.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.cze.2025 15:16:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 20:53:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
_siwy_ napisał(a):
robert54 napisał(a):
dzis byl u mnie znajomy a4 afn takie same objawy traci moc przy 3000tys/min
to samo zatarta kierownica w turbince????od czego to sie dziej --jakas plaga???


Napisze mi ktoś gdzie tej kierownicy szukać i jak sie do niej dostac? Od góry czy od dołu...?


Tak najprosciej : kierownice znajdują się w sprężarce po stronie gorącej, czyli w tej czesci turbiny dgdzie wylatuja gazy spalinowe...... to tak w telegraficznym skrócie .....
tutaj troche foto.....
-> http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
A teraz troche praktyki .... powinno pomoc..... :
miedzy turbina a gruszka jest takie metalowe ciegielko, powinno ono chodzic w gore i w dol bez wiekszego oporu ani blokowania,
jak nie chodzi to musisz to probowac poprostu rozrusac (góra/dół)............. a i psiknac WD40 nie zaszkodzi ........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 06:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
:peace: Dzięki, jutro zajrzę i się zobaczy. Jakby to nie była wina kierownic, będe sprawdzał ten nieszczęsny zaworek i przewody. Tylko, że jak tam zajrzałem to mało miejsca jest. Mam nadzieje ze jak sie zdejmie osłonę to będzie go więcej.

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 15:20:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
Jak nie zawor n75 to moze byc faktycznie kierownczka w turbinie . mozna ja sprobowac rozruszac.po odpaleniu ramie wychodzace z puszki przy tuirbinie powinno drgnad i ruszyc do gory, Zawor n75 nie wytwarza podcisnienia !!!! tylko nim steruje. na wolnych obrotach jest w pelni otwrty i co za tym idzie podcisnienie poprzez puszke cisnieniowa na turbinie ustawia kierowniczke spalin (zabudowan wewnatrz turbiny) w pozycje dajaca uzyskanie najwiekszej sprawnosci na lopatkach wydechowych,a co za tym idzie najwieksza sprawnosc w danej chwili przy zasysyaniu. jakos tak. :D w silnikch 90km w 90 % problem tego wahania mocy byl spowodowany zaworem n75.

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 20:20:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
Powiem tak. Wydaje mi się, ze auto nawet na niskich biegach ma mniej pary niż zwykle. Na dwójce zawsze był kop, teraz jakby mniejszy.

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 23:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 13:18:56
Posty: 39
Lokalizacja: Irlandia
ja swoja turbinke wymontowalem przy okazji wymiany paskow Ty pewnie wolisz zrobic to bez wyciagania suszarki.....bedzie ciezko ale moze cos zdzialasz najpierw sprawdz sobie jak to pracuje.od gory turbinki masz puszke metalowa do niej podlaczony jest wezyk podcisnieniowy a u dolu tej puszeczki jest metalowe ciegno sterujaca zaluzjami w turbinie czy jak to sie tam nazywa...skok tego ciegna powinien byc okolo 1.5 do 2 cmm.na pracujacym silniku puszka wciaga ciegno do gory gdy sciagniesz wezyk z puszki ciegno powinno opasc w dol wyczujesz to palcmi bo zabardzo tego nie widac z gory no chyba,ze uzyjesz lusterka.zaloz rekawiczke bo mozna sie poparzyc :zly:
sprawdz rez jak pracuje podczas przygazowek wsadz kogos za kierownice niech podepta tam na gaz troszeczke a Ty obserwoj jak pracuje ciegno.


a co do n75 to przynajmniej u mnie tak jest-----na pracujacym silniku lekko sobie brzeczy i caly czas daje podcisnienie na puszke w turbinie a jak sciagne wtyczke to odcina podcisnienie .


mam pytanie do Ciebie czy przy przygazowce na postoju weze Ci mocno twardnieja bo u mnie tak ledwo ledwo
jest to moje pierwsze audi wiec wszystkiego ucze sie metoda prob i bledow jesli gdzies sie pomylilem niech mnie ktos poprawi co bym nie zyl w BŁĘDZIE!!! :P

_________________
A4 B6 AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 12:21:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki, wlasnie o to się miałem zapytać bo tam jest słabiutki dostęp. Tak na oko to cięgno się porusza, o ile nie wiem, ale wygląda ze właśnie cos między 1 a 2 cm. Pozniej sprawdzę to jeszcze raz, zgodnie z twoimi radami.

Zdjąłem wtyczkę z N75 i auto juz od ruszenia było w trybie awaryjnym.

Poruszałem ciegnem kierownic, psiknąłem WD40 i na jeździe próbnej było ok. Doszedłem do 150 i odpadłem bo światła mnie zatrzymały. Zobaczymy jak będzie na dłuższą metę. Oglądając przewody ciśnieniowe doszedłem do wniosku, że przydłoby sie je może wymienić. Ten idący od gruszki jest trochę wątły. Czy to są jakieś specjalne wężyki, czy gdzieś poza ASO sie je dostanie??

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 10:16:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
Odkopuje ten temat bo mam podobny problem. Może ktoś dopisze zakończenie co było przyczyną tej awarii?

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 20:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:33:16
Posty: 20
przyczyną były zapieczone kierownice turbiny do wiadomości wszystkich w 99% przypadków to kierownice . A jeżeli chodzi o przepływkę a mam załozoną pierburga to prawdopodobieństwo uszkodzenia to jest 1 przypadek na 10 milionów .


A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 21:13:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
krobert70 napisał(a):
to jest 1 przypadek na 10 milionów .



troche przesadziles ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 23:15:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam serdecznie,

Jeśli dobrze myślę, to przy przepływce auto zamulone jest w zasadzie cały czas. Więc najlepiej na prostej spróbować zebrać się na 3 biegu od tak 2000rpm z gazem do podłogi. Jeśli idzie ok, i pewnym momencie jest skok mocy (jakby lekko wcisnąć hamulec) to najpewniej n75 albo kierownice.

Mam też pytanko do tych którzy turbo już zrzucali - jak nałatiwej zrobić to w AFN. Odkręcić cały kolektor (chyba kupa roboty), turbo od kolektora (śruby nie będą na maksa zapieczone?), czy spróbować odkręcić część kompresorową od tej gorącej i potem odkręcić mechanizm kierownic? Trzeci warianty wydaje się najprostszy - tylko czy uda się w aucie to rozdzielić?

Pozdrawiam!

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: