od kopułki i palca
u mnie (dorażnie) pomogło wyczyszczenie w/w a miałem bardzo podobne problemy i podobny silnik
teraz pozostało mi poszukać nowych i zapomnieć o tym problemie
pozdrawiam

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: