.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lip.2025 06:53:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: blos do jednopunktu
PostNapisane: 26.lut.2006 15:16:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
co o wy tym myslicie blosa do jednopunktu tak konkretnie audi 80B4 ABT czy wogule jest sens

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 16:15:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
O tym mówisz? http://www.ebay.pl/viItem?ItemId=4614713457

Wydaje mi się że to skórka za wyprawkę

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 16:30:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
[ta o tym mowie do, wielo punkta da rady zastosować ,bo mam już u siebie zamontowanego ,ale czy przy jedno punkcie bedzie podobno jest tam jakas przyłona w gardzielu ,a mixer tradycyjny montowany jest w srodku ,i oto pytanie czy ktos ma już blosa w jednopunkcie ,jak nie to chyba kumpel bedzie miał pierwszy bo już zamuwił blosa

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 20:59:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Jak mowia : "Lepszy jest wrogiem dobrego" i moim zdaniem Blos niewiele w tym przypadku poprawi .Tradycyjny mikser w ukladach jednopunktowych spisuje sie bardzo dobrze. W przypadku ABT mikser montowany jest wewnatrz korpusu wtryskowego pod wtryskiwaczem i bezposrednio nad przepustnica, czli w najlepszym dla niego miejscu a przeslona w gardzieli to pewnie wtryskiwacz. U mnie na jednopunkcie ( 1.8 PM ) nie bylo roznicy w osiagach, miedzy jazda na Pb czy LPG przy srednim spalaniu 10 - 11 L gazu. Najwazniejsze to wydajny reduktor i wtedy mozna dac szeroki mikser - cala filozofia przy I - II generacji LPG.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 07:48:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ZiPi napisał(a):
Najwazniejsze to wydajny reduktor i wtedy mozna dac szeroki mikser - cala filozofia przy I - II generacji LPG.


To nie jest tak do końca prawda. Mikser ze zwezeniem, ma to zwezenie po to, zeby wytwarzać roznice cisnien, zeby reduktor (a dokladniej wychylenie membrany wewn.) reagowal na zmiane tego podcisnienia. jesli dasz duza srednice miksera to roznica cisnien na wolnych obrotach bedzie praktycznie zerowa i reduktor nie bedzie reagował, a calosc wolnych obrotow bedzie trzeba wymusić dodatkową porcją gazu regulowaną niezaleznie od membrany dodatkowym zaworkiem w reduktorze. poza tym reduktor bedzie musialbyc jakiś ultrtaczuły, zeby wyczuwać tą mikroskopijną roznice cisnien.

robilem kiedyś testy. dobieralem rozne srednice mikserow (zwezek).
1.) sredbnica optymalna, "spasowana" do czułosci reduktora (u mnie akurat 30mm), mieszanka ladnie reguluje sie ww calym zakresie obciazen, nie trzeba jej praktycznie korygować attuatorem (+-5kr)

2.) srednica zwezki za duza (u mnie powyzej 31-32mm) , po ustawieniu wolnych obrotow i probie zwiekszenia obrotow do powiedzmy 3tys, praktycznie zerowa reakcja reduktora tzn, nie zwieksza adekwatnie ilosci gazowni, attuator trzeba uchylic 50-100krokow dodatkowo, ale to i tak bez sensu, bo biedak nie zdązy, i bum.

3.) srednica za mała (u mnie mniej niz 28mm) super stabilne wolne obroty, natychmiastowa (powiedziałbym nadwrazliwa) reakcja reduktora na zmiane przeplywu powietrza, co powoduje ze trzeba attuatorem dławić wydajność reduktora na wzszych obrotach, tzn w miare zwiekszania obciazenia trzeba attuator przymykać. Jeszcze od biedy da sie jechać, tylko ze tak mala srednica dolotu powoduje ogromne opory przepływu i silniczek traci wiekszosc swojego wigoru, jeszcze wiecej niz przy "optymalnym" ;).

P.S. ja mysle, ze blos nadaje sie do kazdego samochodu, nawet do jednopunktu, tylko ze do malo wydajnych silnikow (ponizej 100koni) chyba nie warto montować, bo bedzie mała roznica. Kolegi daewoo TICO na gazowni na zwyklym mieszaczu chodzi niemal identycznie jak bez mieszacza na benzolu ;). Ale jesli chodzi o audi 2,3l to juz jest przepaść, tak sie odetkał.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 09:28:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Lukasik napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Najwazniejsze to wydajny reduktor i wtedy mozna dac szeroki mikser - cala filozofia przy I - II generacji LPG.


To nie jest tak do końca prawda. Mikser ze zwezeniem, ma to zwezenie po to, zeby wytwarzać roznice cisnien, zeby reduktor (a dokladniej wychylenie membrany wewn.) reagowal na zmiane tego podcisnienia. jesli dasz duza srednice miksera to roznica cisnien na wolnych obrotach bedzie praktycznie zerowa i reduktor nie bedzie reagował, a calosc wolnych obrotow bedzie trzeba wymusić dodatkową porcją gazu regulowaną niezaleznie od membrany dodatkowym zaworkiem w reduktorze. poza tym reduktor bedzie musialbyc jakiś ultrtaczuły, zeby wyczuwać tą mikroskopijną roznice cisnien.

robilem kiedyś testy. dobieralem rozne srednice mikserow (zwezek).
1.) sredbnica optymalna, "spasowana" do czułosci reduktora (u mnie akurat 30mm), mieszanka ladnie reguluje sie ww calym zakresie obciazen, nie trzeba jej praktycznie korygować attuatorem (+-5kr)

2.) srednica zwezki za duza (u mnie powyzej 31-32mm) , po ustawieniu wolnych obrotow i probie zwiekszenia obrotow do powiedzmy 3tys, praktycznie zerowa reakcja reduktora tzn, nie zwieksza adekwatnie ilosci gazowni, attuator trzeba uchylic 50-100krokow dodatkowo, ale to i tak bez sensu, bo biedak nie zdązy, i bum.

3.) srednica za mała (u mnie mniej niz 28mm) super stabilne wolne obroty, natychmiastowa (powiedziałbym nadwrazliwa) reakcja reduktora na zmiane przeplywu powietrza, co powoduje ze trzeba attuatorem dławić wydajność reduktora na wzszych obrotach, tzn w miare zwiekszania obciazenia trzeba attuator przymykać. Jeszcze od biedy da sie jechać, tylko ze tak mala srednica dolotu powoduje ogromne opory przepływu i silniczek traci wiekszosc swojego wigoru, jeszcze wiecej niz przy "optymalnym" ;).

P.S. ja mysle, ze blos nadaje sie do kazdego samochodu, nawet do jednopunktu, tylko ze do malo wydajnych silnikow (ponizej 100koni) chyba nie warto montować, bo bedzie mała roznica. Kolegi daewoo TICO na gazowni na zwyklym mieszaczu chodzi niemal identycznie jak bez mieszacza na benzolu ;). Ale jesli chodzi o audi 2,3l to juz jest przepaść, tak sie odetkał.
Zgadzam sie ! Srednicy miksera przeciez nie mozna zwiekszac w nieskonczonosc :D . Jak mi gaziarz zakladal gaz ( do 1.8 PM ), to mialem do wyboru trzy rodzaje srednic miksera 28, 30, 32 mm . Zdecydowalem sie oczywiscie na 32 mm. to gaziarz od razu zaproponowal wdajniejszy reduktor, zaraz na chlopski rozum wyjasnil dlaczego i powiedzial to samo co Ty :) . Co do Blosa, to z tego co gdzies wyczytalem, zostal on specjalnie zaprojektowany do wspolpracy z mechanicznym wtryskiem benzyny, wiec nie dziwota, ze tam najlepiej sie sprawdza, no i nie ma zwezki - to chyba jego najwieksza zaleta ! A jezeli bedzie dobrze zalozony i wyregulowany, to pracowac bedzie dobrze rowniez przy monowtrysku, ale nie jest on lekarstwem na niedomagania reszty instalacji LPG np. reduktora.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 10:33:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
kuki23
Po tym co chłopaki tu napisali myślę, że Twój kumpel ma 2wyjścia no może 3:
1. "poprostu" założyć Blosa
2. zdemontować mikser czyli przywrócić stan fabryczny i przejechać się na benzynie -zmierzyć czas do 100km/h kilka razy i porównać z osiągami na gazie (uwzględnić wagę tych 40 czy 50 litrów gazu! czyli wszystkie próby z tak samo napełnionym zbiornikiem gazu nawet te na samej benzynie) -po uzyskaniu wyników stwierdzić czy warto się bawić z Blosem
3. Od razu sprzedać Blosa

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: