.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.cze.2025 10:10:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Prowadzenie QUATTRO - niech sie wypowiedza uzytkownicy
PostNapisane: 12.lut.2006 21:17:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
witam..............mam problem, opiszcie prosze jak zachowuje sie naped Quattro na lodzie..miałem takie dziwne zachowanie samochodu..........jadac po lodzie 30 na godzine na prostej drodze na oponach zimowych po kleinach nagle samochod mi obróciło w poprzek..........strach pomysleć gdybym jechał szybciej pewnie zaliczył bym drzewo.....prosze opiszcie zachowanie sie waszychsamochodów na lodzie ........czy samochod jest tez tak bardzo mocno podsterowny........piszecie tyle zalet o napedzie na 4X4 ale czy ktos moał podobne sytuacje.... czy jest mozliwe zeby na lodzie pzry tak malej predkosci mogło obrocic....prosze o opinie......moze cos nie tak z moim napedem......wiem ze poprzy problemach na drodze w na[pedzie Quattro przenoszone sa momenty na kola w zaleznosci od tego jaka wystepuje sytuacja na drodze ....tylko czy przy przenoszeniu momentów na tylne koła moze spowodowac obrot. moze ktos przyblizy technike jazdy Quattro. moze to wina mojego zslabego obycia z tym napedem.....pozdrawiam...............czekam na wasze opinie

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 21:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
obrocilo cie jak probowales skrecic?dodales gazu?bo bez przyczyny napewno cie nie obrocilo,czy quattro czy fwd, rwd na koleiny trzeba uwazac

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 21:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
tz. chyba dodałem gazu ale nie jakos nadmiernie. koleiny nie były duze......ale czy na prostej drodze z Quattro moze obrocic lub ciagac. np. przy hamowaniu bez sprzegla z predkosci 60 km/h. bo taka sytuacje tez miałem. czyzby wtedy tylne koła pociagały o sciagalo?

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 21:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
dodales gazu i nie skatrowales kierownicy i obrocilo nie ma w tym nic dziwnego,a przy hamowaniu jak to mialo miejsce to sprawdz czy ci hamulce rowno biora

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 22:03:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
tylko słuchaj powiedz jak chamowac na lodzie czu najpierw sprzegło i hamulec czy hamulec. zauwazyłem ze przy hamowaniu bez sprzegła jakby zaraz kola nabierały predkosci szczegolnie tylne i dlatego moze mnie rzuciło?.........hamulce biora dobrze

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 22:36:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
jest teraz troche sniegu pojedz gdzies na jakis plac i sobie potrenuj i sam zobaczysz jak jest najlepiej,ja hamuje silnikiem bez sprzegla i ze sprzeglem i mnie nic nie rzuca,tylko zwroc uwage ze samochod na lodzie a na sniegu zachowuje zupelnie inaaaaczeej

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 00:06:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Może wyskoczyłeś jedną osią z kolein i tyle ja też tak miałem wtedy kontra i gaz z wyczuciem.

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Czy pasują takie felgi do A4??
PostNapisane: 13.lut.2006 02:51:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2006 02:41:26
Posty: 4
Lokalizacja: białystok
ALU FELGI 16" firmy REMOTEC model BORBET A

Rozstaw otworów 5x112

- szerokość przód 7.5" ET 15

- szerokość tył 9" ET20 [/quote]

_________________
Audi A4 1.9TDI-110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 06:00:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
obrocilo Cie zapewne dlatego ze jak poczules ze auto wpada w poslizg , odpusciles noge z gazu ... przykra sprawa ale zeby sie nie zabic quattro trzeba sie nauczyc tym jezdzic zeby wykorzystac jego mozliwosci ... niemniej jednak dla chcacego nic trudnego ;) przynajmniej opanowanie na poziomie pozwalajacym bezpieczne poruszanie nie jest zbyt trudne ... opanowanie tak zeby pokazc innym gdzie ich miejsce jest juz zdecydowanie trudniejsze i wymaga duzo rozwagi bo mozna juz sobie lub komus zrobic krzywde

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 06:08:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Uwaga z gazem...zwlasza w aucie z turbina :) Kiedy gaz cisniesz mocniej na sliskiej nawierzchni trzymaj obie lapy na kierownicy i kontruj delikatnie a nigdzie Ci pupa nie odjedzie...tylko nie zwalniaj gazu calkowice - operuj nim z wyczuciem...jak dupcia leci to wiecej gazu i kontra...jak nie wyciaga to gaz pulsacyjnie delikatnie i wyciagnie :) Hamowanie tylko na biegu z redukcjami...jak bardzo slisko i szybko jedziesz to miedzygazik do redukcji zeby bylo plynniej i nie rzucilo Ci wozu :)
Nie boj sie leciec bokiem...w quattro zdarza sie ze lecisz calkowicie bokiem ale nadal na wlasciwym torze jazdy :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 06:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
dzieki chłopaki za cenne uwagi.......teraz poproboje gdzies na placu tylko musze taki znalezc......pozdro.

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 13:03:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Przy Quattro trzeba pamiętać, że napędzane są Wszystkie koła. Działa to na zasadzie, jaką opisał niegdyś Hans (wpidsz w wyszukiwarce 'zasada AND działania AND quattro', a znajdziesz odpowiedni post).
W koleinach przy permanentnym napędzie na 4 koła (audi, subaru, lancer,m czy passat 4motion) koła są napędzane ciągle, zależnie od przyczepności (nie ma tu znaczenia, w kt orą masz stronę skierowaną kierownicę, - choć ma to wpływ na UZYSKANIE kiernuknu jazdy, a;le nie na POCZĄTKOWY efektr zmiany przekazywania momentu). Po prostu: jeśli jadąc po lodzie (i ni etylko) stracisz zupełnie przyczepność na przedniej osi, ZDECYDOWANIE torsen przekazuje moment obrotowy na tynią oś - wtedy wystarczy lekki skręt przedniej osi, lub (późniejsze niż powstanie poślizgu) napotkanie oporu przedniej osi, i nagłe przekazanie 'mocy na tył' wytworzy Ci efekt RWD, czy zamiatasz tyłem. Najcześciej można się przekonać, gdy jedziesz głębokimi koleinami (oblodzonymi), i ;przód traci przyczepność, tył łapie i zaczyna 'pchać', auto nabiera pędu, i przodem albo łapiesz stabilniejszego podłoża (śnieg), albo najeżdzasz wytrącony z kierunko w brzeg koliny - wtedy ci 'przyspieszony' wóz/tył zaczyna się obracać. W tej chwili należałoby 'superexpresowo' skontrować, ale przy sytuacji, w której takiego zachowania nie przewidujesz (chyba, że się bawisz), jest to niewykonalne.
Na lód nie ma 'bata' - trzeba uważać, chyba że jeździsz na kolcach, ale ...... to już inna historia ;)

sorki a błedy, ale sobie ostatnio kjosztiuje winko (z winogron) - zropbiłem na maksa, wyszło 18% ;) i po dwóch szklankach klawiatura wydaje się 'nie standartowa' :)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 16:05:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
Vanderlei super to opisałes własnie tak mi sie dzieje wiec tak jak mowisz na lód nie ma bata i to nie wazne czy masz quattro...... super to wyjasniłes. po prostu musze uwazac....wielkie dzieki...pozdro ;)

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 10:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
heh troche pozno znalazlem ten watek, ale bardzo mnie zaciekawil. Ja mialem smieszna przygode z quattro. Otoz jezdze juz drugim autem z napedem quattro i przez dwie zimy nauczylem sie dobrze nad nim panowac, choc nie powiem ze nie odbylo sie bez chwil z sercem w gardle. Ale wszystko konczylo sie ok. Ale moj ojciec (dobry, doswiadczony kierowca) od dawien dawna ma auta tylko z napedem na jedna oske. i ktoregos razu wzial ode mnie audi i pojechal po zakupy...... a wrocil pieszo :P Podczas drogi powrotnej chcial zobaczyc jak auto z napedem na 4 kółka przyspiesza na oblodzonej drodze.... hehe niestety zaczelo go wozic po calej drodze az w koncu zatrzymal sie w odwrotnym kierunku. Przyszedl do domu na pieszo i powiedzial zebym sam sobie pryprowadzil auto, bo tym sie nie da jezdzic :diabel: Smialem sie z niego ze 4 dni. Potem jak jezdzil ze mna i swiadomie wprowadzalem auto w pozlizg mowil ze jak on jechal bylo identycznie tylko w jego przypadku auta za wszelka cene nie dalo sie opanowac, chocby prowadzil niewiadomo kto....

Edit: Leo
Proszę o dostosowanie avatara do zasad forum (130x130 pixeli!)

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 12:56:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
pewnie zlamal, zasade, ze przy probie wyprowadzenia auta z poslizgu nie mozna wciskać hamulca. No i pewnie za wolno kontrował/odbijał kierownicą, gdy samochod sie prostował, co powodowało machniecie w drugą stronę. Nalezy operowac pedalem gazu w zaleznosci od potrzeby.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 22:34:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
eh, kotlety wygrzebujece, i to w dodatku kiedy na termometrze jest (k* mać!) 33 stopnie. ale podpisze sie pod powyzszym: kiedyś mój stary, kierowca codziennie za kółkiem od 30 ponad lat pojechał w bieszczady zimą - bo w mercu nie ma haka, a i 4x4 chcial wypróbować - moją 90-ka B2q. wrócił - owszem - z przyczepka po która jechał, ale i z rozbitą lampą tylnią i zarysowanym zderzakiem.
Zabawy z Quattro trzeba sie poduczyć - co i ja będę czynił tej zimy, bo pierwszy raz mam auto z Torsen-em (b2 mialo centralny dyfer)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 23:14:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Zawsze mi się zdawało, że klasyczny tylnio-napędowiec jest trudniejszy do opanowania zimą niż quattro... Faktycznie aż tak źle?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 05:47:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w quattro dzieje sie podobnie jak w RWD ale przy 2 razy wiekszej predkosci... quattro przy tej samej predkosci przy ktorej rwd zaczyna tanczyc , wogole nie traci przyczepnosci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 11:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 07:56:48
Posty: 186
Lokalizacja: Pogórze /k Skoczowa
No to panowie zostałem zaskoczony :P

Moje a6 to pierwsze quattro, w ogóle pierwsze audi... w każdym razie byłem przekonany (przynajmniej tak mi ludziska mówiły) ze w zimie super bez stresowo sie jezdzi ,a tu zonk, niespodzianka, zaczynam się bać...

_________________
Audi A6 2.8 30V Quattro ...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 11:08:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Bez przesady slavo- to sa delibarcje ludzi, którzy juz troszke zębów na quattro zjedli i oczekuja od tego ciut wiecej niz "normalny" uzytkownik ;)

NIe ma powodu sie bac, jezdzi sie duze lepiej niz ośką. A czy bezstresowo..?? Jesli jest slisko to malutki stres raczej wskazany- zbytni luz jeszcze nikomu na dobre nie wyszedl. Pamietajac o prawach fizyki i zdrowym rozsadku quattro pozwoli Ci na duzo wiece niż ośka

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: